בעלי מכוניות יונדאי וקיה המצוידות במנועים בנפח 1.6 ליטר בעלי הזרקה ישירה יידרשו להגיע למוסכי היבואניות לצורך ביצוע עדכוני תוכנה ובדיקות, כך עולה מפשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד יבואניות יונדאי וקיה.
בתביעה הייצוגית שהוגשה באמצעות עוה"ד דוד מזרחי וד"ר אלעד אופיר, טענו המבקשים כי ברכבי יונדאי וקיה מסוימים המצוידים במנועי "גאמא" (הזרקה ישירה) מסדרה G4FD, קיימת תקלה בטיחותית שעלולה להתבטא בכיבוי המנוע בעת נסיעה ובמקרי קיצון אפילו בשריפה. הכשל, כך לפי לשון התביעה, נובע מבעיה בתוכנת ניהול המנוע כפי שהתגלה בארה"ב.
רשימת הדגמים שמופיעים בתביעה (מספר הרכבים אינו מפורט) כוללת קיה ספורטאז' מסדרות ייצור מסוימות המצוידות במנוע האמור שיוצרו בין 2016 ל-2018, ספורטאז' מדגמים מסוימים שיוצרו בין 2014 ל-2015, קיה סול מסדרות מסוימות שיוצרו בשנים 2012-2013 ובשנים 2015-2018, וקיה סיד מסדרות המצוידות במנועים הללו ואשר יוצרו בין 2015 ל-2018.
כאמור, גם מכוניות יונדאי המצוידות במנועים האמורים נכללות בתביעה הייצוגית: וולוסטר מודל 2012 עד 2016, יונדאי I30 מסדרות מסוימות מודל 2012 עד 2014 וגם 2016-2017 כמו גם טוסון מודל 2016-2017.
על פי עיקרי מתווה הפשרה, יבואנית קיה, טלקאר, תזמן את בעלי הרכבים שטרם ביצעו את התיקון למוסכיה לצורך עדכון תוכנה אשר ימנע את התקלה. מתווה הפשרה אינו מציין את הפעולות שיינקטו באשר לרכבי יונדאי מלבד דגם אחד: הוולוסטר הספורטיבי. לפי המתווה, בעלי יונדאי וולוסטר יוזמנו לבדיקה במוסכי היבואנית כלמוביל - בה יוחלפו החלקים הנדרשים לביצוע התיקון.
ממסמכי התביעה ומנתונים שהציגו היבואניות עולה כי חלק מהרכבים האמורים כבר ביצעו קמפיינים לפתרון הבעיה.
חדשות קשורות