+ פרסום מודעה חינם !
מודעות: לא נמכר - 1363, סה"כ - 15737

הפרטת הטסטים יצאה לדרך - וכבר יש בעיות

17 יולי 2018 - ynet

Illustration

הפרטת הטסטים אותה הוביל משרד התחבורה מתחילה ברגל שמאל: מחסור בבוחנים, זמן ההמתנה נותר בינתיים ארוך ורמז עבה נשלח ממשרד התחבורה למורים המתלוננים על העלויות הגבוהות: "ניתן לתמחר ולגבות מהלקוחות"

רפורמת הפרטת הטסטים שיזם שר התחבורה ישראל כץ ואמורה לקצר את זמני ההמתנה הארוכים למבחנים מעשיים, מתחילה הבוקר (א') ברגל שמאל - עם קשיים של החברות שזכו במכרז בגיוס בוחנים, עם בעיות של המורים בהתחברות למערכת המחשוב החדשה והתייקרות צפויה של לימודי הנהיגה.

ל"ממון" נודע כי עד לימים האחרונים גייסו שתי הזכייניות שיפעילו את מערך הטסטים, טלדור ומילגם, כ-50 בוחנים בלבד לעומת 180 שאמורים להחליף

את 150 הבוחנים עובדי המדינה שהפעילו את המבחנים עד היום. בגלל המחסור הורד הגיל המינימלי של בוחן נהיגה ל-21, בעוד נהג מלווה לנהג שזה עתה עבר טסט חייב להיות לפחות בן 24. בנוסף, מורי נהיגה מהשרון ומירושלים מדווחים בעיות התחברות למערכת המחשוב החדשה, שבאמצעותה מוזמנים הטסטים המחולקים כעת אוטומטית, מה שמונע מהם רישום תלמידים למבחנים.

במשרד התחבורה סירבו להגיב לטענות אך בהודעה חריגה שנשלחה ביום שישי אחר הצהריים, הודה לראשונה המשרד כי הרפורמה לא תשיג בחודשים הקרובים את יעדיה. כיום עומד זמן ההמתנה לטסט על חמישה חודשים, והמשרד התגאה כי הרפורמה תאפשר לקצר אותו ל-2 עד 5 ימים במקרה של טסט ראשון, ו-7-14 ימים לטסטים חוזרים. אולם כעת מודיע המשרד כי יעדים אלה יושגו בהדרגה רק בחודשים הבאים - בעוד חודש (ה-15 באוגוסט) צפוי זמן ההמתנה להתקצר לחודש, בעוד חודשיים (ה-15 בספטמבר) הוא צפוי לעמוד על ימים בודדים. 

המשרד גם גילה כי רק 4,500 מ-6,000 מורי הנהיגה התקינו ברכבם את מערכת תיעוד הטסטים מתוצרת "מוטורולה סולושנס", המהווה בסיס לשיטה החדשה, אך התקנות לשימוש בה פורסמו רק לפני פחות מחודש. יש להזכיר בהקשר זה כי רק לפני ימים ספורים ערך המשרד כנס הסברה רשמי גדול למורים, בהשתתפות אנשי משרד הרישוי, לגבי השיטה החדשה והשלכותיה.

אתרי היציאה החדשים לטסטים ייפתחו בהדרגה בימים הבאים, וחלקם כבר מעוררים מחאה. בירושלים למשל יעברו הטסטים מהאזור המסחרי בתלפיות לשכונת המגורים השקטה גילה, והשכנים חוששים מעיכובים בתנועה וממטרדי רעש. וזה עוד לא הכל. על-פי השיטה החדשה, המורה והתלמיד יקבלו את מועד הטסט - ואת תוצאותיו - רק במסרון לטלפון הנייד. מישהו כנראה שכח כי לחלק מהתלמידים, בעיקר חרדים, אין כלל מכשיר סלולרי.

