האם טסלה ו"שגריר" בדרך לפרידה?

לפני שנתיים, 3 חודשים - 14 דצמבר 2021, גלובס
מוסך של טסלה בפתח תקווה
מוסך של טסלה בפתח תקווה
מקורות בענף המוסכים מדווחים כי שגריר בוחנת לסיים את ההסכם למתן שירותים ל"טסלה" על רקע חילוקי דעות בנושא השירות. בטסלה מכחישים ובשגריר לא מגיבים

מקורות בענף המוסכים מדווחים כי חברת "שגריר", קבלנית השירות ושירותי הדרך של טסלה בישראל, בוחנת לסיים את ההסכם עם טסלה. המקורות אמרו לגלובס כי טסלה עצמה ניהלה לאחרונה מגעים בנושא שכירת שירותי מוסך עם לפחות שני גורמים נוספים בענף, שככל הידוע עדיין לא הניבו תוצאות.

על פי אותם מקורות בין טסלה לבין שגריר קיימים מזה זמן חילוקי דעות שנובעים בין השאר מהקשיים של טסלה לספק חלפים מקוריים בפרק זמן סביר מה, שמכביד על השירות ופוגע במוניטין של "שגריר" לאור תגובות שליליות של לקוחות.

בנוסף דרישות ההסמכה של טסלה למוסכים חדשים מחוץ למרכז הארץ הן ממושכות ויקרות. יצוין כי לטסלה יש כיום בישראל רק מוסך רשמי אחד בבעלותה, שנמצא בצמוד למטה של בקריית אריה, ובנוסף סדנת פחחות ותיקוני גוף שמנוהלת על ידי שגריר בחולון. מוסכים נוספים של שגריר מחוץ למרכז החלו בתהליך הסמכה אולם לא ידוע מתי והאם יסתיים. שגריר גם מספקת לטסלה שירותי גרירה בכיסוי ארצי.

הלחץ על מערך השירות של שגריר עבור רכבי טסלה צפוי להתגבר בחודשים הקרובים ככל שיעלה מספר כלי הרכב של החברה שנעים על כבישי ישראל. עד סוף נובמבר נמסרו בישראל כ-5,350 כלי רכב חדשים של טסלה והחודש יימסרו עוד כ-1,000 כלי רכב, מתוכם 889 מכוניות שיגיעו השבוע בנמל אשדוד לאחר שלא הורשו להיפרק בנמל בחודש שעבר עד שלא תוסדר התקינה האירופאית שלהם בעקבות שינויי מפרט שעברו.

מחברת שגריר סירבו להגיב. מטסלה נמסר בתגובה כי אין כוונה לסיים את הקשר עם שגריר.

Support Ukraine