+ פרסום מודעה חינם !
מודעות: לא נמכר - 1479, סה"כ - 16586

דאצ'יה דאסטר 4wd במבחן בזק - שטח בזול

26 יוני 2018 - ynet

דאצ'יה דאסטר 4wd במבחן בזק - שטח בזול

גרסת ההנעה הכפולה המעודכנת של דא'ציה דאסטר מבטיחה לשפר את נימוסי הכביש המפוקפקים ולשמר יכולת שטח מפתיעה לטובה. נהגנו בו לראשונה

בשונה ממרבית רכבי הפנאי שמציעים פוזה מסוקסת ללא כיסוי אמיתי, לדאצ'יה דאסטר הלא יומרני - בעיקר בגרסת ההנעה הכפולה - תמיד הייתה יכולת שטח יוצאת דופן ומפתיעה, בעיקר לרכב מסוגו המבוסס על פלטפורמה של מכונית נוסעים. בידיים נכונות, הדאסטר המאוד צנוע מסוגל לבייש גם רכבי שטח אמיתיים. ספקניים? ערכו חיפוש זריז ביוטיוב.

אלא שהמחיר לכל הטוב הזה בדור היוצא התבטא בתא נוסעים ספרטני, נימוסי כביש של טרקטור חקלאי וציון בטיחות מביך. הדאסטר החדש שנחת כאן מבטיח לשפר אל כל הטעון שיפור, תוך שהוא משמר את יכולת השטח.

מה שונה: את מרבית השינויים שעברו על הגרסה העדכנית לעומת זו היוצאת גילינו כבר בדאסטר האוטומטי הנוכחי בו נהגנו לפני מספר שבועות. העיצוב החיצוני שומר על הקווים המוכרים אם כי הוא נראה מודרני ומרשים יותר. עם זאת, הפגוש הקדמי פגיע כעת יותר בנסיעת שטח (למרות זווית גישה זהה, 30 מעלות) בעוד האחורי מצמצם אף הוא את מרווח הביטחון (בשתי מעלות, 33 מעלות). הבידול לעומת גרסת ההנעה הקדמית צנוע ומסתכם בכיתוב 4wd צנוע על מגני פלסטיק שחור בבתי הגלגלים הקדמיים.

תא הנוסעים מציע כעת חומרים איכותיים ומגוונים מבעבר והנדסת האנוש טובה יותר עם מיקום גבוה וראוי למסך המגע, מתג כיוון מראות משמאל להגה (במקום מתחת לבלם היד) ולוח מחוונים עדכני עם צג מידע גדול הכולל כעת גם מד חום מנוע - חשוב ברכב שטח. מנגד הוא מוותר על תאים שימושיים שהיו בדגם היוצא, כמו בחלקה העליון של הקונסולה ומתחת למשענת היד.

ההגה מתכוון סוף סוף גם לעומק (אבל לא מספיק) ולמושב הנהג מנופים נוחים יותר לכיוון גובה וזווית מסעד. הוא גם תומך טוב יותר בגוף אך נוקשה מבעבר. עדיין, אין כיוון גובה חגורות בטיחות הנחוץ כל כך לנהגים נמוכי קומה, אך החיסרון המשמעותי ביותר הוא שדה ראייה מצומצם יותר, הקרבה על מזבח העיצוב עקב שמשה קדמית בזווית חדה מבעבר ומכסה מנוע מוגבה. נפח תא המטען הצטמצם ב-32 ליטר (376 ליטר) אך הוא עדיין מכיל גלגל רזרבי בגודל מלא.

האבזור עשיר מבעבר וכולל כבר בגרסת הבסיס מסך מגע מקורי ("7) עם תפריט בעברית, מצלמת נסיעה לאחור, חיישני חניה, בקרת שיוט וחלונות אחוריים כהים. חבל רק שבשונה מהגרסה האוטומטית, ההנעה הכפולה משווקת רק בגרסה בסיסית ללא מערכת מצלמות היקפיות המסייעת בנהיגת שטח, ומערכת התרעה על רכב בשטח מת המסייעת מאוד לבטיחות.

יול המיתלים נוקשה מבעבר ופוגע ביכולת השיכוך ובנוחות הנסיעה, הן בכביש עירוני ובעיקר בנסיעה בשביל משובש. עם זאת, המצב משופר לעומת דגמי ההנעה הקדמית תודות למתלה אחורי שונה (רב-חיבורי לעומת קורת מתח). אותו כיול נוקשה מביא עמו שיפור משמעותי ביכולת הדינמית הלא מבריקה בעבר, עם זוויות גלגול צנועות יותר ואחיזת כביש גבוהה יחסית למוכר. 

