+ פרסום מודעה חינם !
מודעות: לא נמכר - 1496, סה"כ - 19994

רנו קפצ'ור (נהיגה ראשונה) - מתברג בצמרת

12 נובמבר 2019 - ynet

Illustration

נהיגה ראשונה ברנו קפצ'ור החדש, להיט המכירות ההיסטרי של היצרנית ורכב הפנאי הקטן הנמכר ביותר באירופה. הדגם הראשון התקבל כאן בקרירות, האם הפעם יש לו כלים להצליח גם במדינה קטנה במזרח התיכון?

במה נהגנו: רנו קפצ'ור (דור 2)

מתחרים: סיטרואן C3 איירקרוס, סקודה קאמיק, פיז'ו 2008, קיה סלטוס

מתי אצלנו: מרץ-אפריל 2020

מחיר משוער: 125 אלף שקל

בעד: איכות ונוחות תא נוסעים, מרחב מחיה

נגד: תיבת הילוכים, נוחות נסיעה בעיר

בגדול: רנו קפצ'ור הוא רכב הפנאי הקטן הנמכר ביותר באירופה, עם כ-1.5 מיליון יחידות שנמכרו מאז הושק ב-2013. אבל בישראל הוא התקשה יותר, בין היתר בגלל עיצוב שהתאים אולי לקהל אירופאי וסולידי, פחות למקומי המעדיף מופע בולט-נוצץ ו-או קרבי-שרירי.

למרות ההצלחה הגדולה באירופה, עם הקפצ'ור החדש מבטיחה רנו להעלות עוד יותר את הרף בקטגוריה, עם התמקדות בתא הנוסעים. לדברי היצרנית, רוכשי הקפצ'ור השייך לקטגוריה B SUV, מגיעים מקטגוריה גבוהה יותר של מכוניות משפחתיות (C), ולכן מצפים לאיכות דומה - גבוה מהמקובל ברכבי פנאי.

עיצוב ותא נוסעים: העיצוב החיצוני שומר על הקווים הכלליים של הקפצ'ור היוצא, עם יחידות תאורה שונות (קדמיות ואחוריות). יש גם סבכה גדולה יותר ופתחי אוורור מודגשים בקצות הפגוש הקדמי (אמיתיים), כונס אוויר (מדומה) מתחת למראות הצד ופסי גגון המעניקים לו מראה שרירי מבעבר.

תא הנוסעים אכן שודרג משמעותית ולפחות בינתיים, לא נהגנו ברכב פנאי קטן מרשים יותר מבחינה זו. איכות החומרים גבוהה מאוד וכוללת במכונית ההשקה דיפוני עור ואלומיניום, עם אפשרות בחירה בשילובי צבעים נועזים לצד בחירה בתאורת אווירה רב-גונית. לוח מחוונים דיגיטאלי ("10.2) מעניק תצוגת נתונים משתנה ומסך מגע ענק ("9.3 עם צימוד Apple CarPlay ו-Android Auto) ברזולוציה גבוהה מופנה מעט לכיוון הנהג.

תעלת בורר ההילוכים הקטן מפנה מקום לתא אחסון שימושי בחלקה התחתון, אבל עשויה להגביל את מרחב המחיה לרגלי נהגים גבוהים. ההגה הבשרני כולל מתגי בקרת שיוט (שמוקמו ליד בורר ההילוכים בעבר). כמקובל ביצרנית, המושבים נוחים למדי ותומכים היטב בגוף. שדה הראיה טוב לפנים ולצדדים, פחות לאחור עקב שמשה הקטנה.

הקפצ'ור העדכני גדל בכל ממד. הוא ארוך ב-10.5 ס"מ (423), רחב כ-2 ס"מ (179.5) וגבוה ב-3 ס"מ (158.5). בסיס הגלגלים גדל בכ-3 ס"מ (264) והספסל האחורי מתכוון למרחק (16 ס"מ לפנים אחור) ומשפר משמעותית את מרחב המחיה לנוסעים מאחור. שני מבוגרים גדולים יסתדרו שם מצוין, בדומה למתחרים גדולים דוגמת סיטרואן C3 איירקרוס או סקודה קאמיק.

היושבים מאחור נהנים מפתחי מיזוג נפרדים וצמד שקעי USB לטעינה. לתא המטען נפח של 536 ליטר (תוספת 81 ליטר) ולדברי רנו הוא הגדול בקטגוריה. המפתח רחב מבעבר ומקל על הכנסת הקניות או עגלות תינוק, אך יש גלגל חלופי (זמני) קטן בלבד.