איך זה אמור לעבוד

בוחן הנהיגה ("הטסטר") ייבחר באופן רנדומלי לפני היציאה למבחן, במטרה למנוע אפשרות של הטיית תוצאות על סמך היכרות מוקדמת. מסלול הטסט יקבע באמצעות מערכת ממוחשבת, מתוך רשימת מסלולים נבחרים. המסלולים השונים כוללים פרמטרים אחידים של בחינה ונועדו לבחון את כשירותו של התלמיד לנהיגה במצבים משתנים.

מהלך הבחינה יצולם ויוקלט באמצעות מצלמות המותקנות ברכבי לימוד הנהיגה, וההקלטות ישמרו במערכת ויסייעו בשמירה ופיקוח על טוהר הבחינות ורמת השירות. במקרה של ערעור, ניתן יהיה לצפות בקלטות כדי לבדוק אם הפסילה הייתה מוצדקת.

המערכת החדשה פועלת על סמך מדדים קבועים, ומבטלת את היכולת של הבוחן לשקף את התרשמותו האישית מבשלות הנבחן. הבוחן אמור לסמן בטאבלט מיוחד את כל החריגות במבחן הנהיגה, והמערכת תשקלל אותן על פי דרגת חומרתן ותקבע את התוצאה בהתאם. התלמיד והמורה יקבלו את תוצאת המבחן, "עבר" או "נכשל" במסרון בתוך שעתיים מסיום הטסט. השיטה החדשה אמורה לחסל את הפערים הגדולים בשיעור מעבר הטסטים בין חלקי הארץ, בעיקר את שיעור הכישלונות הכפול בטסטים בצפון לעומת שאר חלקי המדינה.

"הרפורמה תשפר את השירות באופן דרמטי ותחסוך לתלמידים ולהורים מאות שקלים בלימודי הנהיגה המעשיים", מצוטט שר התחבורה ישראל כץ בהודעת המשרד. זאת למרות שלקראת הרפורמה, בגלל הצורך בהשקעות בציוד מחשוב חדש ובהגדלת שעות העבודה של הפקידות המפעילות אותם, ובמימון אחזקת והחלפתן העתידית של המצלמות ברכביהם, החלו רבים מבתי הספר לנהיגה לגבות מהתלמידים כ-150-250 שקל כדמי רישום, אותם לא גבו בעבר.

גם במשרד התחבורה יש מי שרומזים על עליית מחירים ולא ירידה: סגנית היועצת המשפטית של משרד התחבורה, עו"ד חווה ראובני, כתבה לאחרונה למורי הנהיגה שהתלוננו על העלויות הנוספות שהוטלו עליהם, כי עלויות כאלה "ניתן לתמחר ולגבות מהלקוחות" - קרי תלמידי הנהיגה והוריהם. בינתיים עומד מחירו של שיעור נהיגה על 140-150 שקל.