ההגה כעת מתוגבר חשמלית (הידראולי בעבר), מדויק יותר וקל בתמרוני חניה ומצליח להעביר פחות רעידות לידי הנהג. גם בידוד הרעשים טוב משמעותית. בגרסה זו נוספה גם בקרת ירידה במורד, אך היא אינה אפקטיבית במיוחד.

מה נשאר: יחידת ההנעה עברה בירושה מהדגם היוצא עם מנוע 1.5 ליטר טורבו דיזל (110 כ"ס) ותיבת שישה הילוכים ידנית, ועל כן אין שינוי בביצועים או בצריכת הדלק. חבל, אך תיבה אוטומטית המשודכת להנעה כפולה לא צפויה להגיע בעתיד הקרוב. יחסי ההעברה זהים לאלה של הדגם היוצא, וקצרים מאלה של גרסת ההנעה הקדמית. הילוך ראשון קצר מאוד מהווה מעין תחליף להילוך כוח.

כבעבר יש שלושה מצבים למערכת ההנעה (בבורר שממוקם כעת בסמוך לבלם היד) - קדמית לכביש יבש, אוטומטית (העברת כוח לציר האחורי לפי דרישה) לכביש רטוב או מושלג ונעילה מלאה עם חלוקת כוח שווה לפנים-אחור. בקרת המשיכה אפקטיבית מאפשרת הורדה יעילה של הכוח לגלגלים האוחזים במצב של הצלבת צירים, כך שיכולת הנסיעה בשטח זהה לדגם היוצא וגבוהה מהמקובל ברכבי פנאי - קרובה יותר לאלה של רכבי שטח אמיתיים.

איך בסוף: כמו הדאסטר האוטומטי, גם גרסת ההנעה הכפולה משפרת כעת את תנאי השירות. הן בתא נוסעים מודרני מבעבר והן באיכות נסיעה טובה יותר - למרות פגיעה קלה בנוחות במהירות נמוכה. כל זאת מבלי להקריב את יכולת השטח הייחודית שלו. 

עם זאת, זה המקום להזכיר כי נושא הבטיחות נזנח כמעט לחלוטין, למרות שמדובר בעקב אכילס של הדגם. שש כריות אוויר במקום ארבע בעבר הן שינוי מבורך, אך ב-2018 אינו שינוי מספק כלל ועיקר לרכב עם יומרה משפחתית שעדיין מסתפק בשלושה כוכבי בטיחות. כל זאת בזמן שגם מכוניות מיני עירוניות - וזולות משמעותית - מצוידות במערכות בטיחות מתקדמות יותר.

כך או אחרת, הדאסטר 4wd נותר דגם ייחודי ללא מתחרים ישירים של ממש ועם תג-מחיר של 120 אלף שקלים, מהווה אופציה זולה במיוחד למשפחה המטיילת בשטח.


דאצ'יה דאסטר
מנוע4 צילינדרים, טורבו
נפח / סוג דלק1,461 סמ"ק / דיזל
הספק מרבי110 כ"ס ב-4,000 סל"ד
מומנט מרבי26.5 קג"מ ב-1,750 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכיםכפולה / ידנית, 6 הילוכים
אורך434.1 ס"מ
רוחב180.4 ס"מ
גובה168.2 ס"מ
בסיס גלגלים

267.6 ס"מ

משקל1,395 ק"ג
נפח תא מטען376 ליטר
100-0 קמ"ש12.4 שניות
מהירות מרבית169 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן)21.3 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן)123 גרם לק"מ
מחיר120 אלף שקל
כריות אוויר6
בקרת יציבות?כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות (Euro NCAP)3 כוכבים

 

 

 

 

 

