קקטוס קטן: נחשפה סיטרואן C3 החדשה

לפני 7 שנים, 8 חודשים - 1 יולי 2016, Walla!
קקטוס קטן: נחשפה סיטרואן C3 החדשה
סיטרואן C3 החדשה שואבת הרבה השראה מ-C4 קקטוס, ומעודכנת בהיצע המנועים המוגדש של PSA. לישראל היא תגיע ברבעון הראשון בשנת 2017

סיטרואן נאלצה להמתין תקופה ממושכת כדי לבצע מהפך דרמטי במכונית הסופר מיני C3; בתעשייה שנוטה יותר ויותר לכיוונם של קרוסאוברים קומפקטיים, סגמנט הסופר מיני כופה על היצרנים לשנות קו מחשבה, להכניס עומק עיצובי ולחמש את הדגמים במנועים מודרניים בעלי נצילות גבוהה וצריכת דלק נמוכה.

ה-C3 החדשה, דור שלישי לסדרה שהוצגה ב-2002, היא תוצאה ישירה של האסטרטגיה הגלובלית של פיג'ו-סיטרואן, שחוזרת לשורשיה עם סגנון אטרקטיבי ואימוץ קווים יוקרתיים שנגזרים מסדרת DS. ישנו קו וויזואלי מוחשי בין הסופר מיני העממית לבין DS3 ובמיוחד לצד ה-C4 קקטוס הצבעוני. היא תמכר עם חישוקים מנקרי עיניים ביחס לקטגוריה, ואפשרות לקומבינציה של 36 גוונים ו-4 תמות בתא הנוסעים (נטרלי-צהוב, עירוני-אפרפר, עירוני-אדום, והייפ קולרדו הבכיר עם דיפונים מהודרים).

בהיבט הטכנולוגי, ה-C3 נשענת על פלטפורמה קיימת (A) עם צמיחה סמלית במידות, בעיקר במבנה החיצוני. היא נמתחת ל-3.99 מטרים כעת והתקרה הונמכה ב-4 סנטימטרים בהשוואה לדגם היוצא לשיפור מקדם הגרר. נפח תא המטען איפוא הוא עדיין בין השימושיים בקבוצה זו, עם 300 ל' של נפח, וכן סיטרואן טוענת שריווחה את שורה שתיים (מרחק ברכיים משורה קדמית) וכן שיפרה את מרחק הכתפיים בין היושבים.

את ה-C3 תשווק סיטרואן עם 3 מנועי בנזין מסדרת "פיור-טק" ומנועי דיזל HDI שהינם פחות רלוונטים לישראל (75-100 כ"ס). בסיס ההיצע מתחיל ב-68 כ"ס, עבור ל-82 כ"ס ועד ל-110 כ"ס בגרסת הטורבו 1.2 ל'. בדומה לסדרות פיג'ו, החיבור בדגם זה הוא לתיבת 6 הילוכים אוטומטית, מה שעתיד להניב שדרוג תהומי בהשוואה לתיבות ה-AL4 העתיקות מהדור הנוכחי. זו גם תהיה הגרסה שתגזול את נפח המסירות הגדול ביותר בארץ.

אם חשבתם למצוא קבינה משובטת מ-C4 קקטוס, הרי שסיטרואן העדיפו קו מעט יותר מאופק; מרחב המחייה של הנהג ו-5 הנוסעים נראה יותר קונבציונלי, אך הוא איכותי בתרכובות שלו, וכולל לא רק מערכות מדיה מהדור החדש ביותר (צג 7 אינטש "סיטרואן-קונקט"), אלא גם שלל בקרות בטיחות אקטיביות, לרבות בקרת סטיה מנתיב, פיקוח על שטחים מתים במראות הצד, התרעה על עייפות ועוד. בחלק מהדגמים תגיע גם מצלמת דרך בילט-אין ConnectedCam (אם כי תלוי במפרט המוצע בכל מדינה).

המחירים באירופה ל-C3 יעמדו על כ-11-13 אלף יורו לערך. לישראל היא עתידה להגיע ברבעון הראשון של שנת 2017, כך מסרה לוואלה! רכב היבואנית דוד לובינסקי.

Support Ukraine