פורד ועליבאבא משיקות מכונה אוטומטית לקניית רכבים בסין

לפני 6 שנים - 27 מרץ 2018, גלובס
פורד ועליבאבא משיקות מכונה אוטומטית לקניית רכבים בסין
הקונים יכולים לבחור את הדגם שבו הם מעוניינים דרך אפליקציה, והם מקבלים אפשרות לקח את הרכב שבחרו לנסיעת מבחן של שלושה ימים

בעיר גואנגג'ואו בסין אפשר עכשיו לקנות מכוניות באמצעות אפליקציה ומכונת מכירה אוטומטית. השירות הוא תוצר של שיתוף-פעולה בין יצרנית המכוניות פורד וחברת עליבאבא הסינית. במרכז, שזכה לשם Super Test-Drive, ניתן למצוא עשרות מכוניות פורד המאוחסנות בתוך בניין רב קומות.

המשתמשים בוחרים את הדגם שבו הם מעוניינים דרך אפליקציה ומקבלים אפשרות לקחת את הרכב שבחרו לנסיעת מבחן של שלושה ימים. הקונים הפוטנציאליים יכולים אף לקבל הנחות והטבות שונות בהתבסס על השימוש שלהם בשירותים שונים של עליבאבא. לפי אתר טק-קראנץ', למרכז הסיני יש הבנה עמוקה של הקונים הפוטנציאליים שלו בזכות הנתונים שעליבאבא מספקת עליהם, שאמורים לאפשר להציע עסקאות בהתבסס על סגנון החיים של המשתמש.

אחסון של מכוניות במתקנים מכניים אינו קונספט חדש. המערכת הראשונה שעשתה זאת הייתה בשימוש כבר בשנת 1905 והתפתחה עד שהייתה מסוגלת לאחסן אלפי מכוניות. היתרונות של השיטה הן הגנה מפני גניבות ונזקים והאפשרות לאחסן רכבים רבים יותר בשטח קטן יותר. מכונות אוטומטיות דומות לרכישת רכבים נמצאות בשימוש גם בארה"ב ומתפעלת אותן חברת Carvana - סטארט-אפ שפועל מהעיר טמפה שבאריזונה.

Support Ukraine