+ פרסום מודעה חינם !
מודעות: לא נמכר - 1403, סה"כ - 14866

המכונית הישראלית שתמריא מהגג

28 ספטמבר 2018 - ynet

בעזרת מהנדסים יוצאי התעשיות הביטחוניות, ועם כסף שקיבל ממכירת החברה שהקים לג'נרל אלקטריק, יצא גיא קפלינסקי להתחרות באובר ובאיירבוס ולפתח את המכונית המעופפת הישראלית. בשנה הבאה היא כבר צפויה להמריא לאוויר

"היום אנחנו חיים בשני ממדים, אבל בדרך למהפכה של חיים בשלושה ממדים: לא לנסוע ולהתנייד רק על פני הקרקע, אלא להשתמש במכונית מעופפת שתאפשר לנו לנחות על גגות ובחניות של קומות גבוהות על בניינים. זה שינוי מתבקש לאור הצפיפות הגוברת בערים הגדולות ובעיות התנועה המחמירות". כך אומר גיא קפלינסקי, בראיון ראשון שבו הוא חושף את החברה החדשה שלו NFT (ר"ת New Future Transportation) המפתחת מכונית כזאת.

מכונית מעופפת היא כיום "הגביע הקדוש" של תעשיית הרכב והתעופה, המהפכה הבאה שמחכה אחרי המכונית החשמלית והאוטונומית. לפי הערכות של Research And Market, היקף שוק כלי התעופה המאוישים שמבוססים על מנועים חשמליים צפוי להגיע ל-7 מיליארד דולר ב-2028. גם אובר, איירבוס וחברות ענק נוספות עובדות על פרויקטים משלהן בתחום, בטכנולוגיות שונות, חלקן דומות לרחפנים גדולים, אחרות למטוסים קטנים.

הקונספט של קפלינסקי שונה: כלי תחבורה דו-שימושי אמיתי, שיכול לנוע באוויר וביבשה, בגודל של מכונית משפחתית, מציע מקום לשניים עד ארבעה נוסעים, בעל הנעה חשמלית ומערכת אוטונומית לנהיגה ולתעופה. מדובר בכלי שלא יזדקק לחניה מיוחדת או למשטח נחיתה ייחודי, ויאפשר להגיע מהבית לעבודה במהירות. מחיר הרכישה יהיה מעט יותר גבוה ממכונית משפחתית.

לפני NFT הקים קפלינסקי ב-2013 את IQP, שפיתחה פלטפורמה המאפשרת לחברות תעשייתיות לפתח יישומי אינטרנט תעשייתי בלי להזדקק לכתיבת קוד. את החברה הקים ביפן ביחד עם רעייתו מאקי, ובשנה שעברה מכר אותה לג'נרל אלקטריק, תמורת כ-40 מיליון דולר.

בימים אלה יוצאת החברה לסבב גיוס של 15 מיליון דולר, כאשר התוכנית היא להציג אב-טיפוס ראשון שידגים את האווירודינמיות של כלי התחבורה, מערכת ההנעה והמערכת האוטונומית, בשנה הבאה, במטרה להגיע לייצור סדרתי במהלך 2021־2022. "ביפן עבדתי הרבה מול תעשיית הרכב המקומית", אומר קפלינסקי. "המחשבה לפנות לכיוון של מכונית מעופפת נכנסה כבר אז, אבל עוד היינו עסוקים בחברה הקודמת. אחרי שעברנו לקליפורניה ומכרנו את החברה, הגיע הזמן לפתח את הרעיון".

אתה מתחרה בחברות ענק, עם הרבה ניסיון תעופתי ותקציבים גדולים. מה אתה יודע שהן לא?
"חברות רבות בשוק מפתחות מוצר שמכונה מכונית מעופפת, אבל אינו אלא רחפן גדול, עם 8 עד 18 מנועים חשמליים. אנחנו עובדים על מוצר שונה, שבאמת יהיה מכונית מעופפת, יוכל לנסוע בכביש, לטוס באוויר ולמצוא חניה סטנדרטית בסוף המסע. היתרון שלנו הוא מהנדסים ישראלים שחושבים מחוץ לקופסה, השילוב בין מהנדסים ישראלים ויפנים, ופיתוחים ייחודיים בתחומי האווירודינמיקה, השליטה והשילוב בין רכב לתעופה". 