סוללת מערכות הבטיחות כוללות בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, תאורה דינמית והתראת שטחים מתים. לדברי היבואנית, מרבית המערכות יוצעו בגרסאות מקומיות (מבלי לפרט איזה בדיוק). רנו מבטיחים שמערכות הבלימה האוטונומית בכל הגרסאות תבוסס על שילוב מצלמה-רדאר, במטרה לזכות בציון מרבי במבחני הריסוק של EuroNCAP.

יחידות הנעה וביצועים: מנועי הבנזין והדיזל מוכרים לנו היטב. בישראל יוצעו טורבו-בנזין בנפח 1.33 ליטר (130 כ"ס) וטורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטר (115 כ"ס), שניהם בשידוך לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד. לצערנו, בהשקה ניתן היה לנהוג רק בגרסת הבנזין החזקה משמעותית (155 כ"ס) מזו שתגיע ארצה בשידוך לתיבה האוטומטית, או בגרסת הבנזין הרלוונטית לנו, אך עם תיבה ידנית. המתינו אם כך להתרשמות מלאה במבחן מקומי.

מה כן אפשר לדווח כבר? שהביצועים בגרסה החזקה אינם מרשימים כפי שדף הנתונים מבטיח. בעיקר עקב תיבת הילוכים איטית למדי שנהנית אמנם מיחס העברה נוסף (שבעה במקום שישה הילוכים) אך עצלה בתגובתיה דווקא כאשר היא נדרשת למהירות - יציאה לעקיפה למשל. מצב "ספורט" או תפעול ידני משפר את המצב, אך נראה שמישהו כשל מעט בכיול. מאידך, בשונה ממרבית התיבות מסוגה, היא חלקה ונעימה יחסית בתחילת נסיעה ומסתייעת היטב בזמינות הכוח וגמישות המנוע.

כדאי להזכיר כי באמצע שנה הבאה תוצג יחידה היברידית-נטענת שתהפוך את הקפצ'ור לראשון בקטגוריה. היא תשלב מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר עם צמד מנועים חשמליים. רנו עדיין לא מפרסמת את הנתונים המלאים אך מבטיחה טווח נסיעה נקי מזיהום של 45 ק"מ בנהיגה משולבת עד למהירות של 135 קמ"ש, או טווח של 65 ק"מ בנהיגה עירונית.

נוחות והתנהגות: הקפצ'ור מבוסס על פלטפורמת CMF-B המודרנית של הקונצרן שמשותפת לקליאו ולניסאן ג'וק, המאפשרת לו לשמור על משקל עצמי דומה לדגם המוחלף למרות הגידול בממדים. נוחות הנסיעה השתפרה בהשוואה לדגם היוצא, אבל על כבישים משובשים במהירות נמוכה הוא מרגיש נוקשה מדי. צמיגי ה"פוזה" נמוכי החתך במכוניות ההשקה לא סייעו לכך. במהירות גבוהה הנוחות משתפרת, עם שמירה טובה מאוד על ריסון, אך אפשר היה לשפר את אטימת רעשי הרוח.

הקפצ'ור מציג שיפור נוסף בתחום ההתנהגות, עם יציבות כיוונית טובה מאוד וזוויות גלגול צנועות המקנות לו מגבלות אחיזה גבוהות ביחס למקובל. מוזר רק שבעוד הקליאו עברה - הגיע הזמן - לבלמי דיסק גם מאחור, רנו ממשיכה להתקין בקפצ'ור בלמי תוף מיושנים (וזולים). להגה משקל טבעי יותר, אבל הצמיחה בממדים הגדילה את רדיוס הסיבוב ופגעה בכושר התמרון החשוב כל כך בתנועה עירונית ותמרוני חניה.

סיכום: בדומה לדגמים חדשים, גם הקפצ'ור מביא לשיפור ניכר במרבית התחומים בהשוואה לקודמו. החל במראה מושך יותר וכלה באיכויות הנסיעה ומערכות הבטיחות. מבחינת איכות, שימושיות ומרחב המחיה בתא הנוסעים הוא עשוי אפילו לקבוע רף חדש בקטגוריה - עד כדי כך. כדי לקבוע זאת באופן חד-משמעי, ניאלץ להמתין לגרסה המקומית ולמבחן השוואתי ראוי.

