מפוני הדרום יקבלו נסיעה חינם בתח"צ, עכשיו יש קרב על הקרדיט

לפני 5 חודשים, 3 שבועות - 7 נובמבר 2023, Walla!
מפוני הדרום יקבלו נסיעה חינם בתח"צ, עכשיו יש קרב על הקרדיט
בשבוע שעבר פנה ח"כ בועז טופורובסקי לשרת התחבורה מירי רגב בהצעה להעניק למפוני הדרום נסיעה בחינם בתחבורה הציבורית. אתמול הודיעה לו יועצת של רגב כי המהלך אינו ישים. משרד התחבורה: הענקו את ההטבה עוד לפני כן, רק לא דיווחנו

מפוני יישובי הדרום יקבלו מהמדינה נסיעה חינם בתחבורה ציבורית. זאת באמצעות עדכון כרטיסי הרב קו שלהם בתכנית חופשי חודשי ארצי, שתאפשר להם לנסוע בכל קו אוטובוס, רכבת כבדה, קלה או מטרונית ללא תשלום.

לפי טויוטת הודעה של משרד התחבורה שהגיעה לידי וואלה, נציגים של הרשות הארצית לתחבורה יגיעו אל מוקדי הפינוי של תושבי העוטף, ויקימו שם עמדות להנפקת כרטיסי רב קו טעונים בהסגר הנסיעה הארצי, וטעינת כרטיסים למי שכבר מחזיקים באחד. ההטבה תינתן למפונים מישובים הממוקמים 0-7 ק"מ מהרצועה, כך שתכלול את ישובי וקיבוצי העוטף, כולל שדרות, אך לא את אשקלון.

שווי ההטבה עומד על 610 שקל לכל תושב בוגר, 310 שקל לבני נוער ואזרחים מבוגרים. בני 75 שנה ומעלה ממילא נוסעים בחינם בתחבורה הציבורית, בהתאם להטבה שעוד יזמה שרת התחבורה הקודמת מרב מיכאלי. רגב הבטיחה להפחית את אף הנסיעה חינם לגיל 62 לנשים ו-65 לגברים, אבל הדבר טרם התרחש.

להחלת ההטבה קדם קרב קרדיטים. ביום חמישי פנה לרגב עם הרעיון ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד). "מלחמת "חרבות ברזל", אשר גבתה קורבנות קשים, מתנהלת בימים אלו וסופה אינו נראה באופק", כתב טופורובסקי לרגב. "תושבים רבים נעקרו מביתם ונאלצו להתפנות למקומות שונים ברחבי הארץ. אחת הבעיות העיקריות איתן הם מתמודדים, היא התניידות. רבים מהם פונו מביתם ללא כלי רכב, בין אם מפאת הדחיפות ובין אם משום שכלי הרכב אינם ניתנים לשימוש בשל נזקי המלחמה. הם מסתמכים במידה רבה על מערכת התחבורה הציבורית בכדי להגיע לשירותים חיוניים, לספק שגרה לילדיהם, לחפש תעסוקה ולבצע פעילויות יומיומיות נדרשות אחרות".

"עבור אוכלוסייה זו", הוסיף טופורובסקי, "עלות התחבורה הציבורית השוטפת הפכה לנטל של ממש, במיוחד כאשר מדובר במשפחות שלמות שמגוריהם הועתקו. מתוך הבנת חומרת המצב וההסתמכות של מפונים אלו על התחבורה הציבורית, אני פונה אליך בבקשה כי משרדך יאפשר לכלל המפונים, מרחבי הארץ השונים, לנסוע בתחבורה ציבורית בחינם ללא עלות לאורך כל תקופת הלחימה".

אתמול הודיעה יועצת של רגב לצוות יש עתיד בכנסת, בתשובה למכתב, כי המהלך נבדק ואינו ישים. אולם הפלא ופלא הבוקר הפיץ משרד התחבורה טיוטת הודעה לפיה המהלך אכן יתממש, כולל ציטוטים של השרה רגב ומנכ"ל משרד התחבורה, מקורבה משה בן זקן.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: הענקנו את ההטבה למפונים עוד לפני כן, אבל בגלל תקלה לא דיווחנו אודותיה.

Support Ukraine