מחממת מנועים: יונדאי מחויבת להסב לכם הנאה בנהיגה

לפני 7 שנים, 10 חודשים - 8 יוני 2016, Walla!
מחממת מנועים: יונדאי מחויבת להסב לכם הנאה בנהיגה
חטיבת N של יונדאי ממשיכה לקרום עור וגידים לקראת הקמת תת המותג הספורטיבי. האם תהיה לה תשובה לאתלטיות מאירופה?

ההתחלה הצנועה של יונדאי עם ולוסטר טורבו הייתה כנראה סימן לכך שהיא לפחות תשתדל לאתגר את בלוטות החשק בהינתן ההזדמנות הכלכלית המתאימה. ואכן, על רקע ביסוס מותג היוקרה "ג'נסיס", היצרן הדרום קוריאני משדר שהוא גם עתיד לפנות לצד הצעיר של הנהגים, והכריז בספטמבר האחרון על מותג N הספורטיבי.

במסגרת סדרת חשיפות שנערכו לאחרונה בבוסן (העיר השניה בגודלה בדרום קוריאה אחרי סיאול) הציגה יונדאי מכונית קונספט בשם RM16, שפותחה כפלטפורמה לדגם סדרתי שנרתם לחנוך את המותג הלוהט בשנה הקרובה. ה-RM הוא רבולוציה של שני קונספטים בשם RM15-14 שקדמו לו ב-2014, אלא שכעת לקחה יונדאי צעד גדול קדימה ותחבה בו מערכת הינע מרשימה.

זו מבוססת מנוע 2.0 ל' טורבו "תתה" GDI עם הספק מרבי של 300 כ"ס והנעה כפולה עם ויסות כוח מאוזן (43% לסרן הקדמי ו-57% לסרן מאחור) עם מרכז כובד אפקטיבי לנהיגה תחרותית (מרחק של 50 ס"מ מהקרקע). המרכב, עשוי ברובו תרכובות משולבות של קרבון (סיבי פחמן) עם פלסטיק מחוזק, משמע משקל קליל יחסי,ת וביצועים שלא יאכזבו לדברי החברה.

אלברט בירמן, ראש מחלקת פיתוח מכוניות ביצועים ביונדאי:" נמשיך לנצל את דגמי ה-RM כמעבדה למכוניות ספורט של מותג N, והם ימשיכו לשחק תפקיד מרכזי בהתהוות של המכוניות האלה בהמשך הדרך שלנו".

בירמן הרחיב דבריו במסגרת ראיון לירחון 'קאר אנד דרייבר' האמריקני, וטען כי החברה אפילו יכולה לשווק קרוסאובר ספורטיבי עם תכונות דינמיות. "אני רואה שם פוטנציאל גדול. יש לנו דגמי SUV שממש זועקים רק תנו לנו עוד כוח, אבל כרגע אנחנו מתמקדים במכוניות הוט-האץ', או סדאן ספורט, קופה וכדומה". בירמן גם נשאל לגבי יריבה אפשרית לפורד פוקוס RS, ואמר כי הוא לא שולל זאת על הפרק. "זה מאוד תלוי כיצד אנחנו נתפתח. יכול להיות שזה פשוט מוקדם מידי ללקוחות שלנו או לסוכנויות להתעסק עם דגם כזה. אבל אני בהחלט רואה בקו האופק מכונית ספורט רצינית בסגמנט הזה".

דגמי ה-N צפויים לנחות באירופה ובארה"ב במהלך שנת 2017. בישראל עוקבים אחר התפתחות החטיבה והכוונה היא לשווק את דגמי הספורט בישראל.

Support Ukraine