כל מי שאי פעם ניגש להליך פלילי בתחום התחבורה מכיר את הכאוס השורר בבתי המשפט לתעבורה בשל העמוס הגדול על המערכת עם מעל ל-150,000 תיקים בשנה המגיעים לפתחו של בית המשפט המונה רק כמה עשרות שופטים.
העומס הזה יוצר מצב בלתי נסבל המנוע טיפול יעיל ומהיר בנהגים אשר ביצעו עבירות חמורות כגון תאונות, נהיגה ללא רישיון ועוד. בכדי לאפשר לבית המשפט להתעסק בעבירות החמורות, שר המשפטים שר המשפטים גדעון סער יוזם את העברת הטיפול בעבירות תעבורה מסוג "ברירת משפט" למישור המנהלי במקום זה הפלילי.
עיקרי הרפורמה:
שר המשפטים סער מסר: "העברת הטיפול בעבירות תעבורה למישור המנהלי מבטא גישה של דה פליליזציה בה אני מאמין ושהיא חיונית מאי פעם למערכת כפי שהבהרתי עם כניסתי לתפקיד. הרפורמה תמנע ריבוי הליכים פליליים ותמנע הגעה מיותרת לבתי המשפט ע"י שימוש באמצעים דיגיטליים".