חדשות לפי תגיות

accidentsacuraadvertisingAIairbagairbagsalfa romeoamazonandroidappappleappsaston martinaudiAutoMotorautonomous carautonomus carAutopilotavtoVAZbatterybentleybicyclebikebikesbirdbmwBoschBuickbusesCadillacCaliforniaCanadacar marketcar sharingcar theftCarasso MotorsCarlos GhosncarpoolCESChampion MotorschevroletChicago Auto ShowchinaChryslerchrysler pacificacitroencitroen C4classic carconsumer reportscrash testcrash testscrossoverdaciaDacia DusterDaihatsuDaimlerDetroit Auto Showdieseldiesel scandaldieselgateDodgeDonald Trumpdrag racedriverless cardriving tipsDSducatieggedEICMAelectricElon Muskemission scandalEUeuropeevfcaferrarifiatfordfranceFrankfurt Motor Showfuel economy scandalfunnygeargeelygenesisGeneva Motor ShowgermanygettGetTaxigmgooglegoogle mapsgreenhackersharley-davidsonhealthhondaHonda Civichow tohybridhydrogenhyperloopHyundaihyundai elantrahyundai i30Hyundai IoniqHyundai KonaHyundai Santa FeIIHSInfinitiinfotainmentintelIPOiranisisIsraeljaguarjapanjeepJeep WranglerJerusalemkawasakiKiakia riokia sorentoKia SoulKia stingerkia stonicKobe SteelktmLA Auto ShowLadalamborghiniland roverlawsuitlexusLimeLincolnlrtluxury carslyftmaseratimaybachmazdaMazda 6Mazda CX-5Mazda MiataMazda6mecedesmercedesMexicoMGMG ZSmicrosoftMilan Motorcycle ShowminiMitsubishimitsubishi ASXmobileyemotorcyclemotorsportnavigationNew York Auto ShowNHTSANIOnissanNissan Jukenissan leafNvidiaofoopelOpel Insigniapanasonicparis motor showparkingpeugeotpickuppolicePorschepsapublic transportQorosramrange roverratingsrecallrecallsrenaultroad accidentsroad safetyroadsRolls-Royceroyal enfieldrussiasafetysafety ratingsafety ratingssafety testsscandalscooterseatseat aronaSeat Ibizaself-driving carself-driving carsSEMASiemensskodaSkoda FabiaSkoda Octaviaskoda rapidSkoda ScalaSoftBanksolar energyspy shotspy shotsSsangYongstrikestudysubarusubaru ascentsubaru forestersubaru XVsupercarssuvsuzukiSwedentakatatarifftaxitechnologyterrorismteslaTokyo Motor ShowtoptoyotaToyota Camrytoyota priustrade wartransporttrendstrucktruckstuninguberukUMIunion motorsUnited StatesususaVolkswagenvolvoVolvo XC40vwVW Polowaymowazeyamahayandexаварииавтобусавтобусыавторемонтные мастерскиеавторынокавтострахованиеавтостраховкаАккоаренда автомобиляАфулаАшдодашкелонаэропортаэропорт Бен-ГурионАялонБАГАЦБат-ЯмбезопасностьБейтар-ИлитбензинБеэр-ШеваБней-Браквелосипедвелосипедистывелосипедыводительские праваГерцлияГиватаимгородской транспортгорючееДелек Моторсдизельдорогадорогидорожные камерыДТПЕвропажелезная дорогазабастовказаконодательствозаконыИерусалимИзраильимпортинфраструктуракамерыКарасо МоторсКармиэльКирьят-АтаКирьят-ГатКнессеткоррупциякредитыКфар-СабализингЛодмарафонМеирминистерство транспортаминтрансмотоциклнаводнениеналогиНегевНетанияобщественный транспортотзывотзывыпаркингпарковкаПДДперекрытияПетах-Тикваподержанные автоподержанные автомобилипожарполицияпочтаправительствопревышение скоростипробкипродажипроишествияРаанаРакевет