אחרי שהשיקה את ה-EV6 המדוברת ואת הנירו החשמלית החדשה, ורגע לפני שהיא חושפת את הקרוסאובר הגדול נטול הפליטות מהאגזוז, בקיה כבר חושבים על חשמלית רביעית.
בכיר בקיה אירופה הודה בשיחה עם אתר חדשות תעשיית הרכב "אוטומוטיב ניוז", כי החברה שוקלת להשיק פיקנטו חשמלית. נתח השוק של המכוניות הקטנות באירופה נאמד בכ-26%, ולקיה קשה לוותר עליו בעידן המעבר להנעה לחשמלית.
קיה הוכיחה כבר את יכולתה לתכנן ולייצר חשמליות, אבל פיקנטו מביאה עימה אתגר נוסף: דרישות עלויות קשוחות. מחירה של הפיקנטו באירופה מתחיל לפני הנחות בכ-13 אלף יורו. פיקנטו חשמלית, מסמנים ביצרנית, לא יכולה להעלות יותר מ-16-17 אלף יורו. בקבוצת פולקסווגן סימנו את 20 אלף יורו כיעד המחיר למיני החשמלית הבאה של הקבוצה, שסיאט תפתח. רנו הכריזה בתערוכת פריז האחרונה כי היא עובדת על חשמלית במחיר של 10,000 יורו בלבד, אולם גורמים בתעשיית הרכב האירופים טוענים כי מדובר במחיר לא ריאלי.
מדובר באתגר מחיר רציני: פולקסווגן e-up, הגרסה החשמלית של הפולקסווגן הקטנה, נמכרת בגרמניה ב-30 אלף יורו לפני הטבות מס והנחות. לאפ! יש סוללת 33 קוט"ש וטוווח רשמי של 260 ק"מ. בארץ היא אינה משווקת.
קיה צפויה לשתף פעולה בפיתוח עם יונדאי, כפי שכיום חולקות הפיקנטו וה-i10 רכיבים רבים, לטובת הוזלת עלויות.
יצרני הרכב מתלוננים כי גם על דגמי בנזין הקטנים הם כבר לא תמיד מצליחים להרוויח מספיק כדי להצדיק את הייצור: שברולט הפסיקה את ייצור הספארק, פיג'ו-סיטרואן את ייצור ה-108/C1, וטויוטה החליפה את האייגו באייגו-X, שקיבלה סממני עיצוב של קרוסאובר כדי לנסות להצדיק בעיני הלקוחות התייקרות בשיעור של כ-25%.
בישראל כבר משווקת המיני החשמלית של ליפ מוטור הסינית, TO3, במחיר של 100 אלף שקל, יקר ב-7,000 שקל בלבד יותר מפיקנטו בסיסית. היא מגיעה עם סוללת 41 קוט"ש וטווח רשמי של 280 ק"מ. עם זאת, לליפ מוטור אין עדיין חבילת בטיחות אקטיבית, מה שמפחית את עלויות היצרן במאות יורו. חבילה כזאת כבר מוצעת בסין ואמורה להצטרף למפרט הישראלי בהמשך השנה.