אגף המבצעים המיוחדים: ההנחות חוזרות לשוק הרכב

לפני שנה, חודשיים - 23 אוגוסט 2023, Walla!
אגף המבצעים המיוחדים: ההנחות חוזרות לשוק הרכב
תופעה כזו לא הייתה פה כבר הרבה זמן. כל כמה ימים מודיעה יבואנית אחרת על הפחתות מחירים והנחות של עד 20 אלף שקל, ובחברות הליסינג שבו לחיים מכיראות האפס ק"מ, עם הנחות של עד 70 אלף שקל בדגמי יוקרה. ומי הסיני שיעביר לכם שנתיים בלי ירידת ערך?

אתמול הייתה ניו זילנד המדינה האחרונה בעולם שהסירה את מגבלות הקורונה, איתות שהטלטלה שניערה את כל העולם הולכת ונעלמת במראה האחורית. בכל הקשור לתעשיית הרכב, זו הייתה בהחלט טלטלה. היא פגשה את היצרניות בכל נקודה אפשרית: קבלני משנה שנאלצו לסגור מפעלים, עצירת משלוחים בשל גבולות סגורים וסגרים מקומיים, מחירי שילוח שזינקו, מפעלים שבלמו את תהליך הייצור בשל מחסור בחלקים, משבר השבבים שהסיטו את הייצור לשלל מוצרי אלקטרוניקה ביתיים ועד החוליה האחרונה בשרשרת - היכולת של אנשים לאסוף את המכונית שקנו.

העניין היה שבניגוד לרוב התחזיות, למעט תקופה קצרה מאוד, הביקוש למכונית לא רק שלא נעצר - הוא התגבר משמעותית. הכסף שכבר לא יצא על חופשה שנתית נוצל לקניית מכונית, אנשים שראו את עתיד העבודה שלהם מהבית החזירו את המכונית מהעבודה וחיפשו רכב שני ועד כאלו שראו את נתוני ההדבקה והחליטו שנסיעה בתחבורה הציבורית היא סיכון שהם לא מוכנים לקחת.

אבל שורת הסיכום הצרכנית של כל הסיפור הזה הייתה אחת - יצרניות הרכב גילו עולם חדש מופלא, זה שבו הן יכולות לייקר את המכוניות, לייצר פחות מהן ולהרוויח יותר על כל יחידה - חלום.

אבל כמו שכל חייל יגיד לכם, לכל שבת יש מוצאי שבת. העולם שחזר לאט לאט לשגרה החל לפורר את ההנחה שאנשים ישלמו כל מחיר עבור גלגלים והגה, ככל שרשראות האספקה חזרו, ההיצע עלה, זמני האספקה החלו להתקצר והלקוחות למדו שהכוח חוזר אליהם - הבינו גם היצרניות שהגיע הזמן לחזור לשגרה, זו שפעם הייתה מובנת מאליה של מבצעים, הנחות ובאופן כללי "לשחק את המשחק".

ויחד עם החזרה לשגרה, חוזרים אלינו גם המבצעים, ההוזלות, הפחתות המחירים ועוד. בתחילה בערוצי ה-0 ק"מ, החצר האחורית דרכה נפטרות היבואניות מהסחורה הלא מבוקשת שלהן וכלה בחיתוכים והנחות של אלפי שקלים שאך לפני כמה חודשים אם הייתם מבקשים אחת מהיבואן, נציג המכירות היה פורץ בצחוק מתגלגל.

וכאשר הפחתות המחירים הראשונות שטלטלו את השוק לפני כמה חודשים מתחילות להיראות כמו היסטוריה רחוקה, ואנחנו מדברים על אלו של טסלה בתחילת השנה, ושוב באפריל ועם הנחות שעוד עשויות להגיע בקרוב לאור הפחתות המחיר בסין בימים האחרונים.

עם לקסוס שהעלימה ביום אחד 60 אלף שקל ממחיר ה-RZ החשמלי גם היא באפריל. אנחנו מתבשרים בשבועות האחרונים על חיתוכי מחירים חדים גם אצל יבואניות אחרות. בכלל, כמות המבצעים, ימי המכירות וההנחות בחודש יולי בלבד היו תופעה שלא זכורה לנו מאז 2020. החשמליות של ב.מ.וו (בין 5,000 ל-10,000 שקל), דגמי מאזדה (שדרוג רמת גימור ואביזרים חינם), ניסאן (10,000 שקל), אודי (עד 43.4 אלף שקל הנחה), ליפמוטור, קיה (עד 15 אלף שקל), סקודה (5,000-14,000), MG (בין 13 ל-19 אלף שקל), אורה (3,000-10,000), פולקסווגן (בין 2,000 ל-7,000 שקל).

