לידיעת הנוסעים לחו"ל: מעתה חובה להוציא רישיון בינלאומי

לפני 6 שנים, 3 חודשים - 7 ינואר 2018, כלכליסט
לידיעת הנוסעים לחו"ל: מעתה חובה להוציא רישיון בינלאומי
לפי הודעת משרד התחבורה, לא ניתן עוד להסתמך רק על הרישיון הישראלי - ויש להנפיק במקביל רישיון בינלאומי; בקיץ חשף "כלכליסט" כי מדינות רבות אינן מכבדות את הרישיון הישראלי עקב המצב הביטחוני

לתשומת לב הנוסעים לחו"ל: משרד התחבורה מודיע על נוהל חדש שלפיו ישראלים המעוניינים לנהוג בחו"ל חייבים להחזיק ברישיון נהיגה בינלאומי שיוצמד לרישיון הישראלי. עד כה כיבדו מדינות רבות את רישיון הנהיגה הישראלי, בין היתר רוב מדינות אירופה וגם ארה"ב- אך כעת מפרסם משרד התחבורה הנחיה חדשה לפיה אזרח ישראלי אינו יכול עוד להסתמך על רישיון זה. הסיבה למהלך זה היא חשיפת "כלכליסט" לפיה עקב המצב הביטחוני קיימים גופים בחו"ל המתעקשים על רישיון בינלאומי, למרות ההכרה ברישיון הישראלי שהיתה נהוגה עד כה.

בקיץ האחרון הודיע משרד התחבורה כי במקרה שאזרח ישראלי שוהה בחו"ל במסגרת טיול ונדרש לאימות של רישיון הנהיגה, הוא יכול לפנות רשמית למשרד החוץ הישראלי ולצרף בקשה אישית לאימות רישיון הנהיגה, הכוללת פרטי תעודת זהות, שם ומספר רישיון. משרד החוץ ידאג לאמת את המידע מול משרד התחבורה וינפיק אישור בינלאומי לרישיון הנהיגה בתוך פרק זמן קצר.כעת כאמור מודיע המשרד רשמית כי נדרש רישיון בינלאומי-בצירוף מקבילו הישראלי.

לפי הודעת המשרד, "אזרח ישראלי היוצא מהארץ למדינה אחרת אינו יכול להסתמך על רישיון הנהיגה הישראלי הקבוע המצוי ברשותו".

את רישיון הנהיגה הבינלאומי ניתן להנפיק באחת מ-18 תחנות השירות של פמי פרמיום או באחת מ-18 תחנות השירות של "ממסי". העלות מגיע עד 20 שקל והרישיון תקף ב-175 מדינות בעולם.

Support Ukraine