יש לכם רכב כביש-שטח? מעתה משרד הביטחון יוכל לגייס אותו

לפני חודשיים, 3 שבועות - 5 פברואר 2024, כלכליסט
יש לכם רכב כביש-שטח? מעתה משרד הביטחון יוכל לגייס אותו
המשרד פרסם את מחירון הציוד המגויס הראשון לשנת 2024; אין שינוי ניכר בתעריפים לבעלי המכוניות, אך יש קטגוריות חדשות שמאפשרות לגייס גם רכבי כביש-שטח, ואפילו פוד טראק

המלחמה ככל הנראה רחוקה מסיום. במקביל היצע הרכבים שמשרד הביטחון מגייס משתנה בהתאם למצב הלחימה וגם למצב שוק הרכב הישראלי, ועתה הוא מפרסם את מחירון הציוד המגויס הראשון לשנת 2024. אמנם אין מדובר בשינוי ניכר במחירים, אך המחירון שכולל קטגוריות חדשות של רכבים שהמשרד יכול לגייס - למשל רכבי כביש-שטח, או "ג'יפונים" בלשון העם.

בנובמבר אשתקד פורסם מחירון ראשון לכלי רכב שגויסו הן מגופים עסקיים והן מבעלים פרטיים. רשימת הציוד כללה דאז משאיות, טנדרים, אופנועים, מחפרונים ועוד. על פי מחירון הציוד החדש, התייקרות המכוניות החדשות, עליית מחירי הביטוחים ויוקר המחיה אינם מהווים גורם בקביעת תעריפי התשלום. לפיכך, מחירון 2024 לציוד מגויס אינו כולל שינויים מהותיים בתעריפים.

כך, לפי המחירון החדש תעריף התשלום היומי לאופנוע עד 250 סמ"ק עודנו 318 שקל. על טנדר שאינו 4X4 משרד הביטחון ישלם גם בשנה הנוכחית 445 שקל ליום ועל אמבולנס פרטי התעריף היה ונותר גם השנה 530 שקל ליום. 

אבל המחירון החדש כולל כאמור גם רכבים מסוגים שעד כה לא גויסו, בהם כאלו המצויים תחת הקטגוריה שמוגדרת כ"פרטי כביש/שטח ג'יפון 5/7 מקומות". כיום ג'יפונים בעלי 5 או 7 מקומות נהנים מפופולאריות משמעותית בישראל וחלק ניכר מעשרת הדגמים הנמכרים בארץ - מטויוטה יאריס קרוס ועד צ'רי טיגו 8 - הם רכבים שעונים על הגדרת משרד הביטחון כרכב שניתן לגייס. התעריף שמשרד הביטחון ישלם לבעלי הג'יפונים הללו הוא 136 שקל ליום. 

בנוסף, לפי המחירון החדש משרד הביטחון יכול לגייס גם פוד טראק, כלומר רכב שמשמש כמטבח נייד ומיועד להכנת מזון חם. התעריף היומי לפוד טראק מגויס הוא 1,005 שקל ליום. אם מדובר בפוד טראק שכולל בתוכו את ציוד הבישול, משרד הביטחון ישלם עליו 1,013 שקל ליום. 

Support Ukraine