ורגע לפני הרשימה, תזכורת, ברוב המקרים מי שקונה רכב חדש יסבול מירידת ערך גבוהה יותר משל רכב משומש וישלם מחירי ביטוח ואגרות רישוי גבוהים יותר, שתהיה גבוהה בהרבה מהחיסכון על טיפולים ותקלות. כמה שווה לכם השקט הנפשי?

אורה פאנקי קאט:

החשמלית הקומפקטית שנכנסה לשוק הישראלי עם הרבה רעש מתקשה להתרומם, בטח נוכח המספרים שמגלגלים הקרוסאוברים הסיניים החשמליים. זה התחיל בכניסה שלה לעסקאות ה-0 ק"מ ולאחרונה היא מוצעת בהפחתות מחיר של בין 3,000 ל-5,000 שקל. אגב, נכון ליולי השנה ההנחות היו נדיבות אפילו יותר - כאשר דגם ה"פרו 300" בעל טווח הנסיעה של 310 ק"מ הוצע בהנחה של 8,000 שקלים ובמחיר של 130 אלף שקל. הגרסה הבכירה ביותר ה-GT400 עלתה 164.9 אלף שקל, כלומר בהנחה של 10,000 שקל מהמחיר המקורי, כך שלהתמקח תמיד אפשר.

אלפא רומיאו:

האחרונה להצטרף לגל ההנחות היא אלפא רומיאו, כאשר מחירי הקרוסאובר הקטן שלה הטונאלה נגזרים בבת אחת ב-10,000 שקל לרמת הגימור "ספיריט" שמעתה יעלה 210 אלף שקל ועד 20 אלף שקלים ממחיר גרסת ה"וולוצ'ה" שמחירו כעת 260 אלף שקל.

דאצ'יה:

אצל דאצ'יה אלו הדאסטר והג'וגר שקיבלו תספורות מחיר. במקרה של הג'יפון מדובר על הנחות בסדרי גודל של 2,000 שקל לגרסת ההנעה הכפולה עם מנוע הבנזין ועד 10,000 שקל לגרסת ההנעה הקדמית עם מנוע הבנזין ברמת הגימור journey למחיר של 130 אלף שקל. גם ההנעה הקדמית של גרסת הדיזל מוזלת באותו סכום ותעלה 138 אלף שקל.

המיני-ואן הקטן ג'וגר, שלאחרונה החל שיווק גרסת ההייבריד האוטומטית שלו, הוזל ב-3,000 שקל לגרסת הבסיס שתעלה 115 אלף שקל ורמת הגימור הגבוהה יותר הוזלה ב-8,000 שקל למחיר של 120 אלף שקל.

יונדאי איוניק 5 ואיוניק 6:

רוצים אישור שהנחות הן השחור החדש? שתי חשמליות מצוינות שאף ניצחו פה מבחנים השוואתיים מוצעות בהנחות של 2,000 ועד 9,000 שקל ובנוסף שלל הטבות אבזור כמו קודניות, מרימי שמשות ועוד. דוגמאות? איוניק 5 לקשרי בהנחה של 5,000 שקל במחיר של 244 אלף שקל להנעה אחורית או 262 להנעה הכפולה.

באיוניק 6 ברמת הגימור לקשרי ולימיטד כפולת ההנעה יש הנחה של 8,000 ו-9,000 שקלים בהתאמה והמחיר החדש הוא 277 אלף שקל. בחלק מהמבצעים אל תהססו לשלוף את קלף עמדת הטעינה, היא שווה לפחות עוד כמה אלפי שקלים.

ליפמוטור:

המיני הסינית שווקה במהלך החודש הקודם במחיר של 95 אלף שקל, זו הנחה של 5,000 שקל ממחירה המלא. כמו דוגמאות אחרות, המבצע הרשמי הסתיים ב-31.7, אבל שלא תהייה טעות, גמישות במחירים מול לקוח נחוש נשארת גם אחרי מופע ההנחות המרכזי.