חדשות לפי תגיות

accidentsacuraadvertisingAIairbagairbagsalfa romeoamazonandroidappappleappsaston martinaudiAudi e-tronAutoMotorautonomous carautonomous vehicleautonomus carAutopilotavtoVAZbatterybentleybicyclebikebikesbirdbmwBoschBuickbusesCadillacCaliforniaCanadacar marketcar sharingcar theftCarasso MotorsCarlos GhosncarpoolCESChampion MotorschevroletChicago Auto ShowchinaChryslerchrysler pacificacitroencitroen C4classic carconsumer reportscrash testcrash testscrossoverdaciaDacia DusterDaihatsuDaimlerDetroit Auto Showdieseldiesel scandaldieselgateDodgeDonald Trumpdrag racedriverless cardriving tipsDSducatieggedEICMAelectricElon Muskemission scandalEUeuropeevfcaferrarifiatfordFord F-150Ford FocusfranceFrankfurt Motor Showfuel economy scandalfunnygeargeelygenesisGeneva Motor ShowgermanygettGetTaxigmgooglegoogle mapsgreenhackersharley-davidsonhealthhondaHonda Civichow tohybridhydrogenhyperloopHyundaihyundai elantrahyundai i30Hyundai IoniqHyundai KonaHyundai Santa FeIIHSInfinitiinfotainmentintelIPOiranisisIsraeljaguarJaguar i-pacejapanjeepJeep WranglerJerusalemkawasakiKiakia ceedkia riokia sorentoKia SoulKia stingerkia stonicKobe SteelktmLA Auto ShowLadalamborghiniland roverlawsuitlexusLimeLincolnlrtluxury carslyftmaseratimaybachmazdaMazda 3Mazda 6Mazda CX-5Mazda MiataMazda MX-5Mazda6mecedesmercedesMexicoMGMG ZSmicrosoftMilan Motorcycle ShowminiMitsubishimitsubishi ASXmobileyemotorcyclemotorsportnavigationNew YorkNew York Auto ShowNHTSANIOnissanNissan Jukenissan leafNorwayNvidiaofoopelOpel Insigniapanasonicparis motor showparkingpeugeotpickuppolicePorschepsapublic transportQorosramrange roverratingsrecallrecallsrenaultroad accidentsroad safetyroadsRolls-Royceroyal enfieldrussiasafetysafety ratingsafety ratingssafety testsscandalscooterseatseat aronaSeat Ibizaself-driving carself-driving carsSEMASiemensskodaSkoda FabiaSkoda Octaviaskoda rapidSkoda ScalaSkoda SuperbSoftBanksolar energyspy shotspy shotsSsangYongstartupsstrikestudysubarusubaru ascentsubaru forestersubaru XVsupercarssuvsuzukisuzuki jimnySwedentakatatarifftaxitechnologytel avivterrorismteslaTokyo Motor ShowtoptoyotaToyota Camrytoyota corollatoyota priustoyota rav4Toyota Yaristrade wartransporttrendstrucktruckstuninguberukUMIunion motorsUnited StatedUnited StatesususaVolkswagenvolvoVolvo XC40vwVW Polowaymowazeyamahayandexаварииавтобусавтобусыавторемонтные мастерскиеавторынокавтострахованиеавтостраховкаАккоаренда автомобиляАфулаАшдодашкелонаэропортаэропорт Бен-ГурионАялонБАГАЦБат-ЯмбезопасностьБейтар-ИлитбензинБеэр-ШеваБней-Браквелосипедвелосипедистывелосипедыводительские праваГерцлияГиватаимгородской транспортгорючееДелек Моторсдизельдорогадорогидорожные камерыДТПЕвропажелезная дорогазабастовказаконодательствозаконыИерусалимИзраильимпортинфраструктуракамерыКарасо МоторсКармиэльКирьят-АтаКирьят-ГатКнессеткоррупциякредитыКфар-СабализингЛодмарафонМеирминистерство транспортаминтрансмотоциклнаводнениеналогиНегевНетанияобщественный транспортотзывотзывыпаркингпарковкаПДДперекрытияПетах-Тикваподержанные автоподержанные автомобилипожарполицияпочтаправительствопревышение скоростипробкипродажипроишествияРаанаРакевет