המהפך הושלם, חטיבת הספורט של סיאט "קופרה" שעם הקמתה ב-2018 היה צריך להסביר מה בדיוק התפקיד שלה, היא היום אחד ממנועי הצמיחה של המותג הזה והאפיל הספורטיבי שגם ככה היה חלק מהתדמית של סיאט הפך להיות תבלין כל כך חזק, שהוא סופח אליו מעתה גם את הלאון שלא בגרסת הספורט הקיצונית שלה, אלא גם עם יחידת ההנעה הבסיסית.
היום הוכרז על תחילת השיווק של הקופרה לאון, אותה סיאט לאון אבל עם סממני ספורט כמו פגושים, חישוקי סגסוגת בעיצוב חדש ובקוטר 18 אינץ' וסמלי המותג הספורטיבי מבחוץ. יש גם תוספות אבזור כמו מושבים ספורטיביים, משטח טעינה אלחוטי, חימום להגה, חלון שמש, מערכת שמע של BEATS ולוח מחוונים דיגיטלי 10 אינץ'.
מתחת למכסה המנוע תמצאו את מנוע הלאון הרגילה המוכר - 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר שמספק 150 כ"ס או מנוע 2.0 ליטר בהספק 190 כ"ס. שני המנועים מניעים את הגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים כפולת מצמד בת 7 יחסי העברה.
הביצועים: 8.7 שניות ל-100 בגרסת ה-150 כ"ס (למרבה ההפתעה היא איטית יותר מהלאון הרגילה ב-0.3 שניות). במנוע ה-190 כ"ס הזינוק ל-100 אורך 7.2 שניות. שתיהן מחווירות לעומת 5.7 השניות של הקופרה לאון ה"אמיתית" אליה יוצמד מעתה השם המלא קופרה לאון VZ על מנת להבדיל אותה מאחיותה המשפחתיות.
לכל הגרסאות נוספים מעתה גם בולמים אדפטיביים בעוד חבילת הביטחות ממשיכה לכלול בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על רכב ב"שטח מת" ותנועה חוצה ועוד.
רשימת האבזור החיצונית, תוספת האבזור בתא הנוסעים וכמובן הזכות לעטות את הסמלים הנחשבים של החטיבה הספורטיבית לא באים בחינם כמובן. אבל בסיאט, כמו אצל יצרניות אחרות הבינו שעבור הקנקן אנשים מוכנים לשלם פרמיית מחיר לא מבוטלת. כך ועל בסיס הקונץ השיווקי הזה באו לעולם גרסאות ה-N ליין בעלות המראה הספורטיבי ביונדאי, גרסאות ה-S ליין באודי, ה-AMG ליין במרצדס או חבילות ה-M בב.מ.וו. ומה שעובד במכוניות של מאות אלפי שקלים תופס גם פה.
במקרה של הלאון קופרה, במחירים של 175 אלף לגרסת ה-1.5 ליטר ו-193 אלף שקל לגרסת ה-2.0 ליטרים היא יקרה מהגרסאות הלאון הרגילות ב-19 ו-27 אלף שקלים בהתאמה.