קפלינסקי, קרוב משפחה של סגן הרמטכ"ל לשעבר ומנכ"ל בטר פלייס לשעבר, משה קפלינסקי, גייס למיזם מהנדסים יוצאי התעשייה האווירית ואלביט, לצד בוגרי מינהל התעופה האמריקאי (ה-FAA) וסטודנטים מסטנפורד ומאוניברסיטאות עילית נוספות. החברה פועלת במאונטיין ויו בעמק הסיליקון, ובשבועות הקרובים תחנוך משרד בנתניה.

קפלינסקי: "אנחנו חברה ישראלית שהמטה שלה בארה"ב, המשלבת בין אנשים צעירים לבין ותיקים עם ניסיון של 45 שנה בתעופה. אתה חייב מישהו שכבר רץ את המרתון הזה פעם אם אתה רוצה לנצח". כרגע מגייסים בחברה עובדים בתחומי הנדסת מבנה, בקרת טיסה ועיצוב.

קפלינסקי מסרב לחשוף עדיין את התצורה המלאה של הרכב שבונה NFT, אבל אומר שהמאמץ מושקע ביצירת כלי רכב מעופף שיהיה נגיש ככל האפשר במחירו ולא צעצוע לעשירים. "אנחנו בונים טויוטה קורולה, לא פרארי. כלי שיונע במדחפים, יהיה היברידי ובהמשך חשמלי לגמרי. המטרה היא לבנות כלי שיאפשר למשתמשים לעבור 200 ק"מ בתוך כרך גדול בפחות משעה, מדלת לדלת. זאת לא תהיה מונית אווירית, כמו שחלק מהחברות האחרות מתכננות, אלא כלי לשימוש פרטי".

כדי להתגבר על הצורך ברישיון טיסה מתכננים בחברה כלי שיוכל לטוס טיסה אוטונומית מלאה, כאשר המשתמש יצטרך רק להגדיר לו לאן לטוס. "הוא יצטרך רק ללחוץ על כפתור, והרכב יוביל אותו. רשויות התעופה כבר נותנות למטוסים ללא טייס אישור לטיסה אוטונומית בנתיבי טיסה אזרחיים, אם כי טרם אישרו זאת לכלי מאויש. חברות גדולות כבר עובדות על מערכת שליטה למכוניות מעופפות, עבור התנועה האווירית החדשה".

בינתיים בונה קפלינסקי גם מערך ספקים עתידי: "יש לנו שותף אסטרטגי, ספק בכיר אירופי מתעשיית הרכב, ואנחנו נמצאים בתהליכי חתימה גם עם ספקים

יפנים. גם שם מבינים שמכונית מעופפת זה משהו שהולך לקרות ורוצים להיות חלק מהתחום החדש הזה. אנחנו רוצים לשלב ספקים מתעשיית הרכב, כי שם מתמחים בייצור רכיבים שיהיו גם איכותיים וגם כמה שפחות יקרים. לכן נעשה שימוש ברכיבים 'מהמדף'. הייצור הסדרתי יתבצע באמצעות יצרן רכב קיים, ואנחנו כבר נמצאים בשיחות עם כמה יצרנים כאלה".

