מיני מבחן דרכים: סובארו XV, מנוע 2 ליטר - מטפס בסולם

לפני 7 שנים, 10 חודשים - 13 יוני 2016, גלובס
מיני מבחן דרכים: סובארו XV, מנוע 2 ליטר - מטפס בסולם
הדור המחודש של ה-XV מתרחק עוד צעד משורשיו "הסטיישניים"

מערך הדגמים של סובארו בישראל הוא אחד המאתגרים ביותר בענף. מי שמחפש רכב פנאי כפול הנעה מתוצרת החברה צריך לבחור בין סובארו אאוטבק, סובארו פורסטר וסובארו XV (ולאחרונה גם סובארו לבורג). חלק מהדגמים מוצעים על ידי היבואן עם מפרטים דומים ובמחירים, שרחוקים זה מזה כדי אחוזים בודדים, אבל זה לא הכול. מכיוון שסובארו מיוצגת מאוד בערוץ השיווק של ה"אפס קילומטרים" בישראל, הרי שאפשר למצוא כיום בשוק את שלל הדגמים המתחרים הללו, "מהניילון", כשהם חותכים עמוק את טווח המחירים (הרשמי) של אחיהם למותג.

לתוך המהומה הזו צנח לפני מספר שבועות הדור המחודש של סובארו XV, אחד מלהיטי המכירות החברה. ל-XV היוצא היה עיצוב מאוזן ורענן, שהצליח לקחת את הרכב ממחוזות הסטיישן האפרוריים, שבו הוא נולד, ולהציב אותו - שיווקית - בפלח ה-SUV האופנתי. דגם 2016 שומר על נוסחת ההצלחה ומשדרג אותה עם סט רענן של פגושים ופנסים מלפנים ומאחור. המרכב עדיין נראה מוגבה וקרבי, תודות למסילות גג מובנות, חישוקים גדולים ונאים וסט מקיף של עזרים קוסמטיים, שמוסיפים ממד של קשיחות וחספוס נוסח עדות ה"כאילו שטח".

עדות נוספת להצלחה של העיצוב הזה אפשר למצוא ברכב הקונספט, שהציגה סובארו השנה כהכנה לקראת השקת הדור הבא של ה-XV בארה"ב ב-2017. הדור הבא יהיה רכב חדש לגמרי, אבל חיצונית הוא ישמור על קווים מוכרים.

תא הנוסעים של מודל 2016 המחודש זכה לשיפורים קצת יותר בולטים. לוח המחוונים קיבל ממד יותר יוקרתי בזכות תאורה חדשה וכמה עיטורים, המושבים עוצבו מחדש ושודרגה איכות החומרים הנצפית והמורגשת. האווירה הכללית מתוחכמת בזכות מערכת מולטימדיה מקורית משודרגת ומערכת בקרה חדשה לפקודות קוליות, שאמנם לא תסייע לנהגים מאותגרי אנגלית, אבל פועלת ביעילות מרשימה. פרט לכך זה אותו תא מוכר, עם תנוחת ישיבה גבוהה, מרווח רגליים וכתפיים סביר לארבעה פלוס, אבל נפח תא מטען די צנוע (380 ליטר) ומרווח ראש "משפחתי" תקני, שמחזירים את ה-XV לשורשיה הסטיישניים.

גרסת המבחן שלנו התייצבה עם מנוע ה-2 ל' הקיים, בהספק 150 כ"ס, שיוחלף כנראה בדור הבא במנוע הטורבו של ה"לבורג". ה-2 ליטר הוותיק מייצר דחף בריא ושיוט רגוע מאוד במהירויות גבוהות. גם תיבת ה-CVT עברה, כך נדמה, שדרוג תוכנה משמעותי והיא מתנהגת כעת בהדרגתיות של תיבה פלנטרית טובה. המצב החריג הוא האצה אגרסיבית, שגורמת למנוע לחצות את גבול ה-4,500 בשאון קולני. אמנם הטרטור של מנוע הבוקסר אהוד על חובבי הז'אנר, אבל לא כשהוא גובל בקקופוניה.

נוחות הנסיעה על אספלט משובש מצוינת וטובה משל רוב הג'יפונים וגם משל המשפחתיות וההתנהגות הדינמית ידידותית ומאוזנת עם שפע של ביטחון, שמספקת ההנעה הכפולה בכל התנאים. חבל רק שההיגוי מעורפל.

ועוד משפט אחד על יכולות השטח. החסידים המכורים של סובארו טוענים של-XV, שמתברך במרווח גחון של 22 ס"מ, יש יכולות עבירות ברמה רצינית, שטובה יותר משל רוב הג'יפונים. לא אימתנו זאת, אך אנחנו יכולים להעיד שמסלולי עפר מחורצים וזרועי מהמורות אינם אתגר עבורו.

גרסת ה-2 ליטר ברמת האבזור הגבוהה מתומחרת במחירון ב-165 אלף שקל, הרבה יותר מדי קרוב לפורסטר, שמתחיל כיום ב-170 אלף שקל לדגם האוטומטי. מנגד, בשוק האפס קילומטרים אפשר לקנות את הוא מוצע במחיר הרבה יותר תחרותי של 150 אלף. כך או כך, זה היה ונותר מתחרה ראוי בפלח הצפוף, לפחות בגרסת ה-2 ליטר שלו.

Support Ukraine