+ פרסום מודעה חינם !
מודעות: לא נמכר - 1535, סה"כ - 13921

סוזוקי סוויפט ספורט בנהיגה ראשונה - מקורות ה-GTI

20 אפריל 2018 - ynet

סוזוקי סוויפט ספורט

רק בגלגולה השלישי תגיע סוזוקי סוויפט ארצה גם בגרסת ספורט. עם גיר ידני בלבד, משקל עצמי נמוך, יחידת הנעה מודרנית וחזקה, תג מחיר אטרקטיבי והרבה קסם עבור חובב ההגה

במה נהגנו: סוזוקי סוויפט ספורט (דור 3)

מתחרים: פיז'ו 208 GTI, סיאט איביזה EVO-FR, אופל אדם S

מתי אצלנו: סוף 2018

מחיר משוער: 115 אלף שקל

בעד: ביצועים, התנהגות, מחיר
נגד: רק ידנית, נטולת דרמה

בגדול: סוזוקי סוויפט ספורט הוצגה לראשונה כבר באמצע העשור הקודם, אך עד כה לא הגיעה ארצה. בזמן שמתחרותיה בקטגוריית הסופר-מיני הספורטיביות הוסיפו לעצמן אבזור ומשקל והתייקרו, הסוויפט הזריזה זכתה באירופה (בעיקר בבריטניה) להצלחה תודות לתג-מחיר נמוך יחסית והתנהגות כביש שהזכירה את זו של הדגמים המיתולוגיים בקטגוריה. אבל רק כעת, כשהיא כבר בדור השלישי לחייה, היא תשווק בארץ.

עיצוב ותא נוסעים: הסוויפט ספורט נראית מצוין, בעיקר בצהוב זרחני של רכבי המבחן. הבידול העיצובי מהסוויפט הרגילה מתבטא בחרטום-רשת במקום פסים, מסיטי אוויר סביב למרכב, פגושים אגרסיביים יותר עם פתחי אוורור גדולים מלפנים, צמד מפלטים בולטים מאחור וחישוקי "17 ייחודיים.

תא הנוסעים לעומת זאת כמעט ונטול סממנים ספורטיביים למעט צביעה אדומה לדיפונים ולמד הסל"ד ומושבי ספורט עם תמיכה מצוינת. ההגה, כמו בסוויפט הרגילה, גדול ואופקי מהמקובל ומקשה כך על בחירה בתנוחת נהיגה טובה. גם אז, עבור חלק מהנהגים היא עלולה להתגלות כגבוהה מדי. איכות החומרים סבירה בלבד.

היתרון המרכזי של הסוויפט ספורט על חלק ממתחרותיה הוא במרכב חמש דלתות שימושי המאפשר, כמו בדגם הרגיל (245 ס"מ בסיס גלגלים), מרחב מחייה סביר לנוסעים מאחור. תא המטען צנוע (265 ליטר).

הספורט משווקת רק ברמת אבזור גבוהה שכוללת מסך מגע בגודל "7 עם צימוד ל-Apple CarPlay ו-Android Auto ומצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים דיגיטאלית, חימום למושבים הקדמיים ומפתח חכם. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית במצבי חירום, התראה על סטייה מנתיב ועירנות נהג, בקרת שיוט אדפטיבית ותאורה דינמית (מעבר אוטומטי בין אור גבוה לנמוך).

יחידת הנעה וביצועים: מנוע 1.4 ליטר טורבו-בנזין (140 כ"ס) המוכר מהקרוסאובר משודך לתיבת שישה הילוכים ידנית בלבד. אך למרות שנתון הזינוק ל-100 קמ"ש (8.1 שניות) אינו מרשים במיוחד בעידן הנוכחי, המנוע גמיש מאוד (23.4 קג"מ ב-2,500 סל"ד), חלק ונעים לשימוש יומיומי, ומאפשר שיוט קליל אפילו במהירויות המתאימות יותר לכבישי גרמניה המהירים.

גם תיבת ההילוכים והמצמד קלים לשימוש בנהיגה מנהלתית, אם כי הבורר ארוך (מדי), דוושת המצמד רכה ושניהם נעדרי דיוק נדרש בנהיגה נמרצת. הפתרון: שימוש בזמינות הכוח המצוינת של המנוע ומיעוט החלפות הילוכים בכבישים מפותלים. אגב, צליל המנוע זהה לפס הקול בקרוסאובר. לא מתאים במכונית ספורטיבית.

נוחות והתנהגות: מיתלי הספורט קשיחים בהשוואה לסוויפט הרגילה, מספקים נוחות נסיעה בינונית בלבד במהירות נמוכה אך מתגלים גם כרכים מדי בנהיגה בכביש מפותל. צמיגי הספורט - קונטיננטל קונטי-ספורט במידה 195/45R17 - מייצרים אחיזה גבוהה מאוד ומעניקים ויחד עם משקל עצמי נמוך במיוחד (975 ק"ג, כ-200 ק"ג פחות ממתחרותיה) תגובות חדות ומדויקות באופן שנדיר למצוא כיום בקבוצה זו, עם תחושת ביטחון מלאה להתקרב למגבלות בכל כביש.