רנו קפצ'ור TCe155
מנוע4 צילינדרים, טורבו
נפח / סוג דלק1,333 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי154 כ"ס ב-5,500 סל"ד
מומנט מרבי27.5 קג"מ ב-1,800 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכיםקדמית / כפולת מצמד, 7 הילוכים
אורך422.7 ס"מ
רוחב179.7 ס"מ
גובה158.5 ס"מ
בסיס גלגלים

263.9 ס"מ

משקל1,266 ק"ג
נפח תא מטען536 ליטר
100-0 קמ"ש8.6 שניות
מהירות מרבית202 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן)18.2 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן)139 גרם לק"מ
מחיר משוער125 אלף שקל
כריות אוויר6
בקרת יציבות?כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות (Euro NCAP)טרם נבחן

חדשות לפי תגיות

accidentsacuraadvertisingAIairbagairbagsalfa romeoamazonandroidandroid autoappappleApple Carplayappsaston martinaudiAudi e-tronAustraliaAutoMotorautonomous carautonomous carsautonomous vehicleAutonomous Vehiclesautonomus carAutopilotavtoVAZawardsbatterybentleybicyclebikebikesbirdbmwBMW X5BoschBubbleBuickbusesCadillacCadillac EscaladeCaliforniaCanadacar marketcar sharingcar theftCarasso MotorsCarlos GhosncarpoolCESChampion MotorschevroletChevrolet BoltChicago Auto ShowchinaChryslerchrysler pacificacitroencitroen C4classic carconsumer reportscrash testcrash testscrossoverdaciaDacia DusterDaihatsuDaimlerDensoDetroit Auto Showdieseldiesel scandaldieselgateDodgeDonald Trumpdrag racedriverless cardriverless carsdriving tipsDSDS3ducatie-scootereggedEICMAElbitElectreonelectricElon Muskemission scandalEUeuropeevfcaferrarifiatfordFord ExplorerFord F-150Ford FocusfranceFrankfurt Motor Showfuelfuel economy scandalfunnygeargeelygenesisGeneva Motor ShowgermanygettGetTaxigmGMCgooglegoogle mapsgovernmentgreenhackersharley-davidsonhealthhondaHonda Civichonda cr-vHonda Odysseyhow tohybridhydrogenhyperloopHyundaihyundai elantraHyundai i10hyundai i30Hyundai IoniqHyundai KonaHyundai Santa FeHyundai SonataHyundai TucsonHyundai VelosterIIHSInfinitiinfotainmentinsuranceintelIPOiranisisIsraelIsrael RailwaysjaguarJaguar i-pacejapanjeepJeep WranglerJerusalemkawasakiKiakia ceedkia riokia sorentoKia Soulkia sportageKia stingerkia stonicKobe SteelktmLA Auto ShowLadalamborghiniland roverLand Rover DefenderlawsuitLeolexuslidarlight railLimeLincolnlrtluxury carslyftmaseratimaybachmazdaMazda 3Mazda 6Mazda CX-30Mazda CX-5Mazda MiataMazda MX-5Mazda6mecedesmercedesMexicoMGMG ZSmicrosoftMilan Motorcycle ShowmilitaryminiMitsubishimitsubishi ASXmitsubishi outlandermobileyemoovitmotorcyclemotorsportnavigationNEVSNew YorkNew York Auto ShowNHTSANIOnissanNissan Jukenissan leafNorwayNvidiaoecdofoopelOpel Insigniapanasonicparis motor showparkingpeugeotPeugeot 508pickuppolicePorscheportugalpricepsapublic transportQorosrailwayramrange roverratingsrecallrecallsrenaultRivianroad 6road accidentroad accidentsroad safetyroadsRolls-Royceroyal enfieldrussiasafetysafety