הצעת חוק של משרד התחבורה: מצלמות המהירות יוגדרו אמינות

לפני 6 שנים, 8 חודשים - 7 יולי 2017, כלכליסט
הצעת חוק של משרד התחבורה: מצלמות המהירות יוגדרו אמינות
הדבר נובע ממספר מהלכים שבוצעו לאחרונה באזרחים, שערערו על אמינותן של מצלמות המהירות ואף הצליחו להוכיח בבתי המשפט כי מעולם לא כוילו כנדרש בחוק

מצלמות המהירות מעולם לא נבדקו כחוק? אז למשרד התחבורה ולמשרד לביטחון פנים יש פתרון: חוק שיגדיר אותן אמינות. הדבר עשוי להישמע מוזר אך זהו תוכנה של הצעת חוק לתיקון פקודת התעבורה שהופץ היום על ידי משרד התחבורה.

הדבר נובע ממספר מהלכים שבוצעו לאחרונה על ידי מספר אזרחים, שערערו על אמינותן של מצלמות המהירות ואף הצליחו להוכיח בבית משפט כי מעולם לא כוילו כנדרש בחוק.

הפתרון של המשרד לביטחון פנים: לקבוע כנורמה שמצלמות המהירות הן אמינות. על פי ההסבר שמצרף המשרד, כיום מועלות בבתי המשפט טענות על אמינות מצלמות המהירות - מה שמחייב הליכים משפטיים.

לפי לשון הצעת החוק: "במצב משפטי זה, שבו אמינותם של מכשירי אכיפה נמצאת חדשות לבקרים בהתדיינויות משפטיות, היציבות המשפטית ואמון הציבור במערכת אכיפת החוק נפגעים. הדברים אמורים במיוחד בכל הקשור לאכיפת דיני התעבורה נוכח היקף העבירות הנאכפות ודרכי האכיפה", אומר משרד התחבורה.

על פי לשון התזכיר "השר לביטחון הפנים בהתייעצות עם שר הכלכלה והתעשייה, שר התחבורה והבטיחות בדרכים ושר המשפטים, לאחר שקיבל חוות דעת מאת ועדת אמינות מכשירי אכיפה, רשאי להכריז עת תקן למכשירי אכיפה כ'תקן אמינות'. תקן זה יהיה תקף גם לגבי אמצעי אכיפה נוספים שבהם תשתמש המשטרה בעתיד".

Support Ukraine