+ פרסום מודעה חינם !
מודעות: לא נמכר - 1644, סה"כ - 17154

מבחן רכבי פנאי - סיאט ארונה מול פיז'ו 2008 ורנו קפצ'ור

6 אפריל 2018 - ynet

מבחן רכבי פנאי - סיאט ארונה מול פיז'ו 2008 ורנו קפצ'ור

קטגוריית רכבי הפנאי הקטנים תופסת נפח גדל והולך בשוק הרכב. כדי לבחון מי המשתלם מכולם העמדנו את סיאט ארונה מול רנו קפצ'ור המעודכן ופיז'ו 2008 - מנצח המבחן הקודם

רכבי פנאי הפכו בשנים האחרונות מקטגוריית נישה זניחה לסופר-פופולאריים, בעיקר כאלטרנטיבה למשפחתיות. אך לא רק. כמעט בכל קטגוריה הם מנשלים את הדגמים בעלי המרכב הקלאסי. כך למשל, מכוניות הסופר-מיני המוכרות שלפחות באירופה נמכרו מצוין, נאלצות לוותר על נתח שוק משמעותי לטובת רכבי פנאי צנועי מידות שמבוססים עליהן.

סיאט ארונה הוא המתמודד החדש ביותר בסגמנט ובדומה לאיביזה עליה הוא מבוסס, נהנה מתג-מחיר אטרקטיבי ביחס למתחרים ישרים. הצבנו אותו למבחן השוואתי ראשון מול צמד אירופאים - רנו קפצ'ור המעודכן שהיה לרב-מכר באירופה, ופיז'ו 2008 שניצח באופן מרשים במבחן ההשוואתי הקודם שערכנו בקטגוריה.

מקומו של מתמודד נוסף, שברולט טראקס, נפקד ברגע האחרון - למרות שאמור היה להשתתף - עקב החלטת היבואנית שלא לקחת חלק בהשוואה.

פיז'ו 2008

מנוע: טורבו-בנזין, שלושה צילינדרים, 1.2 ליטר, 110 כ"ס

תיבת הילוכים: שישה הילוכים אוטומטית

זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית (יצרן): 10.3 שניות, 188 קמ"ש

צריכת דלק (יצרן): 20.8 ק"מ לליטר

בטיחות: שש כריות אוויר, בלימה אוטונומית עירונית, מובילאיי

מחיר רכב מבחן (בסיס): 126 אלף שקל (120 אלף שקל)

רנו קפצ'ור

מנוע: טורבו-בנזין, ארבעה צילינדרים, 1.2 ליטר, 118 כ"ס

תיבת הילוכים: שישה הילוכים אוטומטית כפולת-מצמד

זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית (יצרן): 10.6 שניות, 192 קמ"ש

צריכת דלק (יצרן): 18.2 ק"מ לליטר

בטיחות: ארבע כריות אוויר, מובון

מחיר רכב מבחן (בסיס): 130 אלף שקל (120 אלף שקל) 

סיאט ארונה

מנוע: טורבו-בנזין, שלושה צילינדרים, 1.0 ליטר, 115 כ"ס

תיבת הילוכים: שבעה הילוכים אוטומטית כפולת-מצמד

זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית (יצרן): 10 שניות, 182 קמ"ש

צריכת דלק (יצרן): 20 ק"מ לליטר

בטיחות: שש כריות אוויר, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התראת ערנות נהג, מובילאיי

מחיר רכב מבחן: 110 אלף שקל 

עיצוב ותאי נוסעים

ל-2008 העיצוב ה"קרבי" ביותר, עם חרטום דומיננטי, גג משתפל (בהשראת לנד רובר דיסקברי) ופסי גגון בולטים. תאורת Led שנוספה לפגוש הקדמי בקפצ'ור מקנה לו מראה מודרני מבעבר, אבל עיצובו העגלגל נראה "רך" יחסית לקטגוריה. הארונה דומה מדי לאיביזה, למעט צביעה דו-גונית ופס מתכתי בקורת הצד האחורית - הבידול כאן בפירוש צנוע מדי.

גם בפנים הפיז'ו נראה טוב מכולם, עם מקוריות מבורכת וחומרי ריפוד ודיפון מגוונים ואיכותיים בדרך כלל. אך הנדסת האנוש מרשימה פחות. תפעול מסך המגע מסורבל, גלגל ההגה קטן (מדי) ומסתיר חלק מלוח המחוונים ותאי האחסון מועטים. המושבים מציעים אמנם תמיכה טובה וסף חלונות הצד נמוך ומייצר אשליית ישיבה גבוהה וראות מצוינת הצדה, אך קורה A רחבה פוגעת בשדה הראיה בפניות שמאלה.

אך המושב האחורי הוא הצפוף ביותר ובכל מימד, פועל יוצא של בסיס הגלגלים הקצר בחבורה (254 ס"מ). תא המטען הוא הקטן במבחן (350 ליטר) אך סף ההטענה שלו נמוך ולכן נוח, הוא מציע תאים שימושיים בצדיו והוא היחיד עם גלגל חלופי בגודל מלא.

תא הנוסעים של הקפצ'ור התעדכן ונראה איכותי מבעבר, אך השימוש בפלסטיק שחור מייצר עדיין תחושה קודרת. הגישה אליו היא הנוחה ביותר שכן הוא הגבוה בחבורה והוא מציע תאי אחסון שימושיים לרבות תא כפפות ענקי ותא נוסף בחלקה העליון של הקונסולה. 

המושבים נוחים אך תנוחת הנהיגה - כמעט כרגיל ברנו - נפגמת עקב זווית אופקית של גלגל ההגה ובעיית כיוון מסעד-מושב. המושב האחורי הוא המרווח ביותר בכל ממד ונהנה מבסיס הגלגלים הארוך במבחן (260 ס"מ). תא המטען אמנם גדול (455 ליטר) אך מפתח הדלת קטן מדי ופוגע בשימושיות.

תא הנוסעים של הארונה מאכזב עוד יותר, עם יציקות פלסטיק שחור ומחוספס וזול למראה. למושבים נוחות ותמיכה בינוניים אך שטחי חלונות גדולים וקורה A צרה מעניקים שדה ראיה טוב. המושב האחורי מתמקם בין שני הצרפתים (וכך גם בסיס הגלגלים - 255 ס"מ), אך הוא צפוף יחסית לרוחב ובעייתי במיוחד לנוסע באמצע. מעניין לציין כי הארונה הוא היחיד ללא שקע 12V מאחור, והיחיד בחבורה שאינו מציע שם כל תאורה. תא המטען הוא הגדול והשימושי בחבורה (460 ליטר) עם מפתח רחב ונוח.

אבזור ובטיחות

רשימת האבזור בגרסאות הבסיס של השלושה (110 אלף שקל לארונה, 120 אלף לקפצ'ור ול-2008) כוללת מסך מגע ("7 עם תפריט בעברית בפיז'ו ורנו, "8 עם צימוד Apple Car Play ו-Android Auto בסיאט), בקרת שיוט, חיישני תאורה (עוקבת פניה בסיאט), מראות מתקפלות חשמלית (לא ברנו) מפתח חכם (לא בפיז'ו) וחישוקי "16 קלים. הארונה מוסיף גם בקרת אקלים מפוצלת.

הארונה מציע שלל מערכות מתקדמות וגובר בקלות על מתחריו בתחום חשוב זה. החל בבלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית וכלה בהתראת ערנות נהג ומובילאיי. גם ה-2008 המעודכן מצויד במובילאיי ובבלימה אוטונומית, אך רק עבור תנועה עירונית נמוכה (30 קמ"ש). הקפצ'ור עושה שימוש במערכת התראה של מובון ובאופן תמוה - ולא ראוי ב-2018 - בארבע כריות אוויר בלבד, לעומת שש באחרים.

הפיז'ו והקפצ'ור התייצבו למבחן בגרסאות יקרות יותר (125 אלף שקל ו-130 אלף שקל בהתאמה) המוסיפות חלון שמש (שאינו אוטם כראוי בפיז'ו), חיישני חניה אחוריים וחישוקי "17 קלים. הרנו מצויד גם בתאורת Led מלאה ומצלמת נסיעה לאחור.

יחידות הנעה וביצועים

שלושת הנבחנים מגיעים עם מנועי טורבו-בנזין מודרניים צנועי נפח (1.0-1.2 ליטר) עם שלושה (פיז'ו וסיאט) או ארבעה (רנו) צילינדרים, הספקים מרביים דומים (110-118 כ"ס) ותיבות אוטומטיות (רגילה בפיז'ו, כפולת-מצמד בשני האחרים).

במבחני התאוצה היה הארונה הזריז מכולם ביציאה מהמקום ועד מהירות חוקית מרבית, תודות למשקל נמוך יחסית ותגובות מהירות של התיבה. בין שני האחרים היה הקפצ'ור איטי מה-2008 בזינוק מהמקום אך הקדים אותו בתאוצת ביניים בהן היה זהה לסיאט.

מנוע הפיז'ו רועד בסל"ד נמוך ורועש בגבוה, אך מציע פעולת תיבת הילוכים חלקה ונעימה. הארונה מעט שקט ממנו אך עדיין מסגיר צליל אופייני למנועי שלושה צילינדרים החל מסל"ד בינוני, וסובל מתיבת הילוכים קופצנית בתחילת נסיעה. מנוע הקפצ'ור חלק ושקט מכולם ומחובר לתיבת הילוכים מרשימה. מאידך הוא הצמא מכולם עם 9.3 ק"מ לליטר בממוצע המבחן, לעומת 10 ק"מ לליטר ב-2008 ו-10.6 ק"מ לליטר בארונה.

נוחות והתנהגות

לארונה מערך מתלים עם כיול נוקשה מדי למרבית השימושים, ספיגת שיבושים לקויה וריסון נרפה מדי. כפועל יוצא, נוחות הנסיעה בו נמוכה ממתחריו בכל מהירות. למרות הנוקשות (ובגלל היעדר הריסון), גם היכולת הדינמית שלו נמוכה יותר.

שני הצרפתים מציעים נסיעה נעימה בהרבה, עם יתרון נוחות קל לרנו שמתליו כוילו מחדש לאחרונה ויתרון דינמי ל-2008. חבל רק שבחירה בצמיגים עם קריצה לשטח גרמה ב-2008 לאובדן אחיזה מוקדם יותר. לקפצ'ור התנהגות בטוחה וצפויה ואחיזה גבוהה, אך הוא סובל מהגה חסר תחושה ומערכת בלימה עם אופי פעולה לא מעורר ביטחון (בלמי תוף אנכרוניסטיים מאחור).

בשיוט בינעירוני ה-2008 היה הרועש ביותר עם רעשי רוח נוכחים ורעשי צמיגים דו-שימושיים (ומיותרים לחלוטין) בהם צויד רכב המבחן. הארונה שקט ממנו במעט ואילו הקפצ'ור התגלה כשקט מכולם.

סיכום

חשוב לציין כי בשונה מרכבי פנאי בקטגוריות אחרות (ותגי-מחיר גבוהים יותר), הדגמים הקטנים פחות משכנעים באיכות המוצר, ונחותים בבירור באיכות הנסיעה ממכוניות הסופר-מיני עליהן הם מבוססים, פועל יוצא של ניסיון למקסם את הרווח עבור היצרניות. הערך המוסף היחיד שהם מעניקים הוא בתוספת סנטימטרים לגובה וליטרים לתא המטען. עבור חלק גדל והולך של האוכלוסייה, כך מסתבר, המראה והגודל חשובים יותר מנוחות נסיעה, יכולת דינמית וצריכת דלק. עשו את החשבון בעצמכם.

ובכל זאת, במבחן ה"נפח לשקל" ו"מקסימום שימושיות למינימום גודל", פיז'ו 2008 כושל. הוא אכן נראה מצוין ועושה את הרושם הנדרש על הסביבה ומציע איכות נסיעה גבוהה כמו במבחן הקודם בו ניצח, אך כאן הוא נאלץ להכנע מול מתחרים מחודשים (רנו) וחדשים (ארונה) עם יתרון ברור עבור קהל היעד. שכן הוא צפוף מכולם בכל מובן, מציע ביצועים פושרים ותפעולו מסורבל.

 לקפצ'ור תא הנוסעים המרווח בחבורה, ביצועיו טובים, הוא נוח לנסיעה ובעל התנהגות כביש טובה. אך הוא לא יכול לנצח כאן עקב אבזור בטיחות צנוע באופן תמוה, ובעיקר בגלל הארונה ומחירו.

רכב הפנאי של סיאט רחוק מלהרשים מבחינת מראה ונחות בבירור ממתחריו הצרפתיים בכל הנוגע לנוחות נסיעה ועיצוב פנים. אך במבחן התועלת לשקל הוא פשוט חייב לנצח ולא רק בגלל שילוב מנוע-גיר הטוב ביותר, הביצועים הטובים במבחן והעובדה שהוא הכי חסכוני. שכן הוא העשיר ביותר - ובפער ניכר - במערכות בטיחות ומחירו נמוך משמעותית ממתחריו.

חדשות לפי תגיות

accidentsacuraadvertisingAIairbagairbagsalfa romeoamazonandroidappappleappsaston martinaudiAudi e-tronAutoMotorautonomous carautonomous carsautonomous vehicleautonomus carAutopilotavtoVAZawardsbatterybentleybicyclebikebikesbirdbmwBoschBuickbusesCadillacCaliforniaCanadacar marketcar sharingcar theftCarasso MotorsCarlos GhosncarpoolCESChampion MotorschevroletChicago Auto ShowchinaChryslerchrysler pacificacitroencitroen C4classic carconsumer reportscrash testcrash testscrossoverdaciaDacia DusterDaihatsuDaimlerDetroit Auto Showdieseldiesel scandaldieselgateDodgeDonald Trumpdrag racedriverless cardriving tipsDSducatieggedEICMAelectricElon Muskemission scandalEUeuropeevfcaferrarifiatfordFord F-150Ford FocusfranceFrankfurt Motor Showfuel economy scandalfunnygeargeelygenesisGeneva Motor ShowgermanygettGetTaxigmgooglegoogle mapsgreenhackersharley-davidsonhealthhondaHonda Civichow tohybridhydrogenhyperloopHyundaihyundai elantrahyundai i30Hyundai IoniqHyundai KonaHyundai Santa FeHyundai TucsonIIHSInfinitiinfotainmentintelIPOiranisisIsraeljaguarJaguar i-pacejapanjeepJeep WranglerJerusalemkawasakiKiakia ceedkia riokia sorentoKia SoulKia stingerkia stonicKobe SteelktmLA Auto ShowLadalamborghiniland roverlawsuitLeolexuslight railLimeLincolnlrtluxury carslyftmaseratimaybachmazdaMazda 3Mazda 6Mazda CX-5Mazda MiataMazda MX-5Mazda6mecedesmercedesMexicoMGMG ZSmicrosoftMilan Motorcycle ShowminiMitsubishimitsubishi ASXmitsubishi outlandermobileyemoovitmotorcyclemotorsportnavigationNew YorkNew York Auto ShowNHTSANIOnissanNissan Jukenissan leafNorwayNvidiaofoopelOpel Insigniapanasonicparis motor showparkingpeugeotpickuppolicePorschepsapublic transportQorosramrange roverratingsrecallrecallsrenaultroad accidentsroad safetyroadsRolls-Royceroyal enfieldrussiasafetysafety ratingsafety ratingssafety testsscandalscooterseatseat aronaSeat Ibizaself-driving carself-driving carsSEMASiemensskodaSkoda FabiaSkoda Octaviaskoda rapidSkoda ScalaSkoda SuperbSoftBanksolar energyspy shotspy shotsSsangYongstartupsstrikestudysubarusubaru ascentsubaru foresterSubaru Vizivsubaru XVsupercarssuvsuzukisuzuki jimnySwedentakatatarifftaxitechnologytel avivterrorismteslaTokyo Motor ShowtoptoyotaToyota Camrytoyota corollatoyota priustoyota rav4Toyota Yaristrade wartransporttrendstrucktruckstuninguberukUMIunion motorsUnited StatedUnited StatesususaViaVolkswagenvolvoVolvo v60Volvo XC40Volvo XC60vwVW Polowaymowazeyamahayandexаварииавтобусавтобусыавторемонтные мастерскиеавторынокавтострахованиеавтостраховкаАккоаренда автомобиляАфулаАшдодашкелонаэропортаэропорт Бен-ГурионАялонБАГАЦБат-ЯмбезопасностьБейтар-ИлитбензинБеэр-ШеваБней-Браквелосипедвелосипедистывелосипедыводительские праваГерцлияГиватаимгородской транспортгорючееДелек Моторсдизельдорогадорогидорожные камерыДТПЕвропажелезная дорогазабастовказаконодательствозаконыИерусалимИзраильимпортинфраструктураИранкамерыКарасо МоторсКармиэльКирьят-АтаКирьят-ГатКнессеткоррупциякредитыКфар-СабализингЛодмарафонМеирминистерство транспортаминтрансмотоциклнаводнениеналогиНегевНетанияобщественный транспортотзывотзывыпаркингпарковкаПДДперекрытияПетах-Тикваподержанные автоподержанные автомобилипожарполицияпочтаправительствопревышение скоростипробкипродажипроишествияРаанаРакевет ИзраэльРакевет ИсраэльРамат-ГанрейтингрейтингиреформаРеховотРишон ле-ЦионСАМЛАТскандалсоветыстатистикастрахованиестраховкасудсудебные решенияСШАтаксиТалькартарифыТверияТель АвивТель-Авивтерроризмтест на вождениетехнологиитехосмотртопливотранспорттрафикугонУправление регистрации автотранспортауход за автомобилемХадераХайфаХермонХолонЦАХАЛценаценыЧемпион МоторсШкодашоссешоссе АялонштрафштрафыЭгедЭйлатэкологияэлектроавтомобильэлектровелосипедэлектровелосипедыЯндексЯффоאאודיאגדאגף התנועהאגרת רישויאובראודיאוויסאוטובוסאוטובוסיםאוטוטקאופלאופל מוקהאופל קורסהאופנועאופנוע שטחאופנועיםאופנייםאופניים חשמלייםאיגוד יבואני הרכבאינטלאירופהאיתוראןאכיפהאלבראלון דאיאלפא רומיאואפליקציותארהאשראיבב.מ.וובטיחותבטיחות בדרכיםבטר פלייסביטוחביטוח חובהביטוח מקיףביטוח רכבבינה מלאכותיתבירדבנזיןבנימין נתניהובנק ישראלגג'יפג'יפוןג'ירו ד'איטליהג'נרל מוטורסגוגלגיוס הוןגניבות רכבגריטהדאצ'יהדאצ'יה דאסטרדודו גלגלידוד לובינסקידוחות חניהדוחות כספייםדוקאטידיזלדלקדלק מוטורסדלק רכבדןהאיחוד האירופיהוזלההונדההונדה סיוויקהטבות מסהמשרד להגנת הסביבההעלאת מחיריםהרכבת הקלההרפורמה בתחבורה הציבוריתהרשות הלאומיתהרשות הלאומית לבטיחות בדרכיםהשכרת רכבווייזוולווועדת הכלכלהזיהום אווירחברות ביטוחחדשות הרכבחולוןחוק ההסדריםחיפהחניהחניוניםחרדיםטויוטהטויוטה פריוסטויוטה קורולהטויוטה ראב4טכנולוגיהטלקארטסטטסלהיבואיבוא אישייבוא מקביליבוא רכביבואני רכביגואריד שנייהיד2יונדאייוניון מוטורסייבוא רכבימאההיפןיצרניות רכבירושליםישראלישראל כץכביש החוףכבישיםכלי רכבכלכלה שיתופיתכלמובילכריות אווירכרמיאלכרמליתללוי יצחקליסינגלקסוסמאזדהמבחן דרכיםמבחני ריסוקמבצעמבצעי רכבמבצעי רכב במיצובישימבצעי רכב בניסאןמבצעי רכב בסובארומבצעי רכב בסיאטמבצעי רכב בסיטרואןמבצעי רכב בסקודהמבצעי רכב בפיג'ומבצעי רכב ברנומבצעי רכב בשברולטמובילאיימוניותמוניות שירותמוניתמוסךמוסכיםמחירון רכבמחירי הדלקמחיריםמחקרמטרו מוטורמיכאל לוימיסוימיסוי ירוקמיצובישימיצובישי אאוטלנדרמכון התקניםמכון רישוימכוניותמכוניות היברידיותמכוניות חדשותמכוניות יוקרהמכוניות משומשותמכוניות קלאסיותמכונית אוטונומיתמכונית השנהמכונית חשמליתמכונית יוקרהמכונית משומשתמכונית משפחתיתמכונית שיתופיתמכירה פומביתמכירות כלי רכבמכרזמלחמת סחרממשלהמס הבלומס קנייהמסיםמסירות רכבמערכות בטיחותמצלמות מהירותמרצדסמשאיותמשה כחלוןמשטרהמשטרת התנועהמשטרת ישראלמשרד האוצרמשרד האנרגיה והמיםמשרד הביטחוןמשרד המשפטיםמשרד הרישוימשרד התחבורהנהגיםנהיגהניסאןניסאן מקסימהנסיעות שיתופיותנפטנתנתבנתיבי איילוןנתיבי ישראלסאנגיונגסובארוסובארו פורסטרסוזוקיסוזוקי ג'ימניסוזוקי ויטרהסולרסטארט אפסטטיסטיקהסיאטסיאט איביזהסיאט ארונהסיאט לאוןסיטרואןסיןסמלספורטספורט מוטוריסקודהסקודה אוקטביהסקודה סופרבסקודה קארוקסקודה קודיאקעעבירות תנועהעיריית תל אביבעליבאבאענף הרכבערדפולקסווגןפורדפורשהפיאטפיג'ופיג׳ופיז'ופיצוייםפקקי תנועהפקקיםצ'מפיון מוטורסצהציי רכבקורוסקורקינטקטנועקטנועיםקיהקיה נירוקיה סידקיה ספורטאז'קיה פיקנטוקנאביסקנוןקנסותקרוסאוברקריאה לתיקוןקרייזלרקרסו מוטורסראלירב קוריקולרישיון נהיגהרכברכב אוטונומירכב היברידירכב חדשרכב חשמלירכב ירוקרכב משומשרכב פנאירכב צמודרכב שטחרכבי יוקרהרכבי שטחרכבים משומשיםרכבתרכבת ישראלרכישת רכברמי אונגררנורנו זואירשויות מקומיותרשות ההגבלים העסקייםרשות המסיםרשות שדות התעופהשברולטשברולט ספארקשבתשווי שימוששוק הרכבשלמה SIXTשר התחבורהתתאונותתאונות דרכיםתאונת דרכיםתביעה ייצוגיתתגמולי ביטוחתחבורהתחבורה ציבוריתתחנות דלקתל אביבתל-אביבתעשיית הרכבתשתיותתשתיות תחבורהתשתית
מכור את הרכב שלך