רכיבה ראשונה: סוזוקי GSX125S

לפני 6 שנים - 16 אפריל 2018, Walla!
רכיבה ראשונה: סוזוקי GSX125S
סוזוקי GSX125S שפונה לרוכבים הצעירים מפצה על מיעוט הסמק"ים בעיצוב וצביעה מוחצנים. יצאנו לרכיבה מקומית ראשונה כדי להבין אם מדובר בלהיט הנערים החדש

סוזוקי GSX125S פונה ישירות לליבם של בני הנוער ובעיקר לחובבי אופנועי הכביש שביניהם, המחפשים אופנוע שנראה ומתנהג עד כמה שניתן כמו הגדולים. בכדי להשיג זאת סוזוקי השקיעו הרבה בתחום העיצוב, ובצביעה מוחצנת והרושם הראשוני הוא בהחלט של אופנוע הרבה יותר גדול מנפח המנוע שלו.

בסעיף הביצועים קיימת מגבלת ההספק של קטגוריית הרישוי A2, אך הביצועים בהחלט טובים יחסית לנפח המנוע. תוצאה של שימוש בטכנולוגיה ומכלולים איכותיים הלקוחים מאופנועים בנפח גדול יותר ומנוע שנבנה במיוחד בכדי לנצל עד תום את מגבלת ההספק של קטגוריית A2.

בכדי להתאים עוד יותר טוב לקהל הצעיר, הסוזוקי GSX125S נוח במיוחד לתפעול בזכות משקל וממדים קטנים ומכלולי שליטה איכותיים וקלים לתפעול, פנסי לד ולוח מחוונים דיגיטלי חדיש. להשלמת החבילה בפן הבטיחות נוספה גם מערכת בלימה עם ABS.

נראה כמו גדול

יחידת הזנב, עיצוב כונסי האוויר של מיכל הדלק, הפנס הקדמי, הפלסטיקה והצביעה כמעט זהים גם לדגמי ה-GSX-S הגדולים של סוזוקי ויחדיו יוצרים מראה של אופנוע אגרסיבי ומעורר עניין. נקודה זו חשובה מאוד עבור בני הנוער שלרוב מחפשים אופנועים שיראו כמו האופנועים הגדולים ושימשכו אחריהם כמה שיותר מבטים.

השליטה באופנוע קלה ביותר בעיקר בגלל המשקל הקטן, 133 קילוגרמים ומושב בגובה 785 מילימטרים. בנוסף לכך, זווית הצידוד הגדולה של הכידון ובסיס הגלגלים הקצר במיוחד - 1,300 מ''מ - מאפשרים לרוכב לזגזג בהנאה בתוך התנועה העירונית הצפופה, מבלי להתאמץ יתר על המידה.

מנגד, בגלל סגנון האופנוע והיעוד הספורטיבי שלו, תנוחת הרכיבה דומה לזו של אופנוע ספורט ולא זקופה כמו של אופנוע תיור או אדוונצ'ר ולכן פחות נוחה לאורך זמן.

כיאה לעידן הדיגיטלי ולדור הצעיר שמחובר למכשירים אלו כמעט ללא הפסקה, אנשי סוזוקי השקיעו הרבה מחשבה ותשומת לב בלוח המחוונים הדיגיטלי החדש. בנוסף לשעון ולמצבי הפעולה הרבים הוא גם מספק נתונים לגבי התחזוקה. גימיק מעניין היא נורית החיווי המתריעה על סל''ד גבוה שאת פעולתה ניתן לכוון בהתאם להעדפות הרוכב ובאופנוע שכזה זו בהחלט תוספת מבורכת. פנסי לד מקדימה ומאחור מעניקים תאורה טובה מאוד ומבטיחים פעולה תקינה לאורך הרבה זמן ללא צורך בתחזוקה.

מנוע קטן גדול

למרות שנפח המנוע הוא 125 סמ''ק בלבד וההספק מוגבל ל-15 כוחות סוס, בפועל האופנוע מעניק תחושה של כלי חזק יותר בזכות מומנט גדול יחסית לנפח, יחסי העברה מחושבים היטב ומערכת ניהול מנוע, שגורמת למנוע לעבוד בצורה חלקה ואחידה.

כאשר מתעקשים לא לסגור את הגז ולמשוך את המנוע לסל''ד הגבוה, המנוע משתף פעולה בצורה מפתיעה ומממשיך למשוך ללא שום היסוס הרבה מעבר לשיא ההספק ב-10,000 סל''ד. תכונה מפתיעה נוספת של המנוע, היא היכולת לחזור מיד להיות שקט ומדויק, גם לאחר קטעי רכיבה ארוכים שבהם המנוע לא ירד מהתחום החמש ספרתי. התנהגות זו של המנוע מושגת גם בזכות יחס קיצוני בין קדח הצילינדר/קוטר הבוכנה לבין מהלך הבוכנה.

ככל שהקדח גדול יותר מהמהלך, ניתן להשתמש בשסתומי יניקה ופליטה גדולים יותר לטובת הנשימה של המנוע בסל''ד הגבוה ולהקטין את הכוחות הפועלים על הבוכנה, יחסית למנוע עם מהלך ארוך באותו הסל''ד. כתוצאה מכך מרבית המנועים המיועדים לעבודה בסל''ד נמוך הם בעלי מהלך ארוך יותר מהקדח ואילו מנועים המיועדים לעבודה בסל''ד גבוה, כמו של הסוזוקי GSX125S הם בעלי קדח גדול בהרבה מהמהלך. למרות שהאופנוע עומד בתקן יורו 4, צליל הפליטה נעים ובהחלט מתאים לאופי האופנוע.

לרכב "על בטוח"

ברכיבה מהירה בכבישים משובשים ובשינויי כיוון המבוצעים באופן אחיד וזורם, המתלים הרכים מעניקים תחושת בטחון גבוהה. בנוסף לכך, המתלים מסייעים רבות באחיזה של הגלגל הקדמי במהלך בלימות חזקות ויחד עם מערכת ה-ABS והדיסקים הגדולים מאפשרים מרחקי עצירה קצרים, גם כאשר האספלט לא במיטבו.

בכביש הררי ומפותל ולאחר קטע חימום של כמה קילומטרים, למדתי לסמוך על רמת האחיזה הגבוהה יחסית של צמיגי הדנלופ והרגשתי שהאופנוע מבצע בדיוק את כל מה שרציתי ממנו. אומנם בעליות צריך לסחוט את המנוע עד הסוף, אבל אין כל התנגדות מצדו של המנוע לכך. כל אלו מאפשרים לרוכב לסמוך על האופנוע ומאפשרים לו לרכב מהר יותר בבטחה, גם אם אין מאחוריו שנים רבות של ניסיון ברכיבה.

לו נולדתי לפני 16 שנים...

לאחר כמה ימים עם סוזוקי GSX125S שכללו רכיבה מהירה בתנועה עירונית צפופה, כבישים בין עירוניים ואפילו קטע הררי אחד. הגעתי למסקנה, שהסוזוקי 125 החדש יכול בהחלט להצטרף לרשימת הדברים שגורמים לי להתגעגע לגיל 16 ולקנא בכל אותם בני הנוער שזוכים לרכב עליו בתור האופנוע הראשון שלהם.
הסוזוקי GSX125S הוא אופנוע מעולה לרוכבים מתחילים, או לכאלו שמחפשים אופנוע 125 במקום קטנוע אוטומטי בכדי להתנייד בסטייל ובנוסף, ליהנות מביצועים ומחוויית רכיבה שרק אופנוע יכול להעניק.

נקודה אחרונה לזכותו היא מחירו העומד על 23 אלף שקלים נמוך אך במעט מזה של שני מתחריו הישירים והבולטים הימאהה MT125 וקי.טי.אם דיוק 125 שמחירם 25 אלף שקלים.


על הצד הטכני: סוזוקי GSX125S

מנוע: צילינדר יחיד, 4 פעימות, 4 שסתומים
קירור: מים

קדח: 62 מ''מ מהלך: 41.2 מ''מ

נפח מנוע: 124.4 סמ"ק
הספק: 14.7 כ"ס ב-10,000 סל''ד
מומנט: 1.17 קג''מ ב-8000 סל''ד
יחס דחיסה:12.8:1
הזנת דלק: הזרקת דלק אלקטרונית גוף מצערת 32 מ''מ
הילוכים: 6 הילוכים

מתלה קדמי: מזלג טלסקופי
מתלה אחורי : בולם יחיד עם מנגנון לינק פרוגרסיבי
בלם קדמי: דיסק בקוטר 290 מ"מ, ABS BOSCH
בלם אחורי : דיסק בקוטר 187 מ"מ, ABS BOSCH
צמיג קדמי: 90/80-17
צמיג אחורי :130/70-17

בסיס גלגלים : 1,300 מ"מ
גובה מושב: 785 מ"מ
משקל רטוב: 133 ק"ג
מיכל דלק: 11 ליטר

מחיר: 22,885 שקלים

Support Ukraine