ratingsafety ratingssafety testsscandalscooterseatseat aronaSeat IbizaSECself-driving carself-driving carsSEMASiemensskodaSkoda FabiaSkoda Octaviaskoda rapidSkoda ScalaSkoda SuperbSoftBanksolar energyspainspy shotspy shotsSsangYongstartupsstrikestudysubarusubaru ascentSubaru BRZsubaru foresterSubaru VizivSubaru WRXsubaru XVsupercarssuvsuzukisuzuki jimnySwedentakatatarifftaxtaxitechnologytel avivtel-avivterrorismteslaTesla Model 3Tokyo Motor ShowtoptoyotaToyota Camrytoyota corollatoyota priustoyota rav4Toyota Yaristrade wartraffictransporttrendstriumphtrucktruckstuninguberukUMIunion motorsUnited StatedUnited StatesususaViaVolkswagenvolvoVolvo v60Volvo XC40Volvo XC60vwVW Polowaymowazeyamahayandexyangoаварииавтобусавтобусыавторемонтные мастерскиеавторынокавтострахованиеавтостраховкаАккоАрадаренда автомобиляАфикимАфулаАшдодашкелонаэропортаэропорт Бен-ГурионАялонБАГАЦБат-ЯмбезопасностьБейтар-ИлитбензинБеэр-ШеваБней-Браквелосипедвелосипедистывелосипедыводительские праваГерцлиягибридгибридный автомобильГиватаимгородской транспортгорючееГуш ДанДавид ЛубинскиДелек Моторсдизельдорогадорогидорожные камерыДТПЕвропажелезная дорогазабастовказаконодательствозаконыИерусалимИзраильимпортимпорт автоинфраструктураИранИсраэль Кацкамерыканатная дорогаКарасо МоторсКармельКармиэльКирьят-АтаКирьят-ГатКнессетКольмобилькоррупциякредитыКфар-СабализингЛодмарафонМеирминистерство транспортаминтрансмотоциклнаводнениеНалогналогиНегевНетанияобщественный транспортотзывотзывыпаркингпарковкаПДДперекрытияПетах-Тикваплатные дорогиподержанные автоподержанные автомобилипожарполицияпочтаправительствопревышение скоростиПрибрежное шоссепробкипродажипроишествияРаанаРав-КавРакевет ИзраэльРакевет ИсраэльРамат-ГанрейтингрейтингиреформаРеховотРишон ле-ЦионСАМЛАТскандалсоветыстатистикастрахованиестраховкасубботние автобусысудсудебные решенияСШАтаксиТалькартарифыТверияТель АвивТель-Авивтендертерроризмтест на вождениетехнологиитехосмотртопливоТрансизраильское шоссетранспорттранспорт в шабаттрафикугонугон автомобилейУправление регистрации автотранспортауход за автомобилемХадераХайфаХермонХолонЦАХАЛценаценыЧемпион МоторсШкодашоссешоссе АялонштрафштрафыЭгедЭйлатэкологияэлектроавтомобильэлектровелосипедэлектровелосипедыэлектромобилиэлектромобильЯндексЯффоאאודיאגדאגף התנועהאגרת רישויאובראודיאוויסאוטובוסאוטובוסיםאוטוטקאופלאופל אינסיגניהאופל מוקהאופל קורסהאופנועאופנוע שטחאופנועיםאופנייםאופניים חשמלייםאופניים שיתופייםאיגוד יבואני הרכבאיכות הסביבהאינטלאירופהאיתוראןאכיפהאלבראלון דאיאלון מאסקאלפא רומיאואפליקציותארהאשראיבב.מ.