משרד התחבורה אישר היום (א') את פתיחת חצי קו הרכבת שבין בנייני האומה בירושלים לנמל התעופה בן גוריון. האישור ניתן לאחר שמשטרת ישראל כמו גם כוחות כיבוי האש העבירו מצידם אישור להפעלת הקו
עם זאת, גם לשורת אישורים זו יש להוסיף כוכבית - מבחינת כוחות כיבוי האש האישור להפעלת הקו הוא ל-30 יום בשל החובה להשלים עבודות נוספות בקו, אולם לא כאלה שמונעות את פתיחתו ביום שלישי הקרוב ה-25 בספטמבר. האישור ניתן לאחר תרגיל של משטרת ישראל וכוחות כיבוי האש היום - במטרה לאשר את פעילות הרכבת בחול המועד סוכות.
קו הרכבת המהיר לירושלים, או כפי שהוא מכונה רשמית פרויקט A1, יצא לדרך עוד כהחלטת ממשלה בשנת 2001 ותחת ממשלת אריאל שרון ז"ל. מדובר במסילה חשמלית באורך של כ-60 ק"מ שאמורה לחבר בין דרום תל אביב לבנייני האומה בירושלים בזמן נסיעה של כ-28 דקות. ההשקה הרשמית שלו נדחתה לפחות שלוש פעמים, כאשר בינואר האחרון הבטיח שר התחבורה כץ השקה רשמית בפסח, שלא קרתה. עלות הפרויקט התנפחה אף היא מכ-3.2 מיליארד שקל במקור לכ-7 מיליארד שקל כיום.
ביום חמישי האחרון הושק כאמור מחצית הקו מירושלים לנמל התעופה בן גוריון. מאחר והחשמול שלו עד תל אביב טרם הושלם, כדי לכסות את שתי קצוות הקו יהיה צורך להחליף רכבת בנתב"ג ולהמתין לרכבת הדיזל הישנה כ-12 דקות. ההשקה החלקית אף מחייבת רישום מראש של 48 שעות באתר הרכבת וזאת עקב מגבלה של 400 איש לנסיעה.
הרכבת החלקית תפעל בשלב זה רק פעמיים בשעה. בשלב זה אף גורם ברכבת או במשרד התחבורה מסןגל להתחייב על תאריך פתיחה מלא של הקו החשמלי וההערכות הן לאמצע 2019