בהלת קורונה ב-MOTOGP: מרוצי פתיחת העונה בקטאר ותיאלנד בוטלו

לפני 4 שנים, חודש - 3 מרץ 2020, The Doo
Illustration
Illustration
רגע לפני פתיחת העונה בקטאר ביום ראשון הקרוב פורסמה ההודעה כי המרוץ בקטגוריית ה-MotoGP בוטל עקב החשש מוירוס הקורונה. למחר פורסמה ההודעה כי גם המרוץ השני בעונה שהיה אמור להתקיים בתאילנד בוטל אף הוא

המשבר בעולמי בעקבות התפרצות וירוס הקורונה מגיע גם אל המסלול, כאשר פתיחת עונת ה-MotoGP בקטאר נדחתה והמרוץ בתאילנד בוטל.

הדרמה המתגלגלת החלה אמש כאשר בצעד חריג פדרצית המרוצים העולמית (FIM) ודורנה הודעה על ביטול מרוץ פתיחת העונה של ה-MotoGP שאמור היה להיערך במסלול לוסיל בקטאר ביום ראשון הקרוב. ביטול המרוץ מתייחס רק לקטגוריית MotoGP הבכירה, אך מרוצי Moto2 ו-Moto3 יתקיימו כמתוכנן, כיוון שהמתחרים והצוותים בקטגוריות המשנה כבר נמצאים בקטאר מאז ימי המבחנים במסלול.

על פי ההודעה הקצרה שפורסמה, בעקבות התפרצות המחלה באיטליה הטילה ממשלת קטאר הגבלות על כל מי שמגיע למדינה ושהה באיטליה בשבועיים האחרונים. על פי הצו המיוחד שפורסם בקטאר, כל מי שהגיע בטיסה ישירה מאיטליה לדוחא אמור להיכנס לבידוד של 14 ימים. הגבלה זו יוצרת מצב בלתי אפשרי לקיום המרוץ כיוון שחלק מהרוכבים והקבוצות אמורים להגיע ישירות מאיטליה. עקב כך התקבלה ההחלטה לדחות את קיום מרוץ פתיחת העונה בסבב הבכיר בסדרת ה-MotoGP. כרגע לא ברור אם ומתי יערך הסבב הקטארי לעונת 2020.

הבוקר התבשרנו כי המרוץ השני בעונה שהיה אמור להיערך ב-22 במרץ בתאילנד בוטל לחלוטין, זאת לאחר שממשלת תאילנד הודיעה להנהלת ה-MotoGP שבעקבות התפרצות הקורונה במדינה לא ניתן יהיה לקיים את האירוע בתאריך המתוכנן.
משמעות הדבר היא שמרוץ פתיחת העונה של ה-MotoGP יתקיים, אם לא יהיו הפתעות נוספות, רק ב-5 באפריל במסלול האמריקות בארה”ב.

Support Ukraine