תנועת הרכבות בקו ירושלים-נתב"ג חודשה ב-50% מהתפוקה, כלומר רכבת אחת לשעה במקום שתי רכבות בשעה. זאת לאחר שרכבת ישראל ביטלה מוקדם יותר הבוקר (ב') את הנסיעות לירושלים עקב תקלה.
בשלב זה לא ברור מה מקור התקלה.
שתי רכבות נתקעו הבוקר בקו. מדובר גם במערך שהיה אמור לרדת מירושלים מזרחה לנמל התעופה, ועוד מערך שהיה אמור לעלות לירושלים מאיזור השפלה. השר ישראל כץ כבר התחיל לחפש אשמים, ובראיון בגלי צה"ל הבוקר רמז שאולי ועד עובדי הרכבת מעורב ברצף התקלות הבלתי נתפס שם.
בתוך כך, ארגון נהגי האוטובוסים צפוי לעלות היום לירושלים בשיירת מחאה בטענה ל"אוזלת ידו של משרד התחבורה במאבק באלימות נגד נהגי האוטובוסים". ב-11 אמורב לצאת שיירה ממודיעין עם צפי להגיע לכנסת ב-12, נסיעה שעלולה ליצור פקקי ענק בכביש 1.
ישראל גנון, יו"ר ארגון הנהגים קורא לשר התחבורה לאמץ את מסקנות הארגון שהוגשו לשר הכוללות התקנת מצלמות מתא הנהג הישר לחמ"ל ארצי לדיווח בזמן אמת על "אלימות כלפי הנהגים".
בתגובה לדברים שאמר הבוקר שר התחבורה, נמסר מוועד עובדי הרכבת ש"לעובדים אין דבר וחצי דבר עם התקלות בקו החדש. גם השר וגם הנהלת הרכבת ויו"ר הדריקטוריון יודעים זאת היטב. ההפך הוא הנכון, העובדים נותנים את הנשמה כדי לחפות על החלטות פזיזות ותקלות גם כאלה של חברות אחרות. להפיל על העובדים את כל זה, זה הכי נמוך שיש"
עוד אומרים בוועד שהם ממליצים לקיים בדיקה מקיפה על ריבוי התקלות לרבות השאלה "איך קורה שציוד חדש שקונים נתקע כל הזמן ונשחק במהירות (כמו שחיקת גלגלים לקטר שבקושי נסע)".