הפתעה מסיטרואן: ידענו שהדור הרביעי של ה-C3 ישים דגש על תמורה למחיר, אבל הסופר מיני מלווה את המהפך בהפיכתה גם לקרוסאובר מוזל. למעשה סיטרואן מבטיחה שהיא תהיה החשמלית הזולה ביותר באירופה שגם מיוצרת ביבשת, עם רמיזה לכיוון דאצ'יה ספרינג החשמלית שמגיעה מסין. בניגוד לספרינג, ל-C3 תהיה גם גרסת בנזין היברידית מתונה זולה עוד יותר.
ממדים: במסגרת המעבר לקרוסאובר גבהה ה-C3 החדשה ב-8 ס"מ ל-1.57 מטר, ומרווח הגחון גדל ל-16.3 ס"מ, לעומת 13.5 ס"מ בדור היוצא. גרסת הבנזין אף תהנה ממרווח גחון נדיב יותר, של 19.3 ס"מ. האורך עומד על 4.02 מטר (2+) והרוחב על 1.755 (0.5+) ובסיס הגלגלים נותר ללא שינוי, על 2.54 מטר. לתא המטען נפח של 301 ליטר, כך שמדובר בסופר מיני שאינה מהגדולות בקטגוריה.
תא נוסעים: העיצוב מזכיר את הדגם הנוכחי, עם שיפודי הנדסת אנוש, כמו כפתורים פיזיים לתפעול בקרת האקלים גם בדגם עם מסך מולטימדיה, אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי אלחוטיים, ועוד. מרווח הברכיים מאחור גדל ב-2 ס"מ. סיטרואן גם שומרת על ערכי המותג עם בולמי הזעזועים המשופרים ומשולבי הקפיצים שהשיקה בשנים האחרונות, ומעניקים נוחות גבוהה יחסית, קרובה לזו של המתלים ההידרו פנאומטיים המצוינים אך היקרים בהרבה. האבזור הבטיחותי לא כולל הבטחות לרמות גבוהות של נהיגה אוטונומית, אבל את רוב האבזור המקובל בקטגוריה.
רמת הגימור הבסיסית You מגיעה עם תחנת עגינה לסמארטפון כתחליף למסך מולטימדיה, אבל עם מראות צד חשמליות, 6 כריות אוויר ובלימת חירום אוטונומית. כסטנדרט תוצע "תצוגה עילית", שאינה אלא לוח מחוונים בסיסי שממוקם גבוה יחסית, אך לא על השמשה.
רמת MAX תשדרג לחישוקי 17 אינץ' קלים במקום 16 אינץ', מסך מולטימדיה 10.25 אינץ', משטח טעינה אלחוטי לנייד וצבע נפרד לגג.
טווח וביצועים: ה-C3 החדשה מספקת בסוללות 44 קוט"ש ובמנוע חשמלי בהספק של 115 כ"ס. זה יאפשר לה 0-100 קמ"ש ב-11 שניות ומהירות מרבית של 135 קמ"ש, טווח משולב של 320 ק"מ וטעינה מהירה בקצב של 100 קילוואט, עם הבטחה ל-26 דקות למילוי מ-20% סוללה ל-80%. קצת הטעינה הביתית יהיה תלוי בסוג המטען, 7 קוט"ש בדגם הבסיסי ו-11 קוט"ש במאובזר.
באירופה תציע סיטרואן אפליקציה שתקושר למערכת הניווט ותאפשר תכנון נתיב וטעינות בדרך, כמו בטסלה ובחשמליות מתקדמות אחרות. לא ברור אם זו תוצע בארץ.
בהמשך תוצג גרסת בנזין 1.2 ליטר, ככל הנראה היחידה החדשה עם מנוע היברידי קל, 136 כ"ס ותיבת 6 הילוכים רובוטית דו מצמדית.
מחיר: סיטרואן מצהירה כי דגם הבסיס יעלה באירופה 23,300 יורו וכי ב-2025 תשיק גרסה מוזלת עם סוללת מוקטנת, טווח של 200 ק"מ - כמו פיאט 500 חשמלית בסיסית - ומחיר של 20 אלף יורו בלבד.
ובעברית: ה-e-C3 תהיה נכון לעכשיו החשמלית הזולה באירופה, פחות אפילו מליפמוטור TO3 שעולה ביבשת 26 אלף יורו ובארץ 100 אלף שקל, פחות מפיאט e500.בסיסית (30 אלף יורו, 120 אלף שקל), ומגרסת הסוללה הקטנה של BYD דולפין שעדיין לא הגיעה לארץ (מ-142 אלף שקל בארץ עם הסוללה הגדולה, 33 אלף יורו).
בדרך נמצא העלאת מס הקנייה על חשמליות בינואר מ-20% ל-35%, אבל גם אחריה אין סיבה שהדגם הבסיסי יעלה יותר מ-120 אלף שקל, יהיה זול דרמטית מפיג'ו 208 החשמלית (160 אלף שקל עם טווח ארוך רק במעט) וייצור קטגוריה בפני עצמו בשוק. עם יותר מ-300 מתחמי טעינה מהירה ברחבי ישראל כיום, אפשר יהיה להגיע לאילת גם עם הטווח הקצר יחסית של ה-e-C3.
מתי בארץ: טרם נקבע. השיווק באירופה יתחיל במחצית השנייה של 2024.
חדשות קשורות