+ פרסום מודעה חינם !
מודעות: לא נמכר - 1570, סה"כ - 17837

המטרה: הוזלת ביטוח דו-גלגלי בתמורה להקטנת הפיצוי

7 יוני 2018 - ynet

המטרה: הוזלת ביטוח דו-גלגלי בתמורה להקטנת הפיצוי

ועדה חדשה תגבש מתווה לביטוח חובה "רזה" וזול יותר לרוכבי אופנועים וקטנועים, כדי להתגבר על תופעת הרכיבה ללא ביטוח. הבעיה: במקרה של נכות או אובדן כושר עבודה סכומי הפיצוי יהיו נמוכים

מתחילים לעבוד על ביטוח חובה מוזל לאופנוענים: ועדה חדשה שבה חברים נציגים ממשרדי האוצר והמשפטים תגבש בחודשים הקרובים מתווה לביטוח חובה "רזה" לרוכבי אופנועים וקטנועים. זאת במטרה להקל על הרוכבים הנאלצים כיום לשלם תעריפים גבוהים, אשר הביאו - לפי דו"ח מבקר המדינה - לכך שרק 50% מהם רוכבים עם ביטוח חובה תקף.

להוזלה זו יהיה מחיר: ל"ממון" נודע כי חברי הוועדה יבחנו דרכים להפחתת הפיצויים שיקבלו הרוכבים במקרה של נכות ושל אובדן כושר עבודה, כך

שהחיסכון בעלויות יגולגל לכיסי הרוכבים. כיום משלם רוכב בן 20, עם רישיון A2 הבסיסי (קטנועים ואופנועים בנפח 125 סמ"ק) יותר מ-4,000 שקלים ביטוח חובה לשנה, בזמן שכלי חדש עולה בין 10,000 ל־15 אלף שקל, ומחירו של כלי משומש יכול להיות שווה לעלות הביטוח השנתי.

היחס בין עלות כלי דו-גלגלי לעלות ביטוחו על-פי חוק גבוה פי כמה מהמקובל בביטוח מכוניות. לכן תנסה הוועדה להגיע למתווה שיבטיח הוזלה משמעותית, כך שמחיר ביטוח חובה בסיסי לרוכב קטנוע יעמוד על כ-2,000 שקלים לשנה. הכוונה היא להמשיך ולהציע במקביל ביטוח חובה "מלא" ויקר.

חברי הוועדה יצטרכו להתמודד עם חוסר השוויון שייווצר בין משתמשי הכביש השונים: מצב שבו ייפגעו בתאונה נהג ורוכב, שכיום נהנים מביטוח זהה בהיקפו ובפיצויים שיקבלו. בעתיד, גם במקרה של פגיעה זהה, הנהג יקבל פיצוי מלא על הנכות שנגרמה לו, פנסיה ועוד, ואילו הרוכב יקבל סכומים נמוכים משמעותית.

יותר סבסוד

עד שיוצע הביטוח החדש, אישרה השבוע ועדת הרפורמות בכנסת לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להגדלת הסבסוד של ביטוח הרוכבים בידי ביטוח הנהגים, תיקון לחוק שיזמו חברי הכנסת מיקי זוהר (הליכוד), איתן כבל (המחנה הציוני) ויצחק וקנין (ש"ס) ושזכה לתמיכת שר האוצר משה כחלון. התיקון נועד למנוע את עליית פרמיית ביטוח החובה לכלי רכב דו-גלגליים בעקבות מסקנות ועדת וינוגרד, שקבעה שינויים בריבית ההיוון ולפיה מחושבים הפיצויים לרוכבים פצועים ולפיה יש לייקר את התעריפים הגבוהים גם כיום ב-20% נוספים. 

הצעת החוק המקורית ביקשה להעלות את שיעור העמסת עלויות הסיכון לרוכבים על ביטוח הנהגים מעד 6.5% כיום ל-11%, ובכך אף להוזיל את התעריפים. אולם באוצר הגיעו עם חברות הביטוח ועם הכנסת להסכמה על העלאה בשיעור נמוך יותר, לעד 8.5%. עם זאת, מדובר בהעלאה מוגבלת בזמן, לשנתיים בלבד, שאחריה יירד ב-2020 שיעור ההעמסה ל-8%. ההעמסה נולדה לאחר שמחקרים הראו כי מרבית התאונות בין מכוניות לדו-גלגלי נגרמות באשמת הנהגים.

"מטרת החוק להעלות את שיעור המבוטחים בקרב רוכבי האופנועים. אני מבקשת ממשרדי הממשלה להאיץ את העבודה כדי למצוא פתרון ארוך טווח להוזלת הביטוחים, כך שרוכבים לא יסתכנו בנסיעה ללא ביטוח", הסבירה יו"ר ועדת הרפורמות, ח"כ רחל עזריה (כולנו). 

"שימוש נמוך"

ח"כ מיקי זוהר הדגיש כי הרעת התנאים ברכב ארבע-גלגלי שולית לעומת ההטבה של רוכבי האופנועים. לדבריו, תנאי האוצר אינם מספיק טובים והם צריכים לעמוד על 7%־9% כדי לעודד נסיעה בדו-גלגלי הן מבחינת הפחתת הפקקים והן מבחינת הפחתת זיהום האוויר. 

משרד התחבורה לא שלח נציג לדיון, ונכון לעכשיו לא אמור להיות שותף לוועדה שתגבש את ביטוח החובה המוזל, למרות תמיכתו המוצהרת של שר התחבורה ישראל כץ בקידום השימוש ברכב דו-גלגלי.

"באירופה, באיטליה, יוון וספרד, אחוז המשתמשים בדו־גלגלי הוא 12%־17%, ובישראל רק כ־2%־3%. סביר להניח שהשימוש הנמוך הוא גם בגלל עלות הביטוח הגבוהה, בעוד התרומה של השימוש ברכב הדו-גלגלי למשק רבה מאוד", אמר קובי סודאי, נציג איגוד לשכות המסחר. אסף מיכאלי, נציג האוצר, הביע דאגה מהכמות הגדולה של הרוכבים ללא ביטוח חובה, אך הציע לאפשר להם בטווח הארוך פוליסה מוזלת.

חדשות לפי תגיות

accidentsacuraadvertisingAIairbagairbagsalfa romeoamazonandroidandroid autoappappleApple Carplayappsaston martinaudiAudi e-tronAustraliaAutoMotorautonomous carautonomous carsautonomous vehicleautonomus carAutopilotavtoVAZawardsbatterybentleybicyclebikebikesbirdbmwBoschBuickbusesCadillacCaliforniaCanadacar marketcar sharingcar theftCarasso MotorsCarlos GhosncarpoolCESChampion MotorschevroletChicago Auto ShowchinaChryslerchrysler pacificacitroencitroen C4classic carconsumer reportscrash testcrash testscrossoverdaciaDacia DusterDaihatsuDaimlerDetroit Auto Showdieseldiesel scandaldieselgateDodgeDonald Trumpdrag racedriverless cardriving tipsDSducatieggedEICMAelectricElon Muskemission scandalEUeuropeevfcaferrarifiatfordFord F-150Ford FocusfranceFrankfurt Motor Showfuel economy scandalfunnygeargeelygenesisGeneva Motor ShowgermanygettGetTaxigmgooglegoogle mapsgreenhackersharley-davidsonhealthhondaHonda Civichow tohybridhydrogenhyperloopHyundaihyundai elantrahyundai i30Hyundai IoniqHyundai KonaHyundai Santa FeHyundai TucsonIIHSInfinitiinfotainmentintelIPOiranisisIsraeljaguarJaguar i-pacejapanjeepJeep WranglerJerusalemkawasakiKiakia ceedkia riokia sorentoKia Soulkia sportageKia stingerkia stonicKobe SteelktmLA Auto ShowLadalamborghiniland roverlawsuitLeolexuslight railLimeLincolnlrtluxury carslyftmaseratimaybachmazdaMazda 3Mazda 6Mazda CX-5Mazda MiataMazda MX-5Mazda6mecedesmercedesMexicoMGMG ZSmicrosoftMilan Motorcycle ShowminiMitsubishimitsubishi ASXmitsubishi outlandermobileyemoovitmotorcyclemotorsportnavigationNew YorkNew York Auto ShowNHTSANIOnissanNissan Jukenissan leafNorwayNvidiaofoopelOpel Insigniapanasonicparis motor showparkingpeugeotPeugeot 508pickuppolicePorschepsapublic transportQorosramrange roverratingsrecallrecallsrenaultroad accidentsroad safetyroadsRolls-Royceroyal enfieldrussiasafetysafety ratingsafety ratingssafety testsscandalscooterseatseat aronaSeat Ibizaself-driving carself-driving carsSEMASiemensskodaSkoda FabiaSkoda Octaviaskoda rapidSkoda ScalaSkoda SuperbSoftBanksolar energyspy shotspy shotsSsangYongstartupsstrikestudysubarusubaru ascentSubaru BRZsubaru foresterSubaru Vizivsubaru XVsupercarssuvsuzukisuzuki jimnySwedentakatatarifftaxitechnologytel avivterrorismteslaTokyo Motor ShowtoptoyotaToyota Camrytoyota corollatoyota priustoyota rav4Toyota Yaristrade wartransporttrendstriumphtrucktruckstuninguberukUMIunion motorsUnited StatedUnited StatesususaViaVolkswagenvolvoVolvo v60Volvo XC40Volvo XC60vwVW Polowaymowazeyamahayandexаварииавтобусавтобусыавторемонтные мастерскиеавторынокавтострахованиеавтостраховкаАккоаренда автомобиляАфулаАшдодашкелонаэропортаэропорт Бен-ГурионАялонБАГАЦБат-ЯмбезопасностьБейтар-ИлитбензинБеэр-ШеваБней-Браквелосипедвелосипедистывелосипедыводительские праваГерцлияГиватаимгородской транспортгорючееДелек Моторсдизельдорогадорогидорожные камерыДТПЕвропажелезная дорогазабастовказаконодательствозаконыИерусалимИзраильимпортинфраструктураИранИсраэль КацкамерыКарасо МоторсКармиэльКирьят-АтаКирьят-ГатКнессеткоррупциякредитыКфар-СабализингЛодмарафонМеирминистерство транспортаминтрансмотоциклнаводнениеНалогналогиНегевНетанияобщественный транспортотзывотзывыпаркингпарковкаПДДперекрытияПетах-Тикваплатные дорогиподержанные автоподержанные автомобилипожарполицияпочтаправительствопревышение скоростипробкипродажипроишествияРаанаРакевет ИзраэльРакевет ИсраэльРамат-ГанрейтингрейтингиреформаРеховотРишон ле-ЦионСАМЛАТскандалсоветыстатистикастрахованиестраховкасудсудебные решенияСШАтаксиТалькартарифыТверияТель АвивТель-Авивтерроризмтест на вождениетехнологиитехосмотртопливотранспорттрафикугонУправление регистрации автотранспортауход за автомобилемХадераХайфаХермонХолонЦАХАЛценаценыЧемпион МоторсШкодашоссешоссе АялонштрафштрафыЭгедЭйлатэкологияэлектроавтомобильэлектровелосипедэлектровелосипедыЯндексЯффоאאודיאגדאגף התנועהאגרת רישויאובראודיאוויסאוטובוסאוטובוסיםאוטוטקאופלאופל אינסיגניהאופל מוקהאופל קורסהאופנועאופנוע שטחאופנועיםאופנייםאופניים חשמלייםאופניים שיתופייםאיגוד יבואני הרכבאינטלאירופהאיתוראןאכיפהאלבראלון דאיאלפא רומיאואפליקציותארהאשראיבב.מ.וובטיחותבטיחות בדרכיםבטר פלייסביטוחביטוח חובהביטוח מקיףביטוח רכבבינה מלאכותיתבירדבנזיןבנימין נתניהובנק ישראלגג'יפג'יפוןג'ירו ד'איטליהג'נרל מוטורסגוגלגיוס הוןגניבות רכבגריטהדאצ'יהדאצ'יה דאסטרדודו גלגלידוד לובינסקידוחות חניהדוחות כספייםדוקאטידיזלדלקדלק מוטורסדלק רכבדןהאיחוד האירופיהוזלההונדההונדה סיוויקהטבות מסהלוואותהמס הירוקהמשרד להגנת הסביבההעלאת מחיריםהרכבת הקלההרפורמה בתחבורה הציבוריתהרשות הלאומיתהרשות הלאומית לבטיחות בדרכיםהשכרת רכבווייזוולווועדת הכלכלהזיהום אווירחברות ביטוחחדשות הרכבחולוןחוק ההסדריםחיפהחניהחניוניםחרדיםטויוטהטויוטה פריוסטויוטה קורולהטויוטה ראב4טכנולוגיהטלקארטסטטסלהיבואיבוא אישייבוא מקביליבוא רכביבואני רכביגואריד שנייהיד2יונדאייונדאי טוסוןיוניון מוטורסייבוא רכבימאההיפןיצרניות רכבירושליםישראלישראל כץכביש החוףכבישיםכלי רכבכלכלה שיתופיתכלמובילכריות אווירכרמיאלכרמליתללובינסקילוי יצחקליסינגלקסוסמאזדהמבחן דרכיםמבחני ריסוקמבצעמבצעי רכבמבצעי רכב במיצובישימבצעי רכב בניסאןמבצעי רכב בסובארומבצעי רכב בסיאטמבצעי רכב בסיטרואןמבצעי רכב בסקודהמבצעי רכב בפיג'ומבצעי רכב ברנומבצעי רכב בשברולטמובילאיימוניותמוניות שירותמוניתמוסךמוסכיםמחירון רכבמחירי הדלקמחיריםמחקרמטרו מוטורמיכאל לוימיסוימיסוי ירוקמיצובישימיצובישי אאוטלנדרמכון התקניםמכון רישוימכוניותמכוניות היברידיותמכוניות חדשותמכוניות יוקרהמכוניות משומשותמכוניות קלאסיותמכונית אוטונומיתמכונית השנהמכונית חשמליתמכונית יוקרהמכונית משומשתמכונית משפחתיתמכונית שיתופיתמכירה פומביתמכירות כלי רכבמכרזמלחמת סחרממשלהמס הבלומס קנייהמסיםמסירות רכבמערכות בטיחותמצלמות מהירותמרצדסמשאיותמשה כחלוןמשטרהמשטרת התנועהמשטרת ישראלמשרד האוצרמשרד האנרגיה והמיםמשרד הביטחוןמשרד המשפטיםמשרד הרישוימשרד התחבורהנהגיםנהיגהניסאןניסאן מקסימהניסאן קשקאינסיעות שיתופיותנפטנתנתבנתיבי איילוןנתיבי ישראלסאנגיונגסובארוסובארו פורסטרסוזוקיסוזוקי ג'ימניסוזוקי ויטרהסולרסטארט אפסטטיסטיקהסיאטסיאט איביזהסיאט ארונהסיאט לאוןסיטרואןסיןסמלספורטספורט מוטוריסקודהסקודה אוקטביהסקודה סופרבסקודה פאביהסקודה קארוקסקודה קודיאקעעבירות תנועהעיריית תל אביבעליבאבאענף הרכבערדפולקסווגןפולקסווגן פולופורדפורשהפיאטפיג'ופיג׳ופיז'ופיצוייםפנגופסחפקקי תנועהפקקיםצ'מפיון מוטורסצהציי רכבק.ט.מקאדילקקורוסקורקינטקורקינט חשמליקטנועקטנועיםקיהקיה נירוקיה סידקיה ספורטאז'קיה פיקנטוקיה ריוקנאביסקנוןקנסותקרוסאוברקריאה לתיקוןקרייזלרקרסו מוטורסראלירב קוריקולרישיון נהיגהרכברכב אוטונומירכב היברידירכב חדשרכב חשמלירכב ירוקרכב משומשרכב פנאירכב צמודרכב שטחרכבי יוקרהרכבי שטחרכבים משומשיםרכבתרכבת ישראלרכישת רכברמי אונגררנורנו זואירנו קדג'אררנו קליאורנו קפצ'וררשויות מקומיותרשות ההגבלים העסקייםרשות המסיםרשות שדות התעופהשברולטשברולט אקווינוקסשברולט ספארקשבתשווי שימוששוק הרכבשלמה SIXTשר התחבורהתתאונותתאונות דרכיםתאונת דרכיםתביעה ייצוגיתתגמולי ביטוחתחבורהתחבורה ציבוריתתחנות דלקתל אביבתל אופןתל-אביבתל-אופןתעשיית הרכבתשתיותתשתיות תחבורהתשתית
מכור את הרכב שלך