ИзраэльРакевет ИсраэльРамат-ГанрейтингрейтингиРеховотРишон ле-ЦионСАМЛАТскандалсоветыстатистикастрахованиестраховкасудебные решенияСШАтаксиТалькартарифыТверияТель АвивТель-Авивтерроризмтест на вождениетехнологиитехосмотртопливотранспорттрафикугонУправление регистрации автотранспортауход за автомобилемХадераХайфаХермонХолонЦАХАЛценаценыЧемпион МоторсШкодашоссешоссе АялонштрафштрафыЭгедЭйлатэкологияэлектроавтомобильэлектровелосипедэлектровелосипедыЯндексЯффоאאודיאגדאגף התנועהאגרת רישויאובראודיאוויסאוטובוסאוטובוסיםאוטוטקאופלאופל מוקהאופנועאופנוע שטחאופנועיםאופנייםאופניים חשמלייםאיגוד יבואני הרכבאינטלאיתוראןאכיפהאלבראלון דאיאלפא רומיאואפליקציותארהאשראיבב.מ.וובטיחותבטיחות בדרכיםבטר פלייסביטוחביטוח חובהביטוח מקיףביטוח רכבבינה מלאכותיתבנזיןבנימין נתניהובנק ישראלגג'יפג'ירו ד'איטליהג'נרל מוטורסגוגלגיוס הוןגניבות רכבדאצ'יהדאצ'יה דאסטרדודו גלגלידוד לובינסקידוחות חניהדוחות כספייםדוקאטידיזלדלקדלק מוטורסדלק רכבדןהוזלההונדההונדה סיוויקהטבות מסהמשרד להגנת הסביבההעלאת מחיריםהרכבת הקלההרפורמה בתחבורה הציבוריתהרשות הלאומיתהרשות הלאומית לבטיחות בדרכיםהשכרת רכבווייזוולווועדת הכלכלהזיהום אווירחברות ביטוחחדשות הרכבחולוןחוק ההסדריםחיפהחניהחרדיםטויוטהטויוטה פריוסטויוטה קורולהטכנולוגיהטלקארטסטטסלהיבואיבוא מקביליבוא רכביבואני רכביגואריד שנייהיד2יונדאייוניון מוטורסייבוא רכבימאההיפןיצרניות רכבירושליםישראלישראל כץכביש החוףכבישיםכלי רכבכלכלה שיתופיתכלמובילכרמיאלכרמליתלליסינגלקסוסמאזדהמבחן דרכיםמבחני ריסוקמבצעמבצעי רכבמבצעי רכב במיצובישימבצעי רכב בניסאןמבצעי רכב בסובארומבצעי רכב בסיאטמבצעי רכב בסיטרואןמבצעי רכב בסקודהמבצעי רכב ברנומובילאיימוניותמוניתמוסךמוסכיםמחירון רכבמחירי הדלקמחיריםמחקרמטרו מוטורמיכאל לוימיסוימיסוי ירוקמיצובישימיצובישי אאוטלנדרמכון התקניםמכון רישוימכוניותמכוניות היברידיותמכוניות חדשותמכוניות יוקרהמכוניות משומשותמכוניות קלאסיותמכונית אוטונומיתמכונית השנהמכונית חשמליתמכונית יוקרהמכונית משומשתמכונית משפחתיתמכונית שיתופיתמכירה פומביתמכירות כלי רכבמכרזמלחמת סחרממשלהמס קנייהמסיםמסירות רכבמערכות בטיחותמצלמות מהירותמרצדסמשאיותמשה כחלוןמשטרהמשטרת התנועהמשטרת ישראלמשרד האוצרמשרד האנרגיה והמיםמשרד הביטחוןמשרד הרישוימשרד התחבורהנהגיםנהיגהניסאןניסאן מקסימהנסיעות שיתופיותנפטנתנתבנתיבי איילוןנתיבי ישראלסאנגיונגסובארוסובארו פורסטרסוזוקיסוזוקי ויטרהסולרסטארט אפסטטיסטיקהסיאטסיאט איביזהסיאט ארונהסיאט לאוןסיטרואןסיןסמלספורטספורט מוטוריסקודהסקודה אוקטביהסקודה סופרבסקודה קארוקסקודה קודיאקעעבירות תנועהעיריית תל אביבעליבאבאענף הרכבערדפולקסווגןפורדפורשהפיאטפיג'ופיג׳ופיז'ופיצוייםפקקי תנועהפקקיםצ'מפיון מוטורסצהציי רכבקורוסקורקינטקטנועקטנועיםקיהקיה נירוקיה ספורטאז'קיה פיקנטוקנוןקנסותקרוסאוברקריאה לתיקוןקרייזלרקרסו מוטורסראליריקולרישיון נהיגהרכברכב אוטונומירכב היברידירכב חדשרכב חשמלירכב ירוקרכב משומשרכב פנאירכב צמודרכב שטחרכבי יוקרהרכבי שטחרכבים משומשיםרכבתרכבת ישראלרכישת רכברמי אונגררנורנו זואירשות ההגבלים העסקייםרשות המסיםרשות שדות התעופהשברולטשוק הרכבשלמה SIXTשר התחבורהתתאונותתאונות דרכיםתאונת דרכיםתביעה ייצוגיתתגמולי ביטוחתחבורהתחבורה ציבוריתתחנות דלקתל אביבתל-אביבתעשיית הרכבתשתיותתשתיות תחבורה
מכור את הרכב שלך