על גלי הטרנד: אופל הציגה את רכב הפנאי המשפחתי גרנדלנד X

לפני 6 שנים, 11 חודשים - 19 אפריל 2017, Walla!
Opel Grandland X
Opel Grandland X
אופל מרחיבה את משפחת הפנאי וחושפת את גרנדלנד X שיתברג מעל מוקה וקרוסלנד. הבכורה הרשמית בפרנקפורט, בישראל ב-2018

סגמנט ה-SUV הבינוני אחראי כיום ל-20% נתח מכירות באירופה, לעומת כ-7% בשנת 2010 ולכן מהווה את אחד ממנועי הצמיחה הגרעיניים של כל היצרנים. אופל, כיום בתהליכי מעבר לבעל בית חדש (פיג'ו-סיטרואן) ממשיכה במקביל לסמן יעדים כלכליים לשלוש השנים הקרובות; לאחר שהציגה את הקרוסלנד הקטן, מוקה X ואופל אינסגיניה החדשה היא חושפת את גראנדלנד X - המתחרה המרכזי לדגמי הפנאי המובילים, בהם ניסן קשקאי, קיה ספוראטז' וכדומה.

אופל שמרה על הפרופורציות של המשפחה המחודשת ואי לכך, הדמיון בין הגרנדלנד X לאחיו ניכר כמעט מכל זווית. במידותיו, הוא מציע ערכים די דומים ליריביו עם אורך של 4.48 מ', רוחבו כ-1.85 מ', גובהו כ-1.68 מ', בסיס הגלגלים הוא 2.67 מ' (קצת יותר קטן מטויוטה קורולה למשל), ונפח תא המטען מציע חלל אחסנה של 517 ל' במצב רגיל ועד 1,650 ל' בקיפול השורה השניה.

חלל הפנים של אופל גרנדלנד X משתמש בדיפונים מעט יותר איכותיים מבני הבית הקטנים; משמע, רוב התרכובות תהיינה ברמת אופל אינסיגניה, בכלל זה שימוש במערכות המדיה שלה וקונסולה מדורגת עם שני מפלסים להפעלת הפקדים לשלל הבקרות השונות ברכב. באופל מבטיחים תנוחת ישיבה גבוהה במיוחד, מרווח ראשים וברכיים מצוין ובידוד היושבים מרעש חיצוני.

להבדיל ממוקה X, הגרנלנד יוצע רק עם הנעה קדמית, כך שפזילה לשטחים לא סלולים מאתגרים צריכה להיעשות בשיקול דעת נוסף. לא ברור עדיין אילו מנועים ישרתו את הגרנדלנד (הפרטים הטכניים יפורסמו במלואם בפרנקפורט), אך כלי התקשורת בגרמניה מעריכים כי ינצל את יחידות הכוח הקיימות באופל מוקה X ואופל אינסגיניה, עם מנועי 1.5 ל' טורבו 166 כ"ס ומנוע טורבו דיזל 2.0 ל' בחיבור לתיבת 6 הילוכים אוטומטית פלנטרית.

המחירים וכל המפרטים יפורסמו בסתיו. בבריטניה מדווחים על מחירים התחלתיים (משוערים) של כ-22 אלף לירות שטרלינג. בארץ נראה אותו בשנה הבאה.

Support Ukraine