עם זאת, הסוויפט בכל זאת בוגרת, פחות שובבה ודרמטית ועם פחות היענות למשחקי נהיגה שהעניקו לקטגוריה בעבר את זוהרה. ההגה (זהה לסוויפט הרגילה אך כבד יותר) מדויק אך נעדר משוב ואילו הבלמים מספקים יכולת טובה אך לא מעבר לכך.

סיכום: הסוויפט ספורט תהיה מהדגמים היותר מסקרנים עבור חובבי הגה בישראל, בעיקר משום שהמתחרות הישירות נטשו זה מכבר את התמהיל המוצלח בה היא עושה שימוש - שימושיות, ביצועים, יכולת ומחיר נגיש.  כך שלמרות חסרון מסוים בריגוש ופנייה רק למעוניינים בגיר ידני, היא עדיין תהיה יחידה ומיוחדת עם תג המחיר הצפוי, שמאפשר יחס עלות-הנאה מנהיגה נדיר במקומותינו. ללא קשר לתג המחיר

סוזוקי סוויפט ספורט
מנוע4 צילינדרים
נפח / סוג דלק1,373 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי140 כ"ס ב-5,500 סל"ד
מומנט מרבי23.4 קג"מ ב-2,500 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכיםקדמית / ידנית, 6 הילוכים
אורך389 ס"מ
רוחב173.5 ס"מ
גובה149.5 ס"מ
בסיס גלגלים245 ס"מ
משקל עצמי975 ק"ג
נפח תא מטען265 ליטר
100-0 קמ"ש8.1 שניות
מהירות מרבית210 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן)17.8 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן)135 גרם לק"מ
מחיר משוער115 אלף שקל
כריות אוויר6
בקרת יציבות?כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות (Euro NCAP)4 כוכבים

