רנו העולמית הודיעה הבוקר (ב') כי קיבלה הצעה מ-FCA, החברה האם של פיאט וקרייזלר, למיזוג. לפי ההודעה הרשמית של רנו, מדובר בעסקת מיזוג במסגרתה תרכוש FCA מחצית ממניותיה. ברנו טרם אישרו את עסקת המיזוג, אך לפי פרסומים בהתקשורת העולמית צפויות שתי החברות להודיע עליה במהלך הימים הקרובים. מיזוג בין השתיים יהפוך אותן ליצרנית הרכב השלישית בגודלה בעולם.
לפי הצהרה שפרסמה היום פיאט קרייזלר, הבעלות על החברה המאוחדת תתחלק באופן שווה בין בעלי המניות של שתי החברות באמצעות חברת אחזקה הולנדית, כשבמועצת המנהלים יהיה רוב לדירקטורים חיצוניים; עוד הודיעה פיאט, כי לחברות יהיה "פורטפוליו רחב ומשלים" המתפרס מסקטורי היוקרה ועד למיינסטרים. לפי ההערכות, החברה הממוזגת תמכור 8.7 מיליון כלי רכב בשנה.
עבור רנו, מיזוג עם FCA הוא פתח לאפשרויות שימוש מגוונות בפלטפורמות של FCA ובמתקני הייצור של FCA בארצות הברית ובאירופה, ולכניסה לשוק הטנדרים ורכבי השטח הרווחי; עד כה, על מנת לייצר טנדרים, נאלצה רנו להשתמש בידע של ניסאן, החברה האחות, או בזה של מרצדס.
רנו מצידה מחזיקה בנכסים רבים בהם FCA מעוניינת, ובראשם הידע שנצבר בחברה בכל הקשור לייצור מכוניות חשמליות. מעבר לכך, במידה ורנו אכן תתמזג עם FCA, יוחלשו משמעותית קשריה עם ניסאן, קשרים שדירקטוריון רנו - וגם זה של ניסאן - מנסים לצמצם מזה מספר חודשים, מאז כניסתו של קרלוס גוהן, נשיא רנו ניסאן, לכלא ביפן.
טכנולוגיות חדשות וטרנדים חדשים
המגעים בין החברות, שהתגברו בשבועות האחרונים, מגיעים בתקופה בה יצרניות הרכב ברחבי העולם מתמודדות עם לחץ גובר להשקיע בטכנולוגיות חדשות ולאמץ טרנדים כמו שיתופי נסיעות. הירידה במכירות בשווקים הגדולים בעולם: סין, ארה"ב ואירופה, הוסיפה דחיפות לצורך להתמזג. לפי ההערכות, המיזוג יחסוך לחברות מעל 5 מיליארד יורו (5.6 מיליארד דולר).
לחברות שווי שוק משותף של 32.6 מיליארד יורו, נכון למחיר המניות בסגירה ביום שישי האחרון; בשנה שעברה עמד היקף המכירות של שתי החברות על 8.7 מיליון כלי רכב. פירוש הדבר הוא שמכירות החברה הממוזגת יהיו גבוהות מאלו של מתחרות כמו יונדאי וג'נרל מוטורס, אך עדיין נמוכות מאלו של שתי היצרניות המובילות בעולם – פולקסווגן וטויוטה, שמכרו מעל 10 מיליון כלי רכב כל אחת בשנה שעברה.