וובטיחותבטיחות בדרכיםבטיחות ברכבבטר פלייסביטוחביטוח חובהביטוח מקיףביטוח רכבבינה מלאכותיתבירדבית המשפטבנזיןבנימין נתניהובנק ישראלבצלאל סמוטריץ'גג'יפג'יפוןג'ירו ד'איטליהג'נרל מוטורסגוגלגיוס הוןגניבות רכבגריטהדאצ'יהדאצ'יה דאסטרדודו גלגלידוד לובינסקידוחות חניהדוחות כספייםדוקאטידיזלדלקדלק מוטורסדלק רכבדןהאיחוד האירופיהוזלההונדההונדה סיוויקהטבות מסהלוואותהמס הירוקהמשרד להגנת הסביבההעלאת מחיריםהרכבת הקלההרפורמה בתחבורה הציבוריתהרשות הלאומיתהרשות הלאומית לבטיחות בדרכיםהשכרת רכבווייזוולווועדת הכלכלהועדת הכספיםזיהוםזיהום אווירחברות ביטוחחברת החשמלחדשות הרכבחדשנותחולוןחוק ההסדריםחיפהחניהחניוניםחרדיםטויוטהטויוטה יאריסטויוטה פריוסטויוטה קורולהטויוטה ראב4טכנולוגיהטלקארטסטטסטיםטסלהטרייד איןיבואיבוא אישייבוא מכוניותיבוא מקביליבוא רכביבואן רכביבואני רכביגואריד שנייהיד2יונדאייונדאי טוסוןיוניון מוטורסייבוא רכבימאההיפןיצרניות רכבירושליםירין שטרןישראלישראל כץכבישכביש 6כביש החוףכבישיםכלי רכבכלכלה שיתופיתכלמובילכריות אווירכרמיאלכרמליתללובינסקילוחית רישוילוי יצחקלימוד נהיגהליסינגלקסוסמאזדהמבחן דרכיםמבחני ריסוקמבצעמבצעי רכבמבצעי רכב במיצובישימבצעי רכב בניסאןמבצעי רכב בסובארומבצעי רכב בסוזוקימבצעי רכב בסיאטמבצעי רכב בסיטרואןמבצעי רכב בסקודהמבצעי רכב בפולקסווגןמבצעי רכב בפיאטמבצעי רכב בפיג'ומבצעי רכב בקיהמבצעי רכב ברנומבצעי רכב בשברולטמהירותמובילאיימוניותמוניות שירותמוניתמוסךמוסכיםמחירון רכבמחירי הדלקמחיריםמחקרמטרו מוטורמיכאל לוימיסוימיסוי ירוקמיצובישימיצובישי אאוטלנדרמיצובישי אטראז'מכון התקניםמכון רישוימכוניותמכוניות היברידיותמכוניות חדשותמכוניות חשמליותמכוניות יוקרהמכוניות משומשותמכוניות קלאסיותמכוניתמכונית אוטונומיתמכונית השנהמכונית חשמליתמכונית יוקרהמכונית משומשתמכונית משפחתיתמכונית שיתופיתמכירה פומביתמכירות כלי רכבמכסמכרזמלחמת סחרממשלהמס הבלומס קנייהמסיםמסירות רכבמערכות בטיחותמצלמות מהירותמרצדסמשאיותמשאיתמשה כחלוןמשומשותמשטרהמשטרת התנועהמשטרת ישראלמשרד האוצרמשרד האנרגיה והמיםמשרד הביטחוןמשרד המשפטיםמשרד הרישוימשרד התחבורהנהגיםנהיגהניסאןניסאן ליףניסאן מקסימהניסאן קשקאיניסוינסיעות שיתופיותנפטנתנתבנתיב פלוסנתיבי איילוןנתיבי ישראלסאן יאנגסאנגיונגסובארוסובארו אימפרזהסובארו פורסטרסוזוקיסוזוקי ג'ימניסוזוקי ויטרהסולרסטארט אפסטטיסטיקהסיאטסיאט איביזהסיאט ארונהסיאט לאוןסיטרואןסיטרואן ברלינגוסיןסמלספורטספורט מוטוריסקודהסקודה אוקטביהסקודה סופרבסקודה פאביהסקודה קארוקסקודה קודיאקעעבירות תנועהעומסי תנועהעופר אבנירעיריית תל אביבעליבאבאעמדת טעינהענף הרכבערדפולקסווגןפולקסווגן פולופורדפורשהפיאטפיג'ופיג׳ופיז'ופיצוייםפנגופסחפקקי תנועהפקקיםצ'מפיון מוטורסצהציי רכבק.ט.מקאדילקקורוסקורקינטקורקינט חשמליקורקינט שיתופיקורקינטיםקטנועקטנועיםקיהקיה נירוקיה סידקיה ספורטאז'קיה פיקנטוקיה ריוקנאביסקנוןקנסותקרוסאוברקריאה לתיקוןקרייזלרקרסו מוטורסראלירב קורגולציהריקולרישיוןרישיון נהיגהרישיון רכברכברכב אוטונומירכב היברידירכב חדשרכב חשמלירכב ירוקרכב משומשרכב פנאירכב צמודרכב שטחרכבי יוקרהרכבי שטחרכבים משומשיםרכבתרכבת ישראלרכישת רכברמי אונגררמת גןרנורנו זואירנו מגאןרנו קדג'אררנו קליאורנו קפצ'וררשויות מקומיותרשות ההגבלים העסקייםרשות המסיםרשות שדות התעופהשברולטשברולט אקווינוקסשברולט ספארקשבתשווי שימוששוק הרכבשלמה SIXTשר התחבורהתתאונהתאונותתאונות דרכיםתאונת דרכיםתביעה ייצוגיתתגמולי ביטוחתחבורהתחבורה ציבוריתתחנות דלקתל אביבתל אופןתל-אביבתל-אופןתעשיית הרכבתשתיותתשתיות תחבורהתשתית
מכור את הרכב שלך