אור ירוק מוועדת המינויים: עו"ד מיה ליקוורניק מתקרבת לתפקיד יו"ר נת"ע

לפני שנה, 10 חודשים - 28 מאי 2022, גלובס
אור ירוק מוועדת המינויים: עו"ד מיה ליקוורניק מתקרבת לתפקיד יו"ר נת"ע
אם מינויה יאושר באופן סופי על ידי שרי האוצר והתחבורה, לליקוורניק אתגרים רבים לפתחה: כל הפרויקטים שבאחריות החברה נמצאים בעיכובים, כמו למשל קווי הרכבת הקלה בגוש דן . ליקוורניק הובילה במשך יותר משני עשורים את אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בישראל, בו הייתה שותפה בכירה

ועדת גילאור אישרה את מינויה של עו"ד מיה ליקוורניק לתפקיד יו"ר נת"ע, לאחר ששרת התחבורה מרב מיכאלי בחרה בה כמועמדת בתחילת חודש פברואר. חברת נת"ע אחראית על פרויקטים בעלות של כ-50 מיליארד שקלים ובהם שלוש הרכבות הקלות המקודמות בגוש דן: הקו האדום שאמור להפתח בסוף שנה זו והקווים הירוק והסגול. בנוסף, החברה אחראית על תכנון קווי המטרו ובעלת הסיכויים הגדולים ביותר גם להוביל את הקמתם.

אם מינויה יאושר באופן סופי, לליקוורניק אתגרים רבים לפתחה: כל הפרויקטים שבאחריות החברה נמצאים בעיכובים. הקו האדום אמור להפתח בתוך חצי שנה ועל כך החברה ממשיכה להתחייב חרף אזהרות חברת הבקרה ומשרדי הממשלה. עיכובים נרשמו גם בקווים הירוק והסגול שאמורים להפתח בשנת 2027 ו-2026 בהתאמה לפי הלו"ז הרשמי, אך בשונה מכך, בהסכמי הזיכיון מול קבלניות הביצוע מדובר על תקופות ארוכות יותר של כשנה-שנה וחצי בשני הקווים. 

ליקוורניק נעדרת ניסיון בתחום התחבורה. היא הובילה במשך יותר משני עשורים את אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בישראל (מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם, טל ושות), בו הייתה שותפה בכירה וממנהלות המשרד מאז שנת 1994.

לפי הודעת משרד התחבורה בעת בחירת שרת התחבורה במועמדותה, לליקוורניק ניסיון עשיר ורב שנים בשוק ההון, דיני חברות, דיני ניירת ערך, ממשל תאגידי, רגולציה פיננסית, רכישות ומיזוגים של חברות, עסקאות מורכבות בעולם החדשנות והטכנולוגיה, ומאחוריה הובלה של עסקאות ענק ותהליכי הנפקה של חברות בארץ ובחו"ל.

מלבד הובלת וליווי הפעילות העסקית של המשרד, כעורכת דין שימשה ליקוורניק כיועצת לדירקטוריונים והנהלות בנושאי גיבוש אסטרטגיה ארוכת טווח, נושאי מימון, ממשל תאגידי, שכר בכירים, שקיפות ואחריות תאגידית. היא בעלת ידע רב בניתוח דוחות כספיים, בהליכי הביקורת והבקרה על החברות.

מאז פרישתה מהמשרד, ליקוורניק מכהנת כחברה בוועד המנהל של האוניברסיטה העברית, חברת הוועד המנהל של מוזיאון ישראל, דירקטורית ב"כלל החזקות" ובחברת "אלוני חץ". בנוסף, ליקוורניק משמשת מרצה בתכנית לתואר שני במשפטים של אוניברסיטת תל אביב.

הדבר היחיד שמפריד בינה ובין המינוי הוא חתימתם הסופית של שרי האוצר והתחבורה. על ההצעה לכהן כיו"ר נת"ע אמרה בזמנו ליקוורניק: "כאזרחית המדינה וכתושבת תל אביב, אני רואה חשיבות גדולה ושליחות לאומית בהירתמות לביצוע הפרויקטים התחבורתיים שחברת נת"ע מובילה", והוסיפה: "אלו פרויקטים שישפיעו לטובה על חיי כל אחד ואחת מאזרחי ישראל, וברצוני לתרום ולעשות כל שביכולתי כדי לעזור לחברה להוציאם לפועל באופן מיטבי".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מרב מיכאלי בירכה על אישור ועדת גילאור: "עו"ד ליקוורניק נכנסת להוביל חברה שעתיד התחבורה הציבורית תלוי בה במידה רבה. אני בטוחה שהיא תעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר ותוביל את החברה ליעדים הנדרשים ולהישגים חדשים, לטובת הציבור הישראלי כולו".

Support Ukraine