חגי שלום ודני בליליוס ירכיבו אוטובוסים סיניים בקריית מלאכי

לפני 5 שנים - 3 אפריל 2019, כלכליסט
חגי שלום ודני בליליוס ירכיבו אוטובוסים סיניים בקריית מלאכי
חברת הארגז תרכיב 120 אוטובוסים עירוניים על בסיס שלדות של גולדן דראגון הסינית; זאת הפעם הראשונה שבה נבנים בארץ מרכבי אוטובוסים על בסיס שלדות סיניות

חברת הארגז, בבעלות איש העסקים חגי שלום, תרכיב 120 אוטובוסים עירוניים על בסיס שלדות של גולדן דראגון הסינית. ההרכבה תתבצע במפעל הארגז באזור התעשייה תימורים, ליד קריית מלאכי.

זאת הפעם הראשונה שבה נבנים בארץ מרכבי אוטובוסים על בסיס שלדות סיניות. חברת סופרבוס, שבבעלות משפחת בליליוס, המחזיקה גם בזיכיון הייבוא של גולדן דראגון, תרכוש את האוטובוסים, שעסקה שתימשך שלוש שנים, השלדות הראשונות יסופקו למפעל הישראלי בתוך חודשיים. היקף העסקה: 10 מיליון יורו.

הארגז, כמו מתחרתה חברת מרכבים, היא קוטש בילדר: היא בונה מרכבי אוטובוסים על בסיס שלדות מיובאות, עד היום של יצרנים אירופים כמו וולוו, מרצדס ומאן. בעסקה הזו מדובר על אוטובוסים עירוניים נמוכי רצפה עם מנועי דיזל, אך החברה פיתחה כבר אב טיפוס של אוטובוס חשמלי על בסיס שלדה של גודלן דרגון, שנמצא כעת בניסויים.

בניית אוטובוסים על בסיס שלדה סינית תוזיל את מחירו של אוטובוס עירוני בכ-30-40 אלף יורו, לרמת מחיר של כ-750 אלף שקל. בכך מתקרבים האוטובוסים הישראלים למחירם של אוטובוסים מוגמרים מסין, ואף עשים להיות תחרותיים יותר במכרזים של אגד ודן, שרוכשות אוטובוסים במימון המדינה ונדרשות להעניק הטבה של עד 15% לתוצרת ישראל.

שלום ומשפחת בליליוס נערכים לייצא את האוטובוסים הסיניים ישראליים לאירופה, ולהתמודד שם במכרזי רכש של התחבורה הציבורית. האוטובוס החדש קיבל כבר תקינת WVTA הנדרשת באירופה. "שיתוף הפעולה של הארגז עם גולדן דרגון הסינית נועד להביא לאיזון הנכון של האיכות הידועה של הארגז עם עלות העבודה הנמוכה בסין. הפיתוח נעשה בשיתוף פעולה מלא בין החברות והתוצאה היא אוטובוס איכותי במחיר ראוי ביותר", אמר שלום אתמול.

Support Ukraine