MG:

בגזרת החשמליות הסיניות של MG אפשר למצוא החודש את ה-MG4 בהנחה של כ-6,000 שקל ועד 13 אלף שקל. כלומר 132 אלף שקל ל"סטנדרט" עם הטווח של 350 ק"מ ועד 150 אלף שקל לדגם הלקשרי המאובזר בעל 204 הסוסים ו-435 הק"מ המוצהרים.

ה-MG5 הסטיישן החשמלי של היצרנית מוצע כבר ב-155 אלף שקל. כלומר, הנחה של כ-9,000 שקל מהמחיר הרשמי.

המארוול R, המצטרף האחרון להיצע של MG מוצע בהנחה של 6,000 שקל ומתחיל ב-200 אלף שקלים לרמת הגימור לקשרי ועד 213 אלף לפרפורמנס כפולת ההנעה והביצועיסטית.

בגזרת הפלאג אין, יש את ה-EHS, שמציג הנחה של כ-19 אלף שקל, כלומר החל מ-170 אלף שקל. המחיר הנמוך ביותר שכנראה תפגשו לפני הזינוק הפראי במחירי גרסאות אלו החל מינואר 2024 עם ביטול הטבת המס.

סיטרואן:

כפי שנחשף בוואלה, זמן קצר אחרי שהושקה, קיבלה המשפחתית המוגבהת של סיטרואן ה-C4X קיצוץ מחיר. גרסת הבנזין הוזלה ב-5,000 שקל ל-159 אלף שקל, הדיזל הוזלה ב-6,000 שקל ל-169 אלף והחשמלית ש"זכתה" לתג מחיר גבוה מאוד של 185 אלף שקל הפחיתה גם היא 6,000 שקל ממחירה. אצל האחות קצוצת הזנב בתצורת ההאצ'בק - ה-C4 ההוזלות מתונות יותר - 3,000 שקל לגרסת הבנזין שמחירה יהיה 155 אלף שקל, והנחה של 5,000 במחירי גרסאות הדיזל והחשמל שעולות כעת 165 ו-175 אלף שקל בהתאמה.
פיג'ו:

מחפשים סופר מיני איכותית שנראית ממש טוב? בפיג'ו מציעים את ה-208 בהנחה של 3,000 ו-4,000 שקל בהתאם לרמת הגימור. את הגרסה החשמלית שלה שעולה 165 אלף שקל יהיה קצת קשה לשכנע לקחת לאור היצע ה-MG4, הפאנקי קאט וה-BYD דולפין, אבל אם תלכו על זה - תקבלו עמדת טעינה והתקנה בסיסית חינם וגם מימון של 150 אלף שקל.

ה-3008 היה אחד ממנועי הצמיחה של היבואנית והיצרנית. דגם כל חדש שלו ייחשף בחודש הבא, אבל למי שעוד רוצה יש הנחות של 3,000 עד 8,0000 שקל לשלל רמות הגימור שלו. כלומר, החל מ-163 אלף שקל ל-1,200 סמ"ק טורבו בנזין ועד 250 אלף שקלים לגרסת הפלאג אין, שם אם תתעקשו על עמדת טעינה במתנה ותקבלו אחת.

צ'רי:

הדגם הקטן בהיצע של היצרנית הסינית, ה-FX מקבל הנחות של 2,000 שקלים, כך שמחירו מתחיל ב-148 אלף שקל לרמת הגימור לקשרי ועד 154 אלף שקל לרמת הגימור נובל. רב המכר בגזרת 7 המושבים הצ'רי טיגו 8 פרו יורד ל-173 אלף שקל (הנחה של 2,000 שקל) ו-182 אלף שקל לרמת הגימור נובל (הנחה של 3,000 שקל).

קיה:

טכנית, ימי המכירות של קיה ה-SUV DAYS הסתיימו כבר ב-4 באוגוסט, אבל מצד שני הם כללו בהם הנחות גם לפיקנטו שהיא ממש לא SUV, אז לכו תדעו אולי הם ימשיכו להיות גמישים גם בתאריכים. בכל מקרה הנחות שמוצעות אצלה עומדות על בין 5,000 ל-10,000 שקל לפיקנטו שמחירה מתחיל ב-84 אלף שקלים. עוד דגמים במבצעים הם הסטוניק (4,000-6,000 שקל הנחה), הנירו החדש מפחית 10 עד 15 אלף שקל לגרסה החשמלית. אחרון חביב הוא הספורטאז' הנוכחי שמפחית 2,000 עד 10,000 שקל.