חדשות לפי תגיות

accidentsacuraadvertisingAIairbagairbagsalfa romeoamazonandroidappappleappsaston martinaudiAutoMotorautonomous carautonomus carAutopilotavtoVAZbatterybentleybicyclebikebikesbmwBoschBuickbusesCadillacCaliforniaCanadacar marketcar sharingcar theftCarasso MotorscarpoolCESChampion MotorschevroletChicago Auto ShowchinaChryslercitroencitroen C4classic carconsumer reportscrash testcrash testscrossoverdaciaDacia DusterDaihatsuDaimlerDetroit Auto Showdieseldiesel scandaldieselgateDodgeDonald Trumpdrag racedriverless cardriving tipsDSducatieggedelectricemission scandalEUeuropeevfcaferrarifiatfordfranceFrankfurt Motor Showfuel economy scandalfunnygeargeelygenesisGeneva Motor ShowgermanygettGetTaxigmgooglegreenhackersharley-davidsonhealthhondaHonda Civichow tohybridhydrogenHyundaiHyundai KonaIIHSInfinitiinfotainmentinteliranisisIsraeljaguarjapanjeepJeep WranglerJerusalemkawasakiKiakia riokia sorentoKia stingerkia stonicKobe SteelktmLA Auto ShowLadalamborghiniland roverlawsuitlexusLincolnlrtluxury carslyftmaseratimaybachmazdaMazda 6Mazda MiataMazda6mecedesmercedesMexicoMGMG ZSmicrosoftminiMitsubishimitsubishi ASXmobileyemotorcyclemotorsportnavigationNew York Auto ShowNHTSANIOnissannissan leafNvidiaofoopelOpel InsigniapanasonicparkingpeugeotpickuppolicePorschepsapublic transportQorosramrange roverratingsrecallrecallsrenaultroad accidentsroad safetyroadsRolls-Roycerussiasafetysafety ratingsafety ratingssafety testsscandalscooterseatseat aronaSeat Ibizaself-driving carself-driving carsSEMASiemensskodaSkoda FabiaSoftBanksolar energyspy shotspy shotsSsangYongstrikestudysubarusubaru forestersubaru XVsupercarssuvsuzukiSwedentakatataxitechnologyterrorismteslaTokyo Motor ShowtoptoyotaToyota Camrytrade wartransporttrendstrucktruckstuninguberukUMIunion motorsUnited StatesususaVolkswagenvolvoVolvo XC40vwVW Polowaymowazeyamahaаварииавтобусавтобусыавторемонтные мастерскиеавторынокавтострахованиеавтостраховкаАккоАфулаАшдодашкелонаэропортаэропорт Бен-ГурионАялонБАГАЦБат-ЯмбезопасностьБейтар-ИлитбензинБеэр-ШеваБней-Браквелосипедвелосипедистывелосипедыводительские праваГерцлияГиватаимгородской транспортгорючееДелек Моторсдорогадорогидорожные камерыДТПЕвропажелезная дорогазабастовказаконодательствозаконыИерусалимИзраильинфраструктуракамерыКарасо МоторсКармиэльКирьят-АтаКирьят-ГатКнессеткоррупцияКфар-СабализингЛодмарафонМеирминистерство транспортаминтрансмотоциклнаводнениеналогиНегевНетанияобщественный транспортотзывотзывыпаркингпарковкаПДДперекрытияПетах-Тикваподержанные автоподержанные автомобилипожарполицияпочтаправительствопробкипродажипроишествияРаанаРакевет ИзраэльРакевет ИсраэльРамат-ГанрейтингрейтингиРеховотРишон ле-ЦионСАМЛАТскандалсоветыстатистикастрахованиестраховкасудебные решенияСШАтаксиТалькартарифыТверияТель АвивТель-Авивтерроризмтест на вождениетехнологиитехосмотртопливотранспорттрафикугонУправление регистрации автотранспортауход за автомобилемХадераХайфаХермонХолонЦАХАЛценаценыЧемпион МоторсШкодашоссешоссе АялонштрафштрафыЭгедЭйлатэкологияэлектроавтомобильэлектровелосипедыאאודיאגדאגף התנועהאגרת רישויאובראודיאוויסאוטובוסאוטובוסיםאוטוטקאופלאופנועאופנוע שטחאופנועיםאופנייםאופניים חשמלייםאיגוד יבואני הרכבאינטלאכיפהאלבראלון דאיאלפא רומיאואפליקציותאשראיבב.מ.וובטיחותבטיחות בדרכיםביטוחביטוח חובהביטוח מקיףביטוח רכבבינה מלאכותיתבנזיןבנימין נתניהובנק ישראלגג'יפג'ירו ד'איטליהג'נרל מוטורסגוגלגיוס הוןגניבות רכבדאצ'יהדאצ'יה דאסטרדודו גלגלידוד לובינסקידוחות חניהדוחות כספייםדוקאטידיזלדלקדלק מוטורסדלק רכבדןהונדההונדה סיוויקהטבות מסהמשרד להגנת הסביבההעלאת מחיריםהרכבת הקלההרפורמה בתחבורה הציבוריתהרשות הלאומיתהרשות הלאומית לבטיחות בדרכיםהשכרת רכבווייזוולווועדת הכלכלהזיהום אווירחברות ביטוחחדשות הרכבחולוןחוק ההסדריםחיפהחניהטויוטהטויוטה פריוסטויוטה קורולהטכנולוגיהטלקארטסטטסלהיבואיבוא מקביליבוא רכביבואני רכביגואריד שנייהיד2יונדאייוניון מוטורסייבוא רכבימאההיפןיצרניות רכבירושליםישראלישראל כץכביש החוףכבישיםכלי רכבכלמובילכרמיאללליסינגלקסוסמאזדהמבחן דרכיםמבצעמבצעי רכבמבצעי רכב במיצובישימבצעי רכב בסובארומבצעי רכב בסיאטמבצעי רכב בסיטרואןמובילאיימוניותמוניתמוסךמוסכיםמחירון רכבמחירי הדלקמחיריםמחקרמיכאל לוימיסוימיסוי ירוקמיצובישימיצובישי אאוטלנדרמכון התקניםמכון רישוימכוניותמכוניות היברידיותמכוניות חדשותמכוניות יוקרהמכוניות משומשותמכוניות קלאסיותמכונית אוטונומיתמכונית חשמליתמכונית יוקרהמכונית משומשתמכונית משפחתיתמכונית שיתופיתמכירה פומביתמכירות כלי רכבמכרזממשלהמס קנייהמסיםמסירות רכבמערכות בטיחותמצלמות מהירותמרצדסמשאיותמשה כחלוןמשטרהמשטרת התנועהמשטרת ישראלמשרד האוצרמשרד האנרגיה והמיםמשרד הביטחוןמשרד הרישוימשרד התחבורהנהגיםנהיגהניסאןנסיעות שיתופיותנתנתבנתיבי איילוןנתיבי ישראלסאנגיונגסובארוסובארו פורסטרסוזוקיסוזוקי ויטרהסולרסטארט אפסטטיסטיקהסיאטסיאט איביזהסיאט ארונהסיאט לאוןסיטרואןסיןסמלספורטספורט מוטוריסקודהסקודה אוקטביהסקודה סופרבסקודה קארוקעעבירות תנועהעיריית תל אביבעליבאבאענף הרכבערדפולקסווגןפורדפורשהפיאטפיג'ופיז'ופיצוייםפקקי תנועהפקקיםצ'מפיון מוטורסצהציי רכבקורוסקטנועקטנועיםקיהקנוןקנסותקרוסאוברקריאה לתיקוןקרייזלרקרסו מוטורסראליריקולרישיון נהיגהרכברכב אוטונומירכב היברידירכב חדשרכב חשמלירכב משומשרכב פנאירכב צמודרכב שטחרכבי יוקרהרכבי שטחרכבים משומשיםרכבתרכבת ישראלרכישת רכברמי אונגררנורשות ההגבלים העסקייםרשות המסיםרשות שדות התעופהשברולטשוק הרכבשלמה SIXTתתאונות דרכיםתאונת דרכיםתביעה ייצוגיתתגמולי ביטוחתחבורהתחבורה ציבוריתתחנות דלקתל אביבתל-אביבתעשיית הרכבתשתיות תחבורה
מכור את הרכב שלך