ИзраэльРакевет ИсраэльРамат-ГанрейтингрейтингиРеховотРишон ле-ЦионСАМЛАТскандалсоветыстатистикастрахованиестраховкасудебные решенияСШАтаксиТалькартарифыТверияТель АвивТель-Авивтерроризмтест на вождениетехнологиитехосмотртопливотранспорттрафикугонУправление регистрации автотранспортауход за автомобилемХадераХайфаХермонХолонЦАХАЛценаценыЧемпион МоторсШкодашоссешоссе АялонштрафштрафыЭгедЭйлатэкологияэлектроавтомобильэлектровелосипедэлектровелосипедыЯндексЯффоאאודיאגדאגף התנועהאגרת רישויאובראודיאוויסאוטובוסאוטובוסיםאוטוטקאופלאופל מוקהאופל קורסהאופנועאופנוע שטחאופנועיםאופנייםאופניים חשמלייםאיגוד יבואני הרכבאינטלאירופהאיתוראןאכיפהאלבראלון דאיאלפא רומיאואפליקציותארהאשראיבב.מ.וובטיחותבטיחות בדרכיםבטר פלייסביטוחביטוח חובהביטוח מקיףביטוח רכבבינה מלאכותיתבנזיןבנימין נתניהובנק ישראלגג'יפג'יפוןג'ירו ד'איטליהג'נרל מוטורסגוגלגיוס הוןגניבות רכבדאצ'יהדאצ'יה דאסטרדודו גלגלידוד לובינסקידוחות חניהדוחות כספייםדוקאטידיזלדלקדלק מוטורסדלק רכבדןהאיחוד האירופיהוזלההונדההונדה סיוויקהטבות מסהמשרד להגנת הסביבההעלאת מחיריםהרכבת הקלההרפורמה בתחבורה הציבוריתהרשות הלאומיתהרשות הלאומית לבטיחות בדרכיםהשכרת רכבווייזוולווועדת הכלכלהזיהום אווירחברות ביטוחחדשות הרכבחולוןחוק ההסדריםחיפהחניהחרדיםטויוטהטויוטה פריוסטויוטה קורולהטויוטה ראב4טכנולוגיהטלקארטסטטסלהיבואיבוא אישייבוא מקביליבוא רכביבואני רכביגואריד שנייהיד2יונדאייוניון מוטורסייבוא רכבימאההיפןיצרניות רכבירושליםישראלישראל כץכביש החוףכבישיםכלי רכבכלכלה שיתופיתכלמובילכריות אווירכרמיאלכרמליתללוי יצחקליסינגלקסוסמאזדהמבחן דרכיםמבחני ריסוקמבצעמבצעי רכבמבצעי רכב במיצובישימבצעי רכב בניסאןמבצעי רכב בסובארומבצעי רכב בסיאטמבצעי רכב בסיטרואןמבצעי רכב בסקודהמבצעי רכב בפיג'ומבצעי רכב ברנומובילאיימוניותמוניות שירותמוניתמוסךמוסכיםמחירון רכבמחירי הדלקמחיריםמחקרמטרו מוטורמיכאל לוימיסוימיסוי ירוקמיצובישימיצובישי אאוטלנדרמכון התקניםמכון רישוימכוניותמכוניות היברידיותמכוניות חדשותמכוניות יוקרהמכוניות משומשותמכוניות קלאסיותמכונית אוטונומיתמכונית השנהמכונית חשמליתמכונית יוקרהמכונית משומשתמכונית משפחתיתמכונית שיתופיתמכירה פומביתמכירות כלי רכבמכרזמלחמת סחרממשלהמס קנייהמסיםמסירות רכבמערכות בטיחותמצלמות מהירותמרצדסמשאיותמשה כחלוןמשטרהמשטרת התנועהמשטרת ישראלמשרד האוצרמשרד האנרגיה והמיםמשרד הביטחוןמשרד המשפטיםמשרד הרישוימשרד התחבורהנהגיםנהיגהניסאןניסאן מקסימהנסיעות שיתופיותנפטנתנתבנתיבי איילוןנתיבי ישראלסאנגיונגסובארוסובארו פורסטרסוזוקיסוזוקי ויטרהסולרסטארט אפסטטיסטיקהסיאטסיאט איביזהסיאט ארונהסיאט לאוןסיטרואןסיןסמלספורטספורט מוטוריסקודהסקודה אוקטביהסקודה סופרבסקודה קארוקסקודה קודיאקעעבירות תנועהעיריית תל אביבעליבאבאענף הרכבערדפולקסווגןפורדפורשהפיאטפיג'ופיג׳ופיז'ופיצוייםפקקי תנועהפקקיםצ'מפיון מוטורסצהציי רכבקורוסקורקינטקטנועקטנועיםקיהקיה נירוקיה סידקיה ספורטאז'קיה פיקנטוקנאביסקנוןקנסותקרוסאוברקריאה לתיקוןקרייזלרקרסו מוטורסראליריקולרישיון נהיגהרכברכב אוטונומירכב היברידירכב חדשרכב חשמלירכב ירוקרכב משומשרכב פנאירכב צמודרכב שטחרכבי יוקרהרכבי שטחרכבים משומשיםרכבתרכבת ישראלרכישת רכברמי אונגררנורנו זואירשויות מקומיותרשות ההגבלים העסקייםרשות המסיםרשות שדות התעופהשברולטשברולט ספארקשבתשווי שימוששוק הרכבשלמה SIXTשר התחבורהתתאונותתאונות דרכיםתאונת דרכיםתביעה ייצוגיתתגמולי ביטוחתחבורהתחבורה ציבוריתתחנות דלקתל אביבתל-אביבתעשיית הרכבתשתיותתשתיות תחבורהתשתית
מכור את הרכב שלך