הקאמבק של האפס ק"מ

חזרת המכוניות החדשות למלאי היבואנים החזירה לחיים גם את מכירות האפס ק"מ בידי חברות הליסינג וגופי הסחר הגדולים: מכוניות חדשות לגמרי שהקונה נרשם כיד השנייה שלהם. ברוב המקרים יהיו אלה גרסאות האבזור הבסיסיות של אותם דגמים, אבל יש גם הפתעות. אלה מחירים שמוצגים כעת בענף, לא כל הדגמים המוצגים אכן במלאי זמין למכירה.

קטנות:

  • מיצובישי ספייס סטאר סופרים ב-83 אלף שקל, המשקפים 6,000 שקל הנחה ממחירון היבואן.
  • יונדאי i10 סופרים ב-84-82 אלף שקל, 7,000-9,000 שקל הנחה.
  • טויוטה אייגו X ב-87 אלף שקל, כ-9,000 שקל הנחה.
  • סיטרואן C3 ב-102 אלף שקל, כ-14 אלף שקל הנחה.
  • מאזדה 2 ב-105-106 אלף שקל, כ-7,000 שקל הנחה.
  • יונדאי i20 ב-107-108 אלף שקל, כ-7,000 שקל הנחה.

קרוסאוברים:

  • מאזדה CX3 מנוע 1.5 ב-122 אלף שקל, כ-3,000 שקל הנחה.
  • קיה סטוניק 1,000 סמ"ק טורבו ב-123 אלף שקל, כ-5,000 שקל הנחה.
  • אורה פרנקי קאט 300 פרו ב-126 אלף שקל, 12 אלף שקל הנחה.
  • יונדאי קונה EV ב-142 אלף שקל, כ-10,000 שקל הנחה.
  • מאזדה CX30 ב-155 אלף שקל, ב-155 אלף שקל, 3,000 שקל הנחה.
  • BYD אטו 3 ב-167 אלף שקל, 6,500 שקל הנחה.
  • ג'ילי גיאומטרי C פרו 460 ב-159 אלף שקל, הנחה של 6,000 שקל.
  • קיה נירו פלטס פלאג אין ב-161 אלף שקל, 14 אלף שקל הנחה.
  • מאזדה CX5 ב-170-171 אלף שקל, כ-10,000 שקל הנחה.
  • יונדאי טוסון 1.6 ליטר טורבו פנורמיק ב-175 אלף שקל, כ-10,000 שקל הנחה.
  • סובארו פורסטר 2.5 ליטר ב-170 אלף שקל, הנחה של 10,000 שקל.
  • קיה נירו פלוס EV, מנוע 1.6 ליטר ב-187 אלף שקל, 13 אלף שקל הנחה.
  • מיצובישי אאוטלנדר 2.5 ליטר ב-190 אלף שקל, הנחה של 10,000 שקל.
  • סקודה קודיאק 1.5 ליטר ב-198 אלף שקל, הנחה של של 7,000 שקל.
  • קיה סורנטו 2.5 ליטר בנזין ב-215-216 אלף שקל, כ-22 אלף שקל הנחה.

משפחתיות ומנהלים:

  • טויוטה קורולה 1.5 ליטר בנזין ב-140-142 אלף שקל, כ-15 אלף שקל הנחה.
  • מאזדנ 3 2 ליטר סדאן בכ-140 אלף שקל, כ-8,000 שקל הנחה.
  • ניסאן סנטה 2 ליטר ב-141 אלף שקל, כ-9,000 שקל הנחה.
  • מאזדה 6 מנוע 2.5 ליטר ב-168 אלף שקל, 12 אלף שקל הנחה.

יוקרה:

  • אודי Q3 אדוונסד 1.5 ליטר ב-250 אלף שקל, 39 אלף שקל הנחה.
  • מרצדס CLA180 מנוע 1.4 ליטר טורבו ב-268 אלף שקל, 29 אלף שקל הנחה.
  • ג'יפ צ'ירוקי 3.6 ליטר לימיטד ב-315 אלף שקל, 65 אלף שקל הנחה.
Support Ukraine