פיאט 600 חוזרת, בישראל כבר ב-2023

לפני שנה, 4 חודשים - 22 דצמבר 2022, Walla!
פיאט 600 חוזרת, בישראל כבר ב-2023
פיאט תעניק את שמו של אחד הדגמים המיתולוגים שלה לג'יפון חשמלי חדש, שיהיה גרסה איטלקית לפיג'ו e2008 ולאופל מוקה

קרל מארקס קבע פעם ש"ההיסטוריה חוזרת על עצמה, קודם כטרגדיה ואחר כך כפארסה". בעולם הרכב העניינים עובדים אחרת: שמו של דגם שהצליח והפך מיתולוגי יישלף מהמגירות כעבור שנים כדי לנצל את הנוסטלגיה לקידום דגם חדש, ללא קשר מכאני למקור, ולעתים מפלח שוק אחרי לגמרי.

ב-2023 זה יקרה לפיאט 600. זה יהיה השם שיקבל הג'יפון החשמלי החדש שתחשוף פיאט בחודשים הקרובים, וייכנס לייצור סדרתי במפעל שלה בפולין באוקטובר.

בניגוד ל-500e שפותחה על בסיס פלטפורמה עצמאית של החברה האיטלקית, ה-600 מודל 23' יתבסס על פלטפורמת הג'יפונים החשמליים של פיג'ו, סיטרואן ואופל, אחיותיה של פיאט לקבוצת הרכב סטלנטיס.

ה-600 יקבל את הגרסה המעודכנת שנחשפה השנה, עם סוללת 54 קוט"ש וטווח יצרן של מעט מעל 400 ק"מ. צילומי ריגול חושפים קווים שמזכירים מאוד את ה-e500 ומכאן את אלה של ה-600 המקורית.

פיאט 600: 1955-1985

פיאט 600 המקורית הושקה בגרסה 2 דלתות ב-1955, ושנה אחר כך הצטרפה גרסת מולטיפלה מהפכנית עם 2 ו-3 שורות מושבים, 4-6 נוסעים. המכונית שתכנן המהנדס הראשי של פיאט באותן שנים, דנטה ג'יאקוזה, צוידה בהשפעת הפולקסווגן חיפושית בהנעה אחורית ובמנוע אחורי, אם כי מקורר מים, והייתה גדולה, מרווחת ויקרה יותר מה-500 שהושקה שנתיים אחריה. הפלטפורמה שלה שימשה גם את פיאט 850.

במהלך חייה יוצרו ממנה קרוב ל-3 מיליון מכוניות, כולל בספרד בידי סיאט, שייצרה גם גרסת 4 דלתות ל-600 הרגילה, תחת השם סיאט 800. ה-600 האחרונות בגרסאות 2 דלתות ירדו מפסי הייצור בארגנטינה ובקולומביה ב-1982 וביוגוסלביה ב-1985. בשנות ה-90 של המאה הקודמת ייצרה פיאט מכונית עירונית שנקראה סיצ'נטו, 600 באיטלקית, שלא זכתה להצלחה רבה והייצור שלה הסתיים ב-1998.
פיאט 600 החדשה צפויה להגיע לארץ ברבעון האחרון של 2023.

Support Ukraine