+ פרסום מודעה חינם !
מודעות: לא נמכר - 1464, סה"כ - 19752

פיז'ו 208 (נהיגה ראשונה) - כניסה מחודשת לצמרת

22 אוקטובר 2019 - ynet

פיז'ו 208 (נהיגה ראשונה) - כניסה מחודשת לצמרת

הסופר-מיני החדשה של פיז'ו מעניקה הצצה ראשונה לקו דגמים מודרני שתציע היצרנית בשנים הקרובות, כולל בעלי הנעה חשמלית מלאה. התרשמות ראשונה ומעודדת

במה נהגנו: פיז'ו 208 (דור שני)

מתחרים: רנו קליאו, סיאט איביזה, פולקסווגן פולו, טויוטה יאריס

מתי אצלנו: תחילת 2020

מחיר משוער: החל מ-100 אלף שקל

בעד: עיצוב, תא נוסעים, ביצועים

נגד: נוחות (חישוקי "17), פחות דינמית מבעבר

בגדול: לסדרה 200 של פיז'ו יש מקום של כבוד בהיסטוריה של היצרנית הצרפתית, עם אחת המכוניות המפורסמות והמצליחות שלה - ה-205 של שנות ה-80. זו שסייעה רבות למיצובה העתידי של היצרנית הצרפתית, אחראית בין היתר למיקומה כיום ולתדמית שהיא נושאת הכוללת עיצוב חיצוני מרשים ואיכות דינמית גבוהה, לא רק בגלל גרסאות ייחודיות ונחשקות כמו ה-GTI או הקבריולה. שלא במפתיע, היא יוצרה במשך 15 שנים ברציפות, מהדגמים בעלי משך החיים הארוך בהיסטוריה של היצרנית הצרפתית.

מאז, בכל דור שינתה הסדרה את מספר היחידות בשמה. ראשית ה-206, שהוחלפה ב-207 וב-208. לא הפעם. פיז'ו החליטה לעצור - ולא לטפס ל-209 - למרות שמדובר בדגם חדש לגמרי. אפרופו, נקודה למחשבה. בשונה מאירוע השקת ה-208 הקודמת, בה תפסו מונחים כמו 'רנסנס' ו'נוסטלגיה' נפח ניכר, הפעם לא הוזכר כלל הדור המייסד. הפנים כך נראה, מופנים רק לעתיד.

ודוגמה טובה לכך אפשר למצוא בעובדת הצגת ה-208 החדשה גם בגרסה כל חשמלית, דגם ראשון לחברה המשתלב במשפחה הגדולה, ובשונה מהיריבה המושבעת רנו שמעדיפה דגם נפרד לחלוטין בשם זואי.

עיצוב ותא נוסעים: הזכרנו שעיצוב תמיד היה בסדר עדיפות גבוה אצל פיז'ו? זה לא שונה כעת. ה-208 החדשה לא רק נאה מכל קודמותיה בשושלת, אלא היא כנראה המכונית הנאה בקטגוריה התחרותית. עם שילוב פריטי עיצוב המוכרים לנו למשל מה-508, כמו סבכה גדולה ומודגשת, תאורת לד מרשימה (מאוד) מלפנים ויחידות תאורה אחוריות נאות עם בתי גלגלים מודגשים בשחור. דינמי, מתקדם ושרירי, בדיוק מה שהיינו מצפים.

עיצוב הפנים מרשים ואיכותי למראה ותחושה, מהמקוריים שפגשנו בשנים האחרונות. החל מחומרים רכים למגע ועד בתאורת אווירה תואמת את צבעי הדיפון. לוח מחוונים דיגיטלי עם תצוגת נתונים משתנה (חמישה מצבים) שמוצגת כתלת-ממד נראה טוב אפילו מזה שתמצאו כיום בדגמי יוקרה יקרים פי כמה.

גלגל ההגה הקטן והשטוח בחלקו העליון והתחתון - הממוקם נמוך למדי כדי לא להסתיר את לוח המחוונים - דורש הסתגלות. לא כל אחד יאהב אותו אך יהיו מי שיישבעו שאין טוב ממנו. מסך מגע גדול ("10 עם צימוד Apple CarPlay ו-Android Auto) מופנה בזווית כלפי הנהג ומאפשר זיהוי נתונים מהיר. חבל רק שתפעולו מסורבל יחסית שכן הדרך לתפעלו היא או באמצעות סוללת מתגים פיזיים למערכות שונות, או מתגי-מגע מעליהם שהפעלתם אינה נוחה.

המושבים מצויינים ומציעים גם תמיכה צדית טובה מאוד, אבל תנוחת הישיבה נמוכה למדי ומרחיקה את עיני נהגים ממוצעי גובה ממבט ישיר לזוויות המרכב. נקודה מעניינת היא מיקום קורה B קרוב יותר לחרטום המכונית מהמקובל, והיא עשויה להפריע מעט בעת מבט לצדדים בעת נהיגה. אהבנו את תא האחסון השימושי בתחתית הקונסולה המרכזית, עם מגרעת נפתחת המשמשת כמנשא לסלולארי ומאפשרת להשתמש בו בנוחות לצורך ניווט למשל.

הסופר-מיני החדשה ארוכה בכ-8 ס"מ (405.5 ס"מ) מקודמתה, רחבה ממנה בחצי ס"מ (174.5) ונמוכה ב-3 ס"מ (143 ס"מ), עם זאת, בסיס הגלגלים נותר דומה (254 ס"מ) ויש כבר גדולות ממנה בקטגוריה סיאט איביזה ו רנו קליאו - בהיבט זה. הגדלת המרכב מסייעת בכל זאת לסביבה מרווחת יותר עבור נוסעים מאחור, אך חבל ששטח חלונות צד קטן יחסית ומפתח דלתות אחוריות צנוע, עשויים להפריע לנוסעים מבוגרים. נפח תא המטען נותר זהה - 311 ליטר, כמקובל בקטגוריה. 

בהתאם לרוח התקופה, אבזור הבטיחות שודרג משמעותית וכולל כעת מערכות מתקדמות שלא הוצעו בעבר לרבות בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראת שטח מת (עם תיקון אקטיבי) וזיהוי תמרורים.

יחידת הנעה וביצועים: יחידות ההנעה הבסיסיות הן המוכרות של קונצרן PSA, כשהרלוונטית לישראל היא הטורבו-בנזין-שלושה-צילינדרים-1.2 ליטר בשתי רמות הספק - 100 כ"ס או 130 כ"ס, בשני המקרים עם תיבת שמונה (שישה בעבר) הילוכים אוטומטית. תיבה ידנית שהוצעה ב-208 היוצאת, לא תהיה חלק ממבחר הדגמים המקומי.

באירוע ההשקה עמדה לרשותנו רק גרסת הבנזין החזקה יותר, שמציעה ביצועים טובים מאוד. לרבות זינוק מצוין - 8.7 שניות - מהמקום, שמקצץ יותר משניה מה-208 היוצאת, נתון גם טוב יותר ממתחרות ישירות מצרפת וספרד.

גם שילוב מנוע-תיבת ההילוכים עובד טוב מאוד ומאפשר תחילת נסיעה חלקה, וזו חוויה מרעננת מול מתחרות עם תיבה כפולת-מצמד. בהתאם, גם התגובות להורדת הילוך תחת עומס טובות יותר מהמקובל כיום, בעיקר במצב ספורט. שליטה ידנית בתיבה באמצעות מנופים מאחורי ההגה עבדה מעולה. יש לציין הפתעה נוספת לטובה - בשונה ממנועים בתצורת שלושה צילינדרים דומה, בידוד הרעידות והרעשים במנוע של פיז'ו הוכתר בהצלחה, והוא אף מצליח לספק גרגור נעים לאוזן בסל"ד בינוני עד גבוה. לטיפול המתחרות, נודה.

בינתיים לפחות, ועד שתוצג (אם בכלל) GTI ספורטיבית, היחידה החזקה בהיצע היא 208e חשמלית עם 136 כ"ס ו-26.5 קג"מ המשוגרים ישירות לגלגלים הקדמיים. זכינו אמנם רק לטעימה קצרצרה (מדי) ממנה, ולכן התרשמות רק חלקית.

למרות תוספת ניכרת של 300 ק"ג למשקל העצמי עקב הסוללות, הזינוק הראשוני (עד כ-50 קמ"ש) מהיר וכוחני במיוחד וגם למהירות תלת-ספרתית היא תגיע מהר מגרסת הבנזין החזקה (8.1 שניות ל-100 קמ"ש). אך לפחות במכונית באירוע ההשקה, תאוצות הביניים הרשימו פחות וחבל שיש רק מצב אחד - חלש מדי - לבלימה רגנטיבית. גם דוושת הבלם הציעה תחושה מלאכותית, עם מעבר חד מדי בין בלימה-טוענת לשילוב הרפידות עצמן.

מצברי ליתיום-יון בקיבולת 50 קוט"ש ממוקמים באופן השומר על מרחב מחיה זהה לגרסאות רגילות. מעניין לגלות כי פיז'ו ויתרו על אזור אחסון ייעודי לכבל הטעינה, וגם על תא (אפילו סמלי) מלפנים. טווח הנסיעה הרשמי עומד על 340 ק"מ ואלה אמנם 50 ק"מ פחות מהזואי, אבל פיז'ו מאפשרת להשתמש בעמדה מהירה יותר ממתחרתה, כזו שתאפשר 'לטעון' 150 ק"מ ב-15 דקות בלבד - לעומת זמן כפול בזואי.

נוחות והתנהגות: ה-208 מבוססת על פלטפורמת CMP המודרנית, המשותפת לאחיותיה לקונצרן - אופל קורסה ו-DS3. בסיבוב קצר (מדי) שערכנו על גרסאות בסיס עם חישוקי "16 וצמיגי מישלין פראמסי 4 התואמים את מידותיה וייעודה, התגלתה ה-208 כנוחה מאוד, אולי אפילו רכה במעט מהרצוי במהירות גבוהה אליה לא ממש נועדה.

לעומת זאת, מרבית המכוניות באירוע צוידו בחישוקי "17 וצמיגי מישלין פיילוט-ספורט 4 קיצוניים יחסית בחתך נמוך, ושם נפגמה באופן בולט הנוחות. מיותר ומומלץ לוותר עליהם, גם במחיר פגיעה מסוימת באפקט הוויזואלי. אגב, הם גם רועשים יותר מהצמיגים הצנועים, כמעט בכל מהירות.

ומה עם היכולת הדינמית המפורסמת? כיום כבר לא ניתן - מדויק יותר לומר, היצרניות לא רוצות - לייצר מכוניות בסיסיות שיציגו יכולת דינמית חדה כתער ותגובה מדויקת ומהירה כברק להפניית ההגה. זה כבר לא קורה. גם ה-208 טובה בתחום זה, אך היא מוותרת לפחות בגרסאות אלה על יומרות ספורטיביות. ההגה מעט קל מדי וגם במצב "ספורט" הוא הוא זוכה לתוספת משקל, מרגיש מעט מלאכותי. גם במקרה זה, גרסת הבסיס עם חישוקי "16 עדיפה משמעותית, גם אם רמת האחיזה תהיה (מעט) נמוכה יותר.

סיכום: 208 החדשה מדלגת אל העתיד ומציגה זינוק איכות בתחומים רבים - החל במראה ייחודי ומושך, דרך סביבת נהג מרשימה, תא נוסעים איכותי ויחידות הנעה משובחות. היא אמנם אינה סופר-מיני חמה כפי שהייתה בעבר, אך הדרישה לכך ממילא כמעט ואינה קיימת. החדשות החשובות הן כי גם ללא קשר לתוספת גרסה חשמלית וסופר-מעניינת, הקרב מול רנו קליאו וטויוטה יאריס החדשות על ראשות הקטגוריה צפוי להיפתח מחדש תודות ל-208 המצוינת.

פיז'ו 208
מנוע3 צילינדרים, טורבו
נפח / סוג דלק1,199 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי130 כ"ס ב-5,500 סל"ד
מומנט מרבי23.4 קג"מ ב-1,750 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכיםקדמית / אוטומטית, 8 הילוכים
אורך405.5 ס"מ
רוחב174.5 ס"מ
גובה143 ס"מ
בסיס גלגלים

254 ס"מ

משקל1,165 ק"ג
נפח תא מטען311 ליטר
100-0 קמ"ש8.7 שניות
מהירות מרבית208 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן)17.8 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן)127 גרם לק"מ
מחיר משוערכ-100 אלף שקל
כריות אוויר6
בקרת יציבות?כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות (Euro NCAP)4 כוכבים

 

חדשות לפי תגיות

accidentsacuraadvertisingAIairbagairbagsalfa romeoamazonandroidandroid autoappappleApple Carplayappsaston martinaudiAudi e-tronAustraliaAutoMotorautonomous carautonomous carsautonomous vehicleAutonomous Vehiclesautonomus carAutopilotavtoVAZawardsbatterybentleybicyclebikebikesbirdbmwBMW X5BoschBubbleBuickbusesCadillacCadillac EscaladeCaliforniaCanadacar marketcar sharingcar theftCarasso MotorsCarlos GhosncarpoolCESChampion MotorschevroletChevrolet BoltChicago Auto ShowchinaChryslerchrysler pacificacitroencitroen C4classic carconsumer reportscrash testcrash testscrossoverdaciaDacia DusterDaihatsuDaimlerDensoDetroit Auto Showdieseldiesel scandaldieselgateDodgeDonald Trumpdrag racedriverless cardriving tipsDSDS3ducatie-scootereggedEICMAElbitelectricElon Muskemission scandalEUeuropeevfcaferrarifiatfordFord ExplorerFord F-150Ford FocusfranceFrankfurt Motor Showfuelfuel economy scandalfunnygeargeelygenesisGeneva Motor ShowgermanygettGetTaxigmGMCgooglegoogle mapsgreenhackersharley-davidsonhealthhondaHonda Civichonda cr-vHonda Odysseyhow tohybridhydrogenhyperloopHyundaihyundai elantraHyundai i10hyundai i30Hyundai IoniqHyundai KonaHyundai Santa FeHyundai SonataHyundai TucsonHyundai VelosterIIHSInfinitiinfotainmentinsuranceintelIPOiranisisIsraelIsrael RailwaysjaguarJaguar i-pacejapanjeepJeep WranglerJerusalemkawasakiKiakia ceedkia riokia sorentoKia Soulkia sportageKia stingerkia stonicKobe SteelktmLA Auto ShowLadalamborghiniland roverLand Rover DefenderlawsuitLeolexuslidarlight railLimeLincolnlrtluxury carslyftmaseratimaybachmazdaMazda 3Mazda 6Mazda CX-30Mazda CX-5Mazda MiataMazda MX-5Mazda6mecedesmercedesMexicoMGMG ZSmicrosoftMilan Motorcycle ShowmilitaryminiMitsubishimitsubishi ASXmitsubishi outlandermobileyemoovitmotorcyclemotorsportnavigationNEVSNew YorkNew York Auto ShowNHTSANIOnissanNissan Jukenissan leafNorwayNvidiaofoopelOpel Insigniapanasonicparis motor showparkingpeugeotPeugeot 508pickuppolicePorscheportugalpricepsapublic transportQorosrailwayramrange roverratingsrecallrecallsrenaultRivianroad 6road accidentroad accidentsroad safetyroadsRolls-Royceroyal enfieldrussiasafetysafety ratingsafety ratingssafety testsscandalscooterseatseat aronaSeat IbizaSECself-driving carself-driving carsSEMASiemensskodaSkoda FabiaSkoda Octaviaskoda rapidSkoda ScalaSkoda SuperbSoftBanksolar energyspy shotspy shotsSsangYongstartupsstrikestudysubarusubaru ascentSubaru BRZsubaru foresterSubaru VizivSubaru WRXsubaru XVsupercarssuvsuzukisuzuki jimnySwedentakatatarifftaxitechnologytel avivtel-avivterrorismteslaTesla Model 3Tokyo Motor ShowtoptoyotaToyota Camrytoyota corollatoyota priustoyota rav4Toyota Yaristrade wartransporttrendstriumphtrucktruckstuninguberukUMIunion motorsUnited StatedUnited StatesususaViaVolkswagenvolvoVolvo v60Volvo XC40Volvo XC60vwVW Polowaymowazeyamahayandexyangoаварииавтобусавтобусыавторемонтные мастерскиеавторынокавтострахованиеавтостраховкаАккоАрадаренда автомобиляАфикимАфулаАшдодашкелонаэропортаэропорт Бен-ГурионАялонБАГАЦБат-ЯмбезопасностьБейтар-ИлитбензинБеэр-ШеваБней-Браквелосипедвелосипедистывелосипедыводительские праваГерцлиягибридгибридный автомобильГиватаимгородской транспортгорючееДавид ЛубинскиДелек Моторсдизельдорогадорогидорожные камерыДТПЕвропажелезная дорогазабастовказаконодательствозаконыИерусалимИзраильимпортимпорт автоинфраструктураИранИсраэль КацкамерыКарасо МоторсКармельКармиэльКирьят-АтаКирьят-ГатКнессетКольмобилькоррупциякредитыКфар-СабализингЛодмарафонМеирминистерство транспортаминтрансмотоциклнаводнениеНалогналогиНегевНетанияобщественный транспортотзывотзывыпаркингпарковкаПДДперекрытияПетах-Тикваплатные дорогиподержанные автоподержанные автомобилипожарполицияпочтаправительствопревышение скоростиПрибрежное шоссепробкипродажипроишествияРаанаРав-КавРакевет ИзраэльРакевет ИсраэльРамат-ГанрейтингрейтингиреформаРеховотРишон ле-ЦионСАМЛАТскандалсоветыстатистикастрахованиестраховкасудсудебные решенияСШАтаксиТалькартарифыТверияТель АвивТель-Авивтендертерроризмтест на вождениетехнологиитехосмотртопливоТрансизраильское шоссетранспорттрафикугонугон автомобилейУправление регистрации автотранспортауход за автомобилемХадераХайфаХермонХолонЦАХАЛценаценыЧемпион МоторсШкодашоссешоссе АялонштрафштрафыЭгедЭйлатэкологияэлектроавтомобильэлектровелосипедэлектровелосипедыэлектромобилиэлектромобильЯндексЯффоאאודיאגדאגף התנועהאגרת רישויאובראודיאוויסאוטובוסאוטובוסיםאוטוטקאופלאופל אינסיגניהאופל מוקהאופל קורסהאופנועאופנוע שטחאופנועיםאופנייםאופניים חשמלייםאופניים שיתופייםאיגוד יבואני הרכבאיכות הסביבהאינטלאירופהאיתוראןאכיפהאלבראלון דאיאלון מאסקאלפא רומיאואפליקציותארהאשראיבב.מ.וובטיחותבטיחות בדרכיםבטיחות ברכבבטר פלייסביטוחביטוח חובהביטוח מקיףביטוח רכבבינה מלאכותיתבירדבית המשפטבנזיןבנימין נתניהובנק ישראלבצלאל סמוטריץ'גג'יפג'יפוןג'ירו ד'איטליהג'נרל מוטורסגוגלגיוס הוןגניבות רכבגריטהדאצ'יהדאצ'יה דאסטרדודו גלגלידוד לובינסקידוחות חניהדוחות כספייםדוקאטידיזלדלקדלק מוטורסדלק רכבדןהאיחוד האירופיהוזלההונדההונדה סיוויקהטבות מסהלוואותהמס הירוקהמשרד להגנת הסביבההעלאת מחיריםהרכבת הקלההרפורמה בתחבורה הציבוריתהרשות הלאומיתהרשות הלאומית לבטיחות בדרכיםהשכרת רכבווייזוולווועדת הכלכלהזיהוםזיהום אווירחברות ביטוחחדשות הרכבחדשנותחולוןחוק ההסדריםחיפהחניהחניוניםחרדיםטויוטהטויוטה יאריסטויוטה פריוסטויוטה קורולהטויוטה ראב4טכנולוגיהטלקארטסטטסטיםטסלהיבואיבוא אישייבוא מכוניותיבוא מקביליבוא רכביבואן רכביבואני רכביגואריד שנייהיד2יונדאייונדאי טוסוןיוניון מוטורסייבוא רכבימאההיפןיצרניות רכבירושליםירין שטרןישראלישראל כץכבישכביש 6כביש החוףכבישיםכלי רכבכלכלה שיתופיתכלמובילכריות אווירכרמיאלכרמליתללובינסקילוחית רישוילוי יצחקלימוד נהיגהליסינגלקסוסמאזדהמבחן דרכיםמבחני ריסוקמבצעמבצעי רכבמבצעי רכב במיצובישימבצעי רכב בניסאןמבצעי רכב בסובארומבצעי רכב בסוזוקימבצעי רכב בסיאטמבצעי רכב בסיטרואןמבצעי רכב בסקודהמבצעי רכב בפולקסווגןמבצעי רכב בפיאטמבצעי רכב בפיג'ומבצעי רכב בקיהמבצעי רכב ברנומבצעי רכב בשברולטמהירותמובילאיימוניותמוניות שירותמוניתמוסךמוסכיםמחירון רכבמחירי הדלקמחיריםמחקרמטרו מוטורמיכאל לוימיסוימיסוי ירוקמיצובישימיצובישי אאוטלנדרמיצובישי אטראז'מכון התקניםמכון רישוימכוניותמכוניות היברידיותמכוניות חדשותמכוניות יוקרהמכוניות משומשותמכוניות קלאסיותמכוניתמכונית אוטונומיתמכונית השנהמכונית חשמליתמכונית יוקרהמכונית משומשתמכונית משפחתיתמכונית שיתופיתמכירה פומביתמכירות כלי רכבמכסמכרזמלחמת סחרממשלהמס הבלומס קנייהמסיםמסירות רכבמערכות בטיחותמצלמות מהירותמרצדסמשאיותמשאיתמשה כחלוןמשומשותמשטרהמשטרת התנועהמשטרת ישראלמשרד האוצרמשרד האנרגיה והמיםמשרד הביטחוןמשרד המשפטיםמשרד הרישוימשרד התחבורהנהגיםנהיגהניסאןניסאן ליףניסאן מקסימהניסאן קשקאיניסוינסיעות שיתופיותנפטנתנתבנתיבי איילוןנתיבי ישראלסאנגיונגסובארוסובארו אימפרזהסובארו פורסטרסוזוקיסוזוקי ג'ימניסוזוקי ויטרהסולרסטארט אפסטטיסטיקהסיאטסיאט איביזהסיאט ארונהסיאט לאוןסיטרואןסיטרואן ברלינגוסיןסמלספורטספורט מוטוריסקודהסקודה אוקטביהסקודה סופרבסקודה פאביהסקודה קארוקסקודה קודיאקעעבירות תנועהעומסי תנועהעופר אבנירעיריית תל אביבעליבאבאעמדת טעינהענף הרכבערדפולקסווגןפולקסווגן פולופורדפורשהפיאטפיג'ופיג׳ופיז'ופיצוייםפנגופסחפקקי תנועהפקקיםצ'מפיון מוטורסצהציי רכבק.ט.מקאדילקקורוסקורקינטקורקינט חשמליקטנועקטנועיםקיהקיה נירוקיה סידקיה ספורטאז'קיה פיקנטוקיה ריוקנאביסקנוןקנסותקרוסאוברקריאה לתיקוןקרייזלרקרסו מוטורסראלירב קורגולציהריקולרישיוןרישיון נהיגהרישיון רכברכברכב אוטונומירכב היברידירכב חדשרכב חשמלירכב ירוקרכב משומשרכב פנאירכב צמודרכב שטחרכבי יוקרהרכבי שטחרכבים משומשיםרכבתרכבת ישראלרכישת רכברמי אונגררנורנו זואירנו מגאןרנו קדג'אררנו קליאורנו קפצ'וררשויות מקומיותרשות ההגבלים העסקייםרשות המסיםרשות שדות התעופהשברולטשברולט אקווינוקסשברולט ספארקשבתשווי שימוששוק הרכבשלמה SIXTשר התחבורהתתאונהתאונותתאונות דרכיםתאונת דרכיםתביעה ייצוגיתתגמולי ביטוחתחבורהתחבורה ציבוריתתחנות דלקתל אביבתל אופןתל-אביבתל-אופןתעשיית הרכבתשתיותתשתיות תחבורהתשתית
מכור את הרכב שלך