סקודה מתכננת קדימה: תיפרד מסיטיגו הקטנה, מעכבת את הטנדר

לפני 6 שנים, 10 חודשים - 7 יוני 2017, Walla!
2017 Skoda Citigo
2017 Skoda Citigo
רכבי פנאי הפכו למנוע הצמיחה העיקרי בשוק הרכב באירופה, ובסקודה מתכוננים להיפרד מסגמנט המיני ומקפיאים את מיזם הטנדר המבוסס על אמארוק. "אנחנו צריכים להבין מה רוצה הלקוח"

נוכח ההשקעה הגדולה של סקודה ברכבי פנאי כמו קארוק וקודיאק, החליטו בפולקסווגן להקפיא את מיזם הטנדר החדש המבוסס על אמארוק וכן לסגור את סדרת המיני סיטיגו בסיום שנת 2018, ללא מחליפה רשמית (או דור 2). כך עולה מדברים שאמר מנהל השיווק הבינלאומי של סקודה באירוע חשיפת קארוק שנערך לאחרונה בשוודיה.

הסיטיגו, תאומת סיאט מיי ופולקסווגן אפ!, נמכרת בכמויות זניחות יחסית בעולם (בארץ נמכרו בחודש מרץ האחרון בסביבות 130 כלים), ולכן התקבלה ההחלטה שאם כבר לבצע קיצוצים, לעשות אותם במקומות הנכונים. הסיטיגו עברה מתיחת פנים לפני כמה חודשים והייתה אמורה להיות מוחלפת ב-2020, אולם התוכניות נגנזו.

"אנחנו צריכים להבין מה יביא את סקודה להתפתחות כלכלית גלובלית. ההזדמנויות הגדולות ביותר הן בסגמנט הפנאי", אומר פיטר סוליק, מנהל השיווק. "אין לנו באמת גבולות לעד כמה נלך רחוק בקבוצת הקרוסאוברים. אם תהיה דרישה למשהו חדש - נעשה אותו".

הקארוק עתיד להיות מהנכסים החשובים של סקודה, אולם סוליק רומז שבצנרת יהיו לפחות עוד שני רכבי פנאי - אחד מהם יתחרה גם במאזדה CX-3, וכן מתכננים מהדורת קופה מפוארת של הקודיאק עם ביצועים ספורטיביים.

עתידו המיידי של הטנדר של סקודה לא ברור, אולם גם כאן מדובר בקטגוריה שזוכה לעדנה מחודשת בשנתיים האחרונות והכנסה נוספת למותג הצ'כי; יצרנים כמו פיג'ו-סיטרואן כבר הכריזו על שובם לארגז החול, וכן יונדאי עובדת על פיתוח טנדר בינוני בשם "סנטה-קרוז" שיתחרה בטויוטה היילקס ודומיו.

Support Ukraine