בני ברק תעבור לאוטובוסים חשמליים

לפני שנה, חודשיים - 23 פברואר 2023, Walla!
בני ברק תעבור לאוטובוסים חשמליים
בחניון דן ליד קניון איילון הותקנו 62 עמדות מהירות בעוצמה של 180 קוט"ש, שכל אחת יכולה לטעון שני אוטובוסים ב-4-5 שעות. בהמשך השנה יעברו גם דימונה וכרמיאל לאוטובוסים חשמליים

בני ברק תהיה העיר הראשונה בארץ שכל האוטובוסים העירוניים שבה יהיו חשמליים, ותקדים בכך את דימונה ואת כרמיאל שיעברו בהמשך השנה.

שרת התחבורה מירי רגב חנכה אחר הצהרים את החניון שישמש אותם, חניון דן הוותיק ליד אצטדיון רמת גן, שבו הותקנו 62 עמדות טעינה מהירות בעוצמה של 180 קוט"ש, ויכולות לטעון כל אחת שני אוטובוסים חשמליים עם סוללה מרוקנת בתוך 4-5 שעות.

הטעינה מנוהלת על ידי מערכת ניהול טעינה המאפשרת תיעדוף על סמך קריטריונים תפעוליים ובהם מועד כניסת האוטובוס לחניון, מצב אחוז הסוללה של האוטובוס, סידור העבודה ליום למחרת ועוד.

40 מיליון שקל הושקעו בהסבת החניון לטעינת אוטובוסים חשמליים, באמצעות חברת שימקוטק מקבוצת לודן. האוטובוסים שנטענים בחניון יפעלו בעיר בני ברק הסמוכה, אולם בשל מגבלות הטווח הנוכחיות יכללו רק אוטובוסים עירוניים. הקווים הבין עירוניים לעיר וממנה ימשיכו להיות מבוצעים באמצעות אוטובוסי דיזל.

דן תקים עוד כ-500 עמדות טעינה בארבעה חניונים נוספים, אשר ישרתו את צי האוטובוסים החשמליים שבו תצטייד החברה בשנים הקרובות. כעת יש לדן 140 אוטובוסים חשמליים, אבל עד סוף מרץ היא תפעיל כבר 300 ועד סוף השנה - 600. האוטובוסים החדשים יירכשו כולם משתי חברות סיניות, הייגר, שדן שותפה ב-50% מזיכיון הייבוא שלהם, ו-BYD שמייבאת שלמה מוטורס.

עד סוף השנה יפעלו בארץ כבר 1,100 אוטובוסים עירוניים חשמליים, ועד סוף 2026 יגדל מספרם ל-2,500, והם יהוו כ-50% מהצי העירוני בארץ. אוטובוסים חשמליים מופעלים כבר כעת גם בחיפה, בירושלים ובדרום.

שרת התחבורה מירי רגב, אמרה היום כי "בני ברק היא אחת הערים שבה השימוש בתחבורה הציבורית הינו בין הגדולים במדינה, וזה רק סימלי שהיא תהיה הראשונה להנות מתחבורה חשמלית נקייה ושקטה".

סגן השר במשרד ראש הממשלה והתחבורה אורי מקלב, הוסיף כי "גוש דן מתמודד בשנים האחרונות עם צפיפות רבה וזיהום אויר מהאוטובוסים הרבים הנוסעים במקום. כבר בקדנציה הקודמת שלנו במשרד התחבורה התחלנו לשדרג את התחבורה הציבורית באיזור וכעת עומדים לפתחנו שני הפעימות הנוספות ואנחנו מעלים את בני ברק על סדר היום של משרד התחבורה".

מנכ"ל חברת דן, אופיר קרני, אמר כי "החניון הזה קריטי על מנת שנוכל להגשים את החזון שיגרום לדן להפוך את כל האוטובוסים לחשמליים. אנחנו מתחייבים להכשיר חניונים חשמליים נוספים ושעד סוף השנה חברת דן תפעיל 650 אוטובוסים חשמליים במטרופולין תל אביב. יחד עם משרד התחבורה אנחנו נקדם את התוכנית השאפתנית שלנו ובתוך שנתיים נהפוך את כל צי האוטובוסים לחשמליים".

Support Ukraine