העלאת מסים ראשונה באמצע משבר הקורונה? באוצר שוקלים להעלות את המס על הבנזין

לפני 4 שנים - 25 מרץ 2020, גלובס
העלאת מסים ראשונה באמצע משבר הקורונה? באוצר שוקלים להעלות את המס על הבנזין
זאת במסגרת הניסיונות לצמצם את הפגיעה הצפויה בהכנסות המדינה על רקע משבר הקורונה . העלאת הבלו על הבנזין היא צעד פשוט יחסית שלא מצריך את אישור הכנסת אלא דורש רק את חתימת שר האוצר . משרד האוצר בתגובה: "אין כל שיח בנושא"

משרד האוצר שוקל להעלות באופן זמני את הבלו על הבנזין - כך נודע ל"גלובס". זאת, במסגרת הניסיונות לצמצם את הפגיעה הקשה הצפויה בהכנסות המדינה על רקע משבר הקורונה.

היוזמה באה על רקע הירידה החדה בצפויה במחיר הדלק בחודש הקרוב, כשהרעיון הוא להעלות את הבלו על הדלק באופן שיצמצם את הירידה או אפילו יבטל אותה לחלוטין. בנוסף, ההשבתה החלקית של המשק והסגר מפחיתים מאוד את השימוש שהציבור עושה ברכב פרטי, מה שעלול להמתיק במעט את הגזירה.

מצד שני, גם הגידול בהכנסות לא צפוי להיות דרמטי בשלב זה. ההכנסות ממיסוי הדלק מגיעות ל-20 מיליארד שקל בשנה רגילה.

באוצר מחפשים בימים אלה בקדחתנות מקורות להגדלת ההכנסות מסים, על רקע תחזיות קודרות מאד לפגיעה הצפויה בהכנסות המדינה כתוצאה ממשבר הקורונה. העלאת הבלו על הבנזין היא צעד פשוט יחסית שלא מצריך את אישור הכנסת. כל שנדרש הוא חתימת שר האוצר על צו להעלאת הבלו.

כיום גובה המדינה בלו של 3.07 שקלים לליטר בנזין ועוד 86 אגורות לליטר מע"מ.

התרסקות מחירי הנפט אמורה להוביל לירידה חדה במחירי הבנזין. לפי הערכות, מחיר הבנזין עשוי לרדת בסוף החודש ב-80 עד 90 אגורות לליטר. מחיר הנפט מסוג ברנט ירד לאחרונה לפחות מ-30 דולר לחבית.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "אין כל שיח בנושא".

Support Ukraine