לראשונה בישראל: ריקול טעינה לרכב חשמלי - שברולט בולט

לפני שנתיים, 7 חודשים - 4 אוגוסט 2021, כלכליסט
לראשונה בישראל: ריקול טעינה לרכב חשמלי - שברולט בולט
עפ"י הודעת משרד התחבורה, יש חשש שהרכב יעלה באש כאשר סוללת הרכב מתמלאת בסוף תהליך הטעינה. מדובר במכוניות שיוצרו בין ינואר 2017 לדצמבר 2019. במקביל, משרד התחבורה הודיע על ריקול נוסף לשברולט קורבט שהגיעה לישראל רק ביבוא אישי, בעניין מכסה המנוע

משרד התחבורה הודיע על ריקול ראשון לרכב חשמלי עממי מסיבה מסוכנת במיוחד: כאשר סוללת הרכב מתמלאת בסוף תהליך הטעינה, הרכב עלול לעלות באש. 

לפי הודעת משרד התחבורה, בעלי מכוניות שברולט בולט חשמליות שיוצרו בין ינואר 2017 לדצמבר 2019 נדרשים להגיע למוסכי יבואנית שברולט לתיקון. "מספר נבחר של כלי רכב נבנו עם מצברים במתח גבוה אשר עלולים להוות סיכון של שריפה כאשר הבטריה טעונה באופן מלא או בקירוב למלוא קיבולת", נאמר בהודעה. 

יודגש כי מכוניות שברולט בולט חשמליות אינן מיובאות לישראל באופן סדיר על ידי יבואנית שברולט הישירה UMI - אבל דווקא בשל כך נוצר מצב שבו השברולט החשמלית הפכה ללהיט ביבוא אישי ולפי הערכות נוסעות בכבישי ישראל עשרות מכוניות כאלה.

התיאור היבש של משרד התחבורה הישראלי מתייחס לאחד הריקולים היותר מתוקשרים עליהם הודיעה ג'נרל מוטורס בשנה החולפת. היצרנית ביקשה מבעלי המכוניות האמורות לטעון את הרכב במצב חלקי, כלומר כך שהסוללה תיטען רק עד 90% מהקיבולת. עוד הודיעה ג'נרל מוטורס כי הלקוחות מתבקשים לטעון את הרכב במידת האפשר באופן חלקי אחרי כל נסיעה, כלומר במקום לטעון אותו במשך לילה שלם - לבצע הטענה קצרה בכל פעם שהרכב נוסע. מעבר לכך, הוראותיה של ג'נרל מוטורס מציינות במפורש שהלקוחות נדרשים "להחנות את הרכב מחוץ לבית מיידית לאחר טעינה". 

לפי פרסומים בארה"ב, הבולט זומנה פעמיים לריקולים במהלך השנה האחרונה. פעם בנובמבר אשתקד בגלל חשש לשריפה ובפעם השנייה  השנה משום שהריקול לא הצליח למנוע את התופעה לחלוטין. דווח לפי כי מעל 10 מכוניות כאלה עלו באש במהלך טעינה, כאשר בחלק מהמקרים בבית שבתוכו חנתה המכונית החשמלית נגרם נזק.

במקביל, משרד התחבורה הודיע על ריקול נוסף לשברולט שהגיעה לישראל רק ביבוא אישי - מכונית הספורט של שברולט - הקורבט. גם הפעם מדובר בריקול בעל מאפיינים חריגים: בקורבט, שמתוכננת לנסוע במהירוית של מעל 250 קמ"ש, קיימת סכנה של "פתיחת מכסה המנוע בנסיעה במהירויות גבוהות במיוחד". הריקול מתייחס לקורבט מודל 2020, ממנה נוסעות בכבישי ישראל כמה עשרות.

Support Ukraine