20,408 רכבים חדשים נמסרו בחודש אפריל האחרון, ירידה של כ-19% לעומת אפריל אשתקד.
לפי דו"ח רישוי מסירות של איגוד יבואני הרכב בישראל שהתפרסם היום (ג') נמסרו בשליש הראשון של 2022 סך של 110,897 רכבים חדשים, מדובר בירידה של 11.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. החודש אפריל האחרון נמסרו 20,408 רכבים חדשים זאת לעומת 25,105 באפריל אשתקד, הפרש שבחלקו נובע מחופשת חג הפסח שהשנה הייתה באמצע אפריל ואשתקד בסוף מרץ.
מנתוני המסירות ברור כי יש מותגים שלא סובלים מקשיי אספקה מיוחדים ויש שהתרסקו השנה כמו המותגים של קבוצת פולקסווגן שהיא אחת הנפגעות העיקריות מהמלחמה באוקראינה, זו הסיבה לדוגמה שסקודה רשמה ירידה חדה של 51% במסירות, סיאט רשמה ירידה של 68% במסירות ואודי רשמה ירידה של 30%. דווקא חברת האם פולקסווגן רמה ירידה זניחה של 1% אך זאת כי מסירות המותג גם כך לא גבוהות במיוחד עם כ-1,450 רכבים.
כפי שאמרנו מוקדם יותר השנה, זו שנה בה זמינות האספקה מעלה או מורידה מותגים ומי שהרוויחה מכך זו מאזדה שקופצת למקום הרביעי בטבלה עם מסירות של 7,068 רכבים חדשים. ראשות הטבלה נותרה ללא שינוי עם יונדאי במקום הראשון המסורתי בזכות מסירות של 21,704 רכבים חדשים, עלייה של 10.1%, טויוטה במקום השני עם מסירות של 17,272 רכבים, עלייה של 4.1% וקיה שבמקום השלישי עם מסירות של 15620 רכבים, עלייה של 6.2%. מיצבישי אוחזת במקום הרביעי בזכות מסירות של 5,386 רכבים אך עבור המותג מדובר בירידה חדשה של 22.3%. גם מותגי היוקרה המובילים נהנים מזמינות אספקה טובה יחסית ולכן אנחנו פוגשים את מרצדס במקום העשירי בטבלה (2380) ואת ב.מ.וו במקום הרביעי (1761).
מסירות רכב חדש בישראל - אפריל 2022 | |||||
יצרן | 1-4.2022 מסירות | 1-4.2021 מסירות | שינוי ב-% | ||
---|---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 21704 | 19717 | 10.1% | |
2 | טויוטה | 17272 | 16597 | 4.1% | |
3 | קיה | 15620 | 14715 | 2.0% | |
4 | מאזדה | 7068 | 6887 | 2.6% | |
5 | מיצובישי | 5386 | 6933 | -22.3% | |
6 | סקודה | 5327 | 10936 | -51.3% | |
7 | סיטרואן | 3317 | 3075 | 7.9% | |
8 | פיג'ו | 3307 | 3547 | -6.8% | |
9 | סוזוקי | 3206 | 3620 | -11.4% | |
10 | מרצדס | 2380 | 2124 | 12.1% | |
11 | ניסאן | 1930 | 4183 | -53.9% | |
12 | סיאט | 1858 | 5732 | -67.6% | |
13 | MG | 1822 | 1039 | 75.4% | |
14 | ב.מ.וו | 1761 | 1817 | -3.1% | |
15 | סובארו | 1692 | 2745 | -38.4% | |
16 | שברולט | 1502 | 4523 | -66.8% | |
17 | אודי | 1478 | 2101 | -29.7% | |
18 | טסלה | 1454 | 230 | 532.2% | |
19 | פולקסווגן | 1443 | 1459 | -1.1% | |
20 | ג'ילי | 1119 | 1 | ||
21 | אופל | 1019 | 832 | 22.5% | |
22 | איסוזו | 921 | 508 | 81.3% | |
23 | ג'יפ | 905 | 1171 | -22.7% | |
24 | לקסוס | 866 | 850 | 1.9% | |
25 | רנו | 842 | 3881 | -78.3% | |
26 | פורד | 765 | 1051 | -27.2% | |
27 | דאצ'יה | 714 | 838 | -14.8% | |
28 | קופרה | 684 | 214 | 219.6% | |
29 | וולוו | 683 | 1085 | -37.1% | |
30 | סרס | 379 | 5 | 7480.0% | |
31 | ג'נסיס | 303 | 59 | 413.6% | |
32 | פיאט | 237 | 317 | -25.2% | |
33 | סאנגיונג | 235 | 73 | 221.9% | |
34 | קאדילק | 233 | 367 | -36.5% | |
35 | מיני | 202 | 222 | -9.0% | |
36 | איווייז | 194 | 20 | 870.0% | |
37 | לנד רובר | 165 | 318 | -48.1% | |
38 | הונדה | 156 | 1169 | -86.7% | |
39 | אלפא רומיאו | 125 | 274 | -54.4% | |
40 | פורשה | 111 | 107 | 3.7% | |
41 | מקסוס | 106 | 15 | 606.7% | |
42 | סקייוול | 99 | 0 | ||
43 | DS | 71 | 84 | -15.5% | |
44 | אבארט | 42 | 19 | 121.1% | |
45 | JAC | 36 | 3 | 1100.0% | |
46 | אינפיניטי | 35 | 31 | 12.9% | |
47 | מזראטי | 32 | 28 | 14.3% | |
48 | יגואר | 25 | 35 | -28.6% | |
49 | LEVC | 21 | 0 | ||
50 | בנטלי | 11 | 9 | 22.2% | |
51 | הונגצ'י | 8 | 0 | ||
52 | פרארי | 8 | 9 | -11.1% | |
53 | קרייזלר | 7 | 28 | -75.0% | |
54 | אסטון מרטין | 7 | 2 | 250.0% | |
55 | LynkCo | 2 | 0 | ||
56 | MAN | 2 | 3 | -33.3% | |
57 | GAC | 0 | 80 | -100.0% | |
58 | DFSK | 0 | 11 | -100.0% | |
1711 | סה"כ | 110897 | 125699 | -11.8% |