משבר הקורונה חולף אך המשבר הכלכלי כאן, ומאיים על יכולת יבואני הרכב להמשיך למכור ללקוחות פרטיים. כפי שפורסם ב"כלכליסט", בחודש אפריל נמסרו רק 2,641 מכוניות חדשות, מה שהופך את אפריל 2020 לחודש הגרוע ביותר שידע ענף הרכב הישראלי מאז שנות השמונים.
כדי להאיץ את המכירות החלו יבואני הרכב להציע "מסלול חשש מפיטורים", הכולל התחייבות של יבואן הרכב לרכוש את המכונית במקרה הלקוח מפוטר.
כך, כלמוביל יבואנית יונדאי מודיעה כי תרכוש בחזרה את מכוניתו של כל לקוח פרטי שפוטר במהלך חצי שנה מיום רכישת הרכב. במקביל מודיעה גם סוכנות מכוניות לים התיכון (סמלת) יבואנית פיאט, אלפא רומיאו וסובארו על תכנית דומה- ומקיפה יותר- אשר תקפה לגבי כל הדגמים שהיבואנית מייבאת ארצה.
במסגרת תכנית זו יוקפאו התשלומים עבור הרכב למשך שלושה חודשים במקרה של חזרה של המגיפה, הלוואות יוארכו בשנתיים ובדומה לסמל"ת, הרכב ירכש מן הלקוח במקרה ופוטר.
במהלך הימים הקרובים צפויים עוד יבואנים גדולים להכריז על מהלכים דומים בניסיון להתניע מחדש את המכירות ללקוחות פרטיים.