חדשות לפי תגיות

accidentsacuraadvertisingAIairbagairbagsalfa romeoamazonandroidappappleappsaston martinaudiAutoMotorautonomous carautonomus carAutopilotavtoVAZbatterybentleybicyclebikebikesbmwBoschBuickbusesCadillacCaliforniaCanadacar marketcar sharingcar theftCarasso MotorscarpoolCESChampion MotorschevroletChicago Auto ShowchinaChryslerchrysler pacificacitroencitroen C4classic carconsumer reportscrash testcrash testscrossoverdaciaDacia DusterDaihatsuDaimlerDetroit Auto Showdieseldiesel scandaldieselgateDodgeDonald Trumpdrag racedriverless cardriving tipsDSducatieggedelectricElon Muskemission scandalEUeuropeevfcaferrarifiatfordfranceFrankfurt Motor Showfuel economy scandalfunnygeargeelygenesisGeneva Motor ShowgermanygettGetTaxigmgooglegoogle mapsgreenhackersharley-davidsonhealthhondaHonda Civichow tohybridhydrogenhyperloopHyundaihyundai elantrahyundai i30Hyundai IoniqHyundai KonaIIHSInfinitiinfotainmentinteliranisisIsraeljaguarjapanjeepJeep WranglerJerusalemkawasakiKiakia riokia sorentoKia SoulKia stingerkia stonicKobe SteelktmLA Auto ShowLadalamborghiniland roverlawsuitlexusLincolnlrtluxury carslyftmaseratimaybachmazdaMazda 6Mazda CX-5Mazda MiataMazda6mecedesmercedesMexicoMGMG ZSmicrosoftminiMitsubishimitsubishi ASXmobileyemotorcyclemotorsportnavigationNew York Auto ShowNHTSANIOnissanNissan Jukenissan leafNvidiaofoopelOpel Insigniapanasonicparis motor showparkingpeugeotpickuppolicePorschepsapublic transportQorosramrange roverratingsrecallrecallsrenaultroad accidentsroad safetyroadsRolls-Roycerussiasafetysafety ratingsafety ratingssafety testsscandalscooterseatseat aronaSeat Ibizaself-driving carself-driving carsSEMASiemensskodaSkoda Fabiaskoda rapidSoftBanksolar energyspy shotspy shotsSsangYongstrikestudysubarusubaru ascentsubaru forestersubaru XVsupercarssuvsuzukiSwedentakatatarifftaxitechnologyterrorismteslaTokyo Motor ShowtoptoyotaToyota Camrytoyota priustrade wartransporttrendstrucktruckstuninguberukUMIunion motorsUnited StatesususaVolkswagenvolvoVolvo XC40vwVW Polowaymowazeyamahaаварииавтобусавтобусыавторемонтные мастерскиеавторынокавтострахованиеавтостраховкаАккоаренда автомобиляАфулаАшдодашкелонаэропортаэропорт Бен-ГурионАялонБАГАЦБат-ЯмбезопасностьБейтар-ИлитбензинБеэр-ШеваБней-Браквелосипедвелосипедистывелосипедыводительские праваГерцлияГиватаимгородской транспортгорючееДелек Моторсдорогадорогидорожные камерыДТПЕвропажелезная дорогазабастовказаконодательствозаконыИерусалимИзраильимпортинфраструктуракамерыКарасо МоторсКармиэльКирьят-АтаКирьят-ГатКнессеткоррупциякредитыКфар-СабализингЛодмарафонМеирминистерство транспортаминтрансмотоциклнаводнениеналогиНегевНетанияобщественный транспортотзывотзывыпаркингпарковкаПДДперекрытияПетах-Тикваподержанные автоподержанные автомобилипожарполицияпочтаправительствопревышение скоростипробкипродажипроишествияРаанаРакевет ИзраэльРакевет ИсраэльРамат-ГанрейтингрейтингиРеховотРишон ле-ЦионСАМЛАТскандалсоветыстатистикастрахованиестраховкасудебные решенияСШАтаксиТалькартарифыТверияТель АвивТель-Авивтерроризмтест на вождениетехнологиитехосмотртопливотранспорттрафикугонУправление регистрации автотранспортауход за автомобилемХадераХайфаХермонХолонЦАХАЛценаценыЧемпион МоторсШкодашоссешоссе АялонштрафштрафыЭгедЭйлатэкологияэлектроавтомобильэлектровелосипедэлектровелосипедыאאודיאגדאגף התנועהאגרת רישויאובראודיאוויסאוטובוסאוטובוסיםאוטוטקאופלאופל מוקהאופנועאופנוע שטחאופנועיםאופנייםאופניים חשמלייםאיגוד יבואני הרכבאינטלאכיפהאלבראלון דאיאלפא רומיאואפליקציותארהאשראיבב.מ.וובטיחותבטיחות בדרכיםבטר פלייסביטוחביטוח חובהביטוח מקיףביטוח רכבבינה מלאכותיתבנזיןבנימין נתניהובנק ישראלגג'יפג'ירו ד'איטליהג'נרל מוטורסגוגלגיוס הוןגניבות רכבדאצ'יהדאצ'יה דאסטרדודו גלגלידוד לובינסקידוחות חניהדוחות כספייםדוקאטידיזלדלקדלק מוטורסדלק רכבדןהונדההונדה סיוויקהטבות מסהמשרד להגנת הסביבההעלאת מחיריםהרכבת הקלההרפורמה בתחבורה הציבוריתהרשות הלאומיתהרשות הלאומית לבטיחות בדרכיםהשכרת רכבווייזוולווועדת הכלכלהזיהום אווירחברות ביטוחחדשות הרכבחולוןחוק ההסדריםחיפהחניהחרדיםטויוטהטויוטה פריוסטויוטה קורולהטכנולוגיהטלקארטסטטסלהיבואיבוא מקביליבוא רכביבואני רכביגואריד שנייהיד2יונדאייוניון מוטורסייבוא רכבימאההיפןיצרניות רכבירושליםישראלישראל כץכביש החוףכבישיםכלי רכבכלכלה שיתופיתכלמובילכרמיאלכרמליתלליסינגלקסוסמאזדהמבחן דרכיםמבחני ריסוקמבצעמבצעי רכבמבצעי רכב במיצובישימבצעי רכב בסובארומבצעי רכב בסיאטמבצעי רכב בסיטרואןמבצעי רכב בסקודהמבצעי רכב ברנומובילאיימוניותמוניתמוסךמוסכיםמחירון רכבמחירי הדלקמחיריםמחקרמטרו מוטורמיכאל לוימיסוימיסוי ירוקמיצובישימיצובישי אאוטלנדרמכון התקניםמכון רישוימכוניותמכוניות היברידיותמכוניות חדשותמכוניות יוקרהמכוניות משומשותמכוניות קלאסיותמכונית אוטונומיתמכונית חשמליתמכונית יוקרהמכונית משומשתמכונית משפחתיתמכונית שיתופיתמכירה פומביתמכירות כלי רכבמכרזמלחמת סחרממשלהמס קנייהמסיםמסירות רכבמערכות בטיחותמצלמות מהירותמרצדסמשאיותמשה כחלוןמשטרהמשטרת התנועהמשטרת ישראלמשרד האוצרמשרד האנרגיה והמיםמשרד הביטחוןמשרד הרישוימשרד התחבורהנהגיםנהיגהניסאןנסיעות שיתופיותנתנתבנתיבי איילוןנתיבי ישראלסאנגיונגסובארוסובארו פורסטרסוזוקיסוזוקי ויטרהסולרסטארט אפסטטיסטיקהסיאטסיאט איביזהסיאט ארונהסיאט לאוןסיטרואןסיןסמלספורטספורט מוטוריסקודהסקודה אוקטביהסקודה סופרבסקודה קארוקסקודה קודיאקעעבירות תנועהעיריית תל אביבעליבאבאענף הרכבערדפולקסווגןפורדפורשהפיאטפיג'ופיז'ופיצוייםפקקי תנועהפקקיםצ'מפיון מוטורסצהציי רכבקורוסקורקינטקטנועקטנועיםקיהקיה ספורטאז'קיה פיקנטוקנוןקנסותקרוסאוברקריאה לתיקוןקרייזלרקרסו מוטורסראליריקולרישיון נהיגהרכברכב אוטונומירכב היברידירכב חדשרכב חשמלירכב משומשרכב פנאירכב צמודרכב שטחרכבי יוקרהרכבי שטחרכבים משומשיםרכבתרכבת ישראלרכישת רכברמי אונגררנורשות ההגבלים העסקייםרשות המסיםרשות שדות התעופהשברולטשוק הרכבשלמה SIXTתתאונות דרכיםתאונת דרכיםתביעה ייצוגיתתגמולי ביטוחתחבורהתחבורה ציבוריתתחנות דלקתל אביבתל-אביבתעשיית הרכבתשתיות תחבורה
